Citaat:Een natuurlijk bekapper snijdt NOOIT in de straal of zool met het gevolg dat hoefgebreken niet gezien worden.
Het uitgangspunt is dat er niet in de straal gesneden wordt, tenminste, binnen de meeste richtingen. Maar dat betekent zeker niet dat het nóóit gebeurd, dat is veel te zwart-wit...
Een goede bekapper moet hoefgebreken gewoon zien...
Ik vind het heel erg naar dat jij zo een pech hebt gehad, echt waar. Maar ik vind het te straf om dan het hele nb'en te veroordelen, al kan ik me voorstellen dat jijzelf je buik er dan wel van vol hebt.
Verder gaat het niet per sé om de term 'natuurlijk' bekapper, maar er moet toch een naam aan gegeven worden.

Ik denk dat je net zo goed slechte bekappers als slechte hoefsmeden hebt... Misschien hoor je over die eerste wat sneller, omdat het minder gebruikelijk is om te nb'en en dan zaken soms wel uitgelicht of uitvergroot worden.
. Die gaf ruiterlijk toe dat er in de zo gevreesde ééndagscursus méér theorie over paarden, huisvesting, voeding én bekappen zat dan in de hele opleiding smederij. De hoefsmedenopleiding bestaat, behalve de gewone MBO vakken als Nederlands, rekenen, boekhouden etc, vooral uit stagelopen en ijzers smeden.