hoefbevangen shet word niets aan gedaan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Re: hoefbevangen shet word niets aan gedaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:56

Nee daar zal het vast niet om gaan.
De dierenbescherming vind dat ze voldoende eten en drinken hebben en er verder goed uit zien.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:57

wanneer zijn ze er dan voor het laast geweest, en waarom zijn jullie als kinderen hier bij betrokken, weten jullie ouders wel hoe het zit?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:03

Geen idee wanneer ze voor het laatst daar zijn geweest.
Ik verzorg er al een paar jaar niet meer.
Mijn ouders wisten overal van toen.
Er is ook een man die de paarden in de gaten houd.
Maar hij laat iedereen op die beestjes rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:06

DB KAN niets in dit geval. Pony kan nog lopen, heeft eten en drinken, en ziet er verder gewoon gezond en rond uit.

TS zit in hetzelfdeschuitje, WIL wel een hoop (met de blik en het inzicht van een dertienjarige), maar KAN niets.
De eigenaar is hier verantwoodelijk voor. NIET de verzorgster.

Voorstellen om iets te gaan betalen, de pony over te nemen en naar de sager te brengen etc etc raad ik jullie, hoe hard het ook klinkt, af.
Na deze pony komt er gegarandeerd wéér zo'n pony, en die gaat dezelfde toekomst tegemoet... Smurfje staat als gezelschapsbeestje bij het grote paard waar op gerden wordt. Dus als Smurf weg zou gaan, komt er wel weer een nieuwe... Hoe triest het ook is...

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:10

hoe stom het ook klinkt, dit zijn situatie,s die je zo vaak hoort. Je kunt er weinig tegen doen omdat de eigenaren er gewoon lak aan hebben. Als de 1 doodgaat komt de volgende weer en zo blijft de cirkel rond.

Als de dierenarts ervan af weet hoe het daar aan toegaat en die doet er verder ook niets mee ,dan ben je gauw klaar. Ouders die ervan afweten ,maar het ook best vinden houd het ook op.Als kind durf je niks te zeggen anders wordt je weggestuurd en dat willen de meesten ook niet.

Nou ik hoop dat er iemand in de buurt wilt helpen anders zie ik het somber in voor de pony en ponys die nog volgen.

Topic houd voor mij hierop.

sterkte!

zie dat hierboven al soortgelijk is gereageerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:15

Ik woon ik de buurt, en Mariekeb ook. Twee volwassenen, die best ergens mee willen helpen. Maar waarmee?!? Da's de pest. Je kunt niets. Net als die veearts, net als die hoefsmid, net als de DB...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:19

Trouwens, ik las ook ergens dat iemand de fries er wel goed verzorgd uit vond zien?

Die fries is ook van iemand van dat kamp en die fries (Kitty) is van een dierbare overleden persoon geweest.
Dit heb ik daar ook weer gehoord hoor!

Als het weer wat droger is, zou ik er wel een keer heen fietsen van de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:24

Ze zien er allebei niet onverzorgd uit, het probleem zit in de hoefjes van Smurf. Die van de Fries verdienen ook geen schoonheidsprijs, maar zijn veel minder dramatisch. Maar ook die waren toen ik er vorige week was al een paar maanden niet gedaan hoor, die zaten op een weekje op 10-12 denk ik, als ze een normale gemiddelde groei hebben.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:26

Hm, paar jaar geleden werden de hoeven van de fries juist iedere keer gedaan.
Daar zijn ze nu dus ook al mee gestopt zo te lezen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:29

Week of 10-12 is niet ongebruikelijk hoor voor bekappen, dat is niet dramatisch. Maar het is wel weer echt tijd. Maar misschien stond er weer een afspraak? Hoop ik, vooral ook voor smurf.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:32

Bij die mensen moet je door blijven zeuren net zo lang tot ze uit eindelijk de hoefsmid bellen.
Dat duurt bij hun echt weken.
1 van de redenen waarom ik daar nu niet meer verzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:34

Verzorgen bij mensen die nietgoed voor hun beesten zijn is gruwelijk. Ben je hartstikke gek op zo'n beest, sta je volkmen machteloos. Ruk is dat.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:33

Maar als die vrouw zelf al toegeeft dat ze er niets mee doet en er het geld ook niet voor heeft, dan lijkt het me niet dat ze heel snel weer een andere pony zullen gaan aanschaffen?

*zucht* moeilijk is het toch hé......... wel constant spotjes maken en veel publiek aandacht vragen dat er zoveel paarden en andere dieren ook hier in NL stelselmatig worden verwaarloosd, maar er dan vervolgens niets aan doen. Een instantie als de DB kan weinig, en dat zou moeten veranderen. Krijg hier al af en toe mensen die klagen dat ze de DB zullen gaan bellen, omdat mijn 2 shets en Welsh A sommige periode's middels strookbegrazing op de wei staan. En mijn Welsh A op zonnige dagen een vliegenmasker met neusflap draagt.....

De AID kan trouwens wel een stuk meer dan de DB vaak.... Dat is nog wel een optie, om hen eens te bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:16

JoyCiej007 schreef:
Maar als die vrouw zelf al toegeeft dat ze er niets mee doet en er het geld ook niet voor heeft, dan lijkt het me niet dat ze heel snel weer een andere pony zullen aanschaffen?

Hoeveel gratis shetjes met ik morgen bij je afleveren? ;(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:25

Tsja, da's waar. Maarja.......... ik ga er dan meteen vanuit dat mensen dan wel weten dat het onderhoud ook geld kost. En uiteraard zijn er mensen die dat (hoe raar ook) niet weten, maar lijkt me toch dat deze mensen daar wel van geleerd hebben?

hé verdorie...... er moet toch een oplossing mogelijk zijn. Frustrerend dit. liefst zou je die mensen een schop onder de kont verkopen en een levenslang verbod op het houden van dieren.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:10

ah gosh, gaat dit over smurf de bonte shet? Ze heeft een hele tijd bij ons op stal gestaan (gok een jaartje geleden) om ook van hoefbevangenheid af te komen. Het ging heel lang goed met haar, en toen is ze weer terug gegaan naar haar oude plek bij deze mensen, heel vervelend om te lezen hoe het nu weer gaat.. Ik hoop dat er nog iets aan gedaan wordt (kan worden). En ga even vragen of ze anders misschien weer bij ons kan staan, het is zo'n schatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:16

Dat zou geweldig zijn. En als er hulp nodig is, ben ik zeker bereid de handen uit de mouwen te steken ( of een keer de hoefsmid te betalen oid ) Het is inderdaad een leuk ding.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:21

Linda, zou super zijn als dat kon. Ik ken smurf wel staat naast een oude vriendin van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:26

Spulletje naast Smurf is mooi voor elkaar, ziet er goed uit daar!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:48

Ja hun zorgen erg goed voor de paarden, helaas smurf zijn eigenaren niet...

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:09

Liin schreef:
ah gosh, gaat dit over smurf de bonte shet? Ze heeft een hele tijd bij ons op stal gestaan (gok een jaartje geleden) om ook van hoefbevangenheid af te komen. Het ging heel lang goed met haar, en toen is ze weer terug gegaan naar haar oude plek bij deze mensen, heel vervelend om te lezen hoe het nu weer gaat.. Ik hoop dat er nog iets aan gedaan wordt (kan worden). En ga even vragen of ze anders misschien weer bij ons kan staan, het is zo'n schatje..

ik hoop dat ze weer terug kan naar jullie maar dan staat de fries weer alleen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:19

Hoe is het inmiddels met Smurf TS? Is de hoefsmid ondertussen weer geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:38

Ben ook benieuwd hoe het met hem is.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 17:04

nogsteeds niet naar de hoefsmid gegaan..

de ''toezichthouder'' wil haar alsnog in laten slapen want hij denkt dat de hoeven nooit meer goed gaan staan..

twilite1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:07

mijn paardje was ook altijd hoefbevangen vroeger
elk jaar