Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het klinkt zo herkenbaar weer allemaal AL.... Het is gewoon echt precies het verhaal van Poon. Teun heeft wel eens gezegd dat hij het misschien wel gered had als hij maar kon revalideren, maar dat kon ie niet! Hij bleef spoken, hij bleef dagelijks uit het land springen. Dat kan niet als je voet en nek niet optimaal zijn En zolang ze dat blijven doen, krijg je ze ook niet goed.
Je kan blijven sederen, je kan blijven opsluiten. Maar moet je dat wel willen??
Want als het paard niet meer zichzelf kan zijn, is het het dan wel waard?
Ik heb toen ook heel stoer geroepen "Als het zo niet kan, dan moet het misschien maar niet". Maar eigenlijk wil je dat helemaal niet... Want het zijn tegelijkertijd de karakterpaarden die maar door blijven vechten en hun best blijven doen voor je! Ook als ze pijn hebben en eigenlijk niet meer kunnen.
Het is zo vreselijk moeilijk om voor die paarden een beslissing te nemen, want ze willen zelf zo graag. Maar juist die paarden moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen.
En ja ook op de momenten dat je er niet bewust mee bezig bent, ben je er onbewust toch mee bezig en slaap je ook dan slechter. Het vreet zoveel energie!
En werpt ook zo'n schaduw over alle andere dingen
Aukelizzy schreef:Nou het mag hier gewoon echt niet lukken, nieuwe paard was klinisch niet helemaal oke en dat was voor mij een rede om af te haken. Eigenaresse heeft nog wel foto's laten maken en daar was hij eigenlijk wel goed op, maar hij was klinisch niet in orde en ik durf de gok dan niet te nemen. Weer een domper
CharlyBrown schreef:Ik heb helemaal exact hetzelfde meegemaakt... Zelfde blessure, ook zo'n karakter dier. Je hebt het perfect verwoord! Heel erg mooi om te lezen...
Ik heb mijn Udo in november vorig jaar moeten laten gaan. Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk, maar het was de enige optie.
Aukelizzy schreef:Goede smid kan idd wonderen verrichten! Ben dan ook erg blij met mijn smid.
Aukelizzy schreef:Nou het mag hier gewoon echt niet lukken, nieuwe paard was klinisch niet helemaal oke en dat was voor mij een rede om af te haken. Eigenaresse heeft nog wel foto's laten maken en daar was hij eigenlijk wel goed op, maar hij was klinisch niet in orde en ik durf de gok dan niet te nemen. Weer een domper
AnneOmie schreef:Ik heb nu Robert van Raadshoven! Jij?
Hey wat raar ik mag juist weer de BR/Eskadron beschermers (de harde peesbeschermers) niet gebruiken van hem![]()
Was toevallig 2 weken geleden nog bij hem om even te checken of Omar helemaal goed was. Na mijn laatste endurance wedstrijd was hij afgekeurd op locomotie en liep niet goed, thuis aangekomen niets meer aan de hand. Gelukkig is hij door Sander helemaal goedgekeurd (hij kon niets vinden, ook niet op de buigproeven) en hij vond hem er super uitzien en mooi afgetraind, rug ook mooi sterk (Omar heeft ook peesblessure in rug gehad door spring ongeluk). Conclusie Sander: wat er ook heeft gezeten is nu iig weer helemaal weg, waarschijnlijk op steentje ofzo gestaan. Kreupel tussen mijn oren blijf ik geloof ik hoor... gaat volgens mij niet meer weg. Vind Sander ook een topper! Hopelijk voor jou ook goed nieuws morgen.