Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Re: Aloë Vera bij rotstraal... Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:41

Ik kreeg van de week zo'n prachtige pukkel omdat ik ongesteld moest worden, 2 dagen gesmeerd met die gelly en hij is weg! :D

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:18

mijn paard heeft ook last van rotstraal.
smeer je het gewoon op de straal en dat is voldoende?
ik hoef er niet met een wattenschijfje tussen o.i.d.?

ik ben begonnen met egyptische zalf daarna CTC maar ik zie te weinig resultaat.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:46

salamaleque schreef:
Ik heb als test de aloë Vera gel van de Tuinen gekocht ik ben benieuwd gebruik het nu voor kleine wondjes en dingetjes.

http://www.detuinen.nl/aloe-vera-verzor ... l-100.html

Van dit spul merk ik weinig .... Maar ik geef niet op volgende keer probeer ik het van Forever!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:25

Matheno, wat goed! :D

Ha Salamaleque, wat zonde dat je niets gemerkt hebt bij de Aloe van de Tuinen.
Ben erg benieuwd wat je merkt als je het probeert met die van Forever!

SandraBMG: Zorg ervoor dat de hoef goed schoon is gemaakt en dat het paard het halfuur erna niet op het zand staat, om het zo goed mogelijk in te laten trekken. Vul de straal gerust op met de gelei!

Succes ermee :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:23

Forever Living is vanochtend op TV geweest bij Altijd Jong

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:59

Twee weken geleden heeft mijn HS rotstraal geconstateerd bij mijn paard (hij heeft 2 maanden boxrust moeten houden wegens een wond, en ondanks goede boxhygiëne toch rotstraal erbij gekregen) en heeft hij het weggesneden.

Ben hier op Bokt flink de zoekfunctie gaan gebruiken, kwam o.a. op dit topic uit, en heb e.e.a. aan tips en middeltjes gecombineerd.

Na een dag of 10
- goed hoevenkrabben + stal schoonhouden
- veel naar buiten (zand / bosgrond)
- stralen uitborstelen, uitwassen met water
- schoonspuiten met citroensap uit een flesje (supermarkt)
- 15 minuten beklinkerde stapmolen om te drogen
- inspuiten (ziekenhuis-spuitje) met Aloë-Vera Gelly van Forever
(- rest van de hoefzool met honingzalf)
- nog 15 minuutjes stapmolen om in te trekken

is mijn paard helemaal van de rotstraal af +:)+ _/-\o_ .

Thanx voor dit topic!

(Volgens de hoefsmid zou ik in de middeleeuwen op de brandstapel worden gelegd met mijn middeltjes :D )

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:03

ow wat fijn Gem, ik ben er nog steeds niet vanaf

Heb egyptische zalf geprobeerd, CTC en nu overgegaan naar Betadine.
Maar zit toch ernstig te twijfelen om daarmee te stoppen en over te gaan op aloë vera.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:16

Ik heb 1 reactie van iemand die aloe vera van de tuinen heeft gebruikt en niet werkt. Waar zijn de andere mensen die dus een goedkoper merk hebben geprobeerd? Maakt dit echt zoveel verschil?

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:02

Klinkt als een wondermiddeltje wat toch wel gemakkelijk is om in huis te hebben voor het geval dat..
Ben net als Dobel ook wel benieuwd of de aloë vera van andere merken qua werking echt zoveel minder is.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:05

Laten we het zo zeggen;
Forever is wereldmarktleider in Aloe Vera, en heeft de meeste patenten op het gebied van gezondheid en uiterlijke verzorging. Dit is het origineel, al het andere is namaak. Het andere gebruikt nooit zuivere gelei, zonder bladgroen, want dat proces en product is gepatenteerd door Forever. En juist die gelei heeft zulke sterke werking, het bladgroen is zeer slecht.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:43

Matheno schreef:
Ik kreeg van de week zo'n prachtige pukkel omdat ik ongesteld moest worden, 2 dagen gesmeerd met die gelly en hij is weg! :D

ik wou dat ik het ook zo kon gebruiken..
ik ben namelijk een van de weinigen die zwaar allergisch is voor Aloë vera..

