Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:00

Hoe gaat het met je AL? Trek je het afwachten nog een beetje? :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:03

Het gaat redelijk met me, Richtje. Ik heb alleen al nachten slecht geslapen omdat ik me verschrikkelijk zorgen maak om haar. Van de week liep ze echt behoorlijk slecht en daarbij kwam dat ze ook weer flinke pijn in haar rug had, wat nu weer redelijk lijkt weg te trekken gelukkig. Ze is op het moment echt verschrikkelijk druk, en ik denk dat daar ook een deel van haar probleem ligt, ze is zo druk dat ze zich niet laat revalideren. Ze staat zo te springen, te bokken en te steigeren en dat is natuurlijk echt een aanslag op haar benen. Dus ik ben wel een beetje "op " aan het raken en ik probeer mezelf er bij neer te leggen maar dat is zo verschrikkelijk moeilijk. Ik en Zhuf zijn allebij geen opgevers, maar soms moet je noodgedwongen wel, en dat sloopt me gewoon. Daarbij komt ook nog eens dat mijn oude paardje van 20 ( die lekker met pensioen is ) vorig weekend zomaar stokkreupel van het land kwam, en dat gaat ook maar niet beter, hij heeft waarschijnlijk een peesblessure. Dus die wordt binnenkort ook gescand, en als hij echt een peesblessure heeft zullen we ook van hem afscheid moeten nemen, dus alles bij elkaar maakt de afgelopen week toch wel zwaar voor me. Klein lichtpuntje is dat ik morgenochtend naar Bodegraven ga voor een aankoopkeuring van een 5 jarige. Ik hoop dat hij goed door de keuring komt en dat ik daar wat meer geluk mee hebt. Maar toch knaagt alle andere ellende flink aan me, waardoor ik niet echt kan genieten van de aankoop van een nieuw paard.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:14

Wat een ellende allemaal Aukelizzy. Zeker nu je met 2 geblesseerden zit. Woensdag moet je toch terug naar Bodegraven met je merrie?
Maar vertel eens iets meer over de nieuwe, die je vast helemaal binnenstebuiten laat keren en keuren!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:25

Ik moet idd woensdag met mijn merrie terug, Sannah. Vind het zo spannend!

De nieuwe is de vos uit mijn profiel ( Aibo ). Het is een 5 jarige Wagenaar x Elcaro ruin en ik rijd hem vanaf eind mei. In het begin was het een echte klier, maar na een aantal weken ging hij eigenlijk heel fijn lopen en heb ik hem mee genomen op wedstrijd wat erg goed ging. We zijn in drie weken het B door gevlogen, maar wel met als gevolg dat iedereen het paard wel erg leuk vond en bij de eigenaresse ging vragen of hij niet te koop was. Zelf heeft ze niet zo heel veel met het paard en besloot toch maar dat hij verkocht moest gaan worden.
Aangezien mijn merrie, waar ik eigenlijk mee de wedstrijden in zou gaan, natuurlijk geblesseerd staat was de keus eigenlijk snel gemaakt om hem over te kopen. Wel op voorwaarde dat hij klinisch en röntgenologisch helemaal goed is. Ik laat hem idd helemaal binnenstebuiten keren. Ze gaan morgen alles wat je op de foto kunt zetten, ook daadwerkelijk doen. En ik had vrijdag Sander gebeld en even met hem overlegd en hij wil wel even voor de zekerheid zijn benen en rug scannen, dus dan hebben we eigenlