Daan_Ordeal schreef:Ik wilde haar liever niet inspuiten vanwege het risico op een onsteking wanneer er toch een bacterie naar binnen zou glippen, en omdat ik graag had gezien dat ze met rust zelf zou herstellen. Maar de verdikking werd helemaal niet minder en met zo'n harde bult kan ze haar been natuurlijk ook niet goed bewegen.
Dank jullie voor de reacties!
Het is inderdaad balen dat deze blessure eigenlijk niet 100% weggaat, volgens mij. Ik heb in ieder geval nog niemand gehoord/gelezen waar de blessure is weggebleven.
Maandag beslis ik voor/tegen de injectie. Ik denk dat het toch maar laat doen, maar heb dezelfde redenen als Daan_Ordeal hierboven heeft beschreven.
Wel raar dat jullie paarden ook eerst zuiver liepen en daarna weer slechter. Na de ultrasoon verandert de verdikking, wordt iets zachter en minder scherpe randjes.
Kan niet zeggen dat het been dunner geworden is.
De laser wil ik eigenlijk niet tegelijk gebruiken met de ultrasoon, omdat ik dan misschien 2 dingen door elkaar haal en zoals al beschreven heeft mijn paard verder geen letsel.
Hij staat op rust, maar mag 's morgens 30 minuten en s'middags 1 uur in de wei (heb een heel klein stuk afgezet en zo lang er vers gras is staat hij rustig te eten). Zaterdag haal ik verse wilgentakken tegen de verveling op stal. 's Morgens heeft hij dikkere benen, maar als hij even gelopen heeft wordt de bult zachter.
In principe zou ik maandag mogen beginnen met stappen, maar de bult is nog zo groot. Misschien wordt ie minder van 10 minuten wandelen. Ik bekik het gewoon na het weekend.
Gebruiken jullie ook groene leem op de wond (zou vocht wegtrekken)?
En hoe vaak koelen jullie?