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:39

Hier een stukje over aloe vera en For Ever Living Products Multi Level Products in de skepsis:
http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html

Voor de rest blijf ik even beleefd, en houd ik het bij gewone ontsmettingsmiddelen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:53

Kan je niet gewoon zo'n plant kopen en daar de gelei uit halen? Er zijn meer mensen die dat doen, ook voor hun eigen huid. Ze schijnen best snel bij te groeien.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:01

Heb je de link al bestudeerd? Daar staat een stelling over jouw vraag. Skepsis is trouwens van de kwakzalverij jacht.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:40

Authentic, dat kan zeker, is alleen iets kostbaarder :)

Ha Horsa, bedankt voor je waarschuwing.
Skepsis is een bekende (en ook de enige) die een ongefundeerd stuk over de producten van Forever op het internet heeft geplaatst. Tja, hoge bomen vangen veel wind.
Daartegenover staat dat er meer dan 200 wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan naar de werking van deze plant. Ik heb ze voor je, als je wilt.

Op Skepsis staat dat aloë vera schadelijk kan zijn voor de gezondheid en dat is ook zo.
Het bladgroen is namelijk heel slecht voor de darmen en kan laxerend werken.

Puchje schreef:
Forever is wereldmarktleider in Aloe Vera, en heeft de meeste patenten op het gebied van gezondheid en uiterlijke verzorging.
Dit is het origineel, al het andere is namaak. Het proces en product is gepatenteerd door Forever, dus alle andere leveranciers gebruiken dus nooit de zuivere gelei, zonder bladgroen.
En juist die gelei heeft zulke sterke werking, het bladgroen is zeer slecht.

Zoals ik hierboven al schreef:
Deze producten worden echter allemaal gemaakt van de gelei, de bladeren worden gefileerd in eigen fabrieken en daarna nog eens extra gecontroleerd (handwerk!),
zodat er gegarandeerd geen bladgroen in het product komt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:48

Puchje schreef:
Authentic, dat kan zeker, is alleen iets kostbaarder :)

Hoe is dat kostbaarder? De plant zelf kan je voor minder dan een tientje kopen, dan heb je een plant van 35 cm hoog inclusief pot. Volgens mensen die het gebruiken groeit de plant sneller dan je het gebruikt, dus heb je een tube die niet leeg raakt. Bij wijze van spreken.

Als ze uitgegroeid zijn dan zijn ze 75-100 cm, ik denk dat ik maar een plantje ga kopen. Natuurlijker kan niet. :)*

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:52

Klopt, maar besef je wel dat een plant vijf jaar nodig heeft om te groeien.
Als je de buitenste bladeren hebt afgesneden, duurt dat ongeveer een jaar voordat een nieuwe zijn plek in neemt.

Plant kost 8,99 bij de Intratuin (gisteren nog één gekocht ;) ), tube kost 18,75.
Ik denk dat je ongeveer de helft van de gelei uit de tube ook uit een volledige plant van 35cm hoog kunt halen.

Het kán, maar is wel kostbaarder.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:43

Beste Puchje, het klopt niet wat je zegt over skepsis.

De engelstalige wiki geeft aan dat er weinig wetenschappelijk bewijs is van de effectiviteit danwel de veiligheid van aloe vera extracten, en dat positieve resultaten veelvuldig worden tegen gesproken door andere studies.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera

Zou je mij kunnen vertellen of je financieel belang hebt bij de verkoop van Aloe Vera gerelateerde producten?

Zo ja, stelt uw bedrijf zich dan garant voor (de kosten van) eventuele hoefproblemen bij gebruik van het product dat u promoot?

Heeft u een eigen paard, en zo ja, gebruik je het daarop, waarvoor en wat zijn de resultaten?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:48

Horsa schreef:
Zou je mij kunnen vertellen of je financieel belang hebt bij de verkoop van Aloe Vera gerelateerde producten?

Zie haar onderschrift. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:35

Bij elk succesverhaal is het fijn dat er ook critici zijn.
Blijft het in mijn geval toch fijn dat niet ik, maar de HS geconstateerd heeft dat mijn paard opvallend snel van zijn rotstraal af is gekomen. Mocht het niet de aloë vera gelly geweest zijn, dan toch de citroensap. Of de combinatie van beiden.
Ik zal het, bij een volgende keer, eens uitsluitend met citroensap proberen.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:17

Ik heb ergens gelezen dat de bacterie in de mest salpeterzuur aanmaakt, en dat het dit zuur is dat de straal aantast. Ik verbaas me dan ook dat mensen aan de slag gaan met andere zuren zoals azijnzuur en citroenzuur.

Aangezien mijn multilevel aloe-vera marketeer niet reageert op mijn vraag, is er dan een gediplomeerde hoefsmit, of afgestudeerd dierenarts in de richting paarden / paardachtigen die met naam en toenaam zo willen aanbevelen om aloe vera te smeren op een al dan niet gezonde straal?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-10-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:26

Horsa schreef:

Zo ja, stelt uw bedrijf zich dan garant voor (de kosten van) eventuele hoefproblemen bij gebruik van het product dat u promoot?

Heeft u een eigen paard, en zo ja, gebruik je het daarop, waarvoor en wat zijn de resultaten?

Bij deze mijn antwoorden:
Ik heb belang bij de verkoop van deze Forever producten, dat klopt. Echter is mijn bijdrage in dit topic puur informatief.
Nee, want Forever claimt niet dat deze producten helpen, wel zijn de ervaringen bijzonder goed, deze delen we graag.
Ja, ik heb twee eigen paarden, zoals ook in mijn profiel te zien is, en ik gebruik deze producten dagelijks.

Mijn paard heeft chronische bronchitis, maar heeft niet meer gehoest sinds het moment dat ik hem aloë vera bijvoer, mijn
andere paard heeft geen last meer van zijn rui-probleem (in juli nog in wintervacht staan), en de mok bij mijn Tinker is
verdwenen. Her en der wat wondjes die binnen twee weken geheeld zijn.
Dus ja, fantastische resultaten. :j :j :D

Om antwoord te geven op jouw andere vraag;
google eens op David Urch, hij heeft een zeer succesvol boek geschreven over het gebruik en onderzoek naar de producten
van Forever bij dieren. Hij is een gerenommeerde Engelse dierenarts. Ook in mijn directe omgeving zijn er hoefsmeden,
dierenartsen en andere dierenprofessionals die enthousiast zijn over de resultaten.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:32

Wij gebruiken ook voor bijna alles de Aloë Vera gelly, al jaaaaaren.
Op vakantie als ik zelf verbrand, smeren we er altijd verse Aloë Vera op, van de plant.
Wonderbaarlijk snel trekt de brand er uit.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:42

Mijn paard is gebeten en had best een fixe wond, first erop en binnen 2 dagen zat er al een korstje op en was het weg.
Het gaat niet altijd zo snel maar vind dit best fijn.
mijn paard krijgt het gele kannetje erbij, en glanst als een nieuwe.
En de glans spray is geweldig hij glanst zo mooi als ik hem gebruik.
Maar even een vraagje @puchje wat gebruikte jij op de mok?
Mijn fries heeft hier soms ook last van.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:43

Ik heb mijn hond laatst laten castereren en raad eens wat ik daar bij de dierenarts zag staan :D De Gelly van FLP! Dus dat alleen mensen het gebruiken en overtuigd zijn die het verkopen is niet waar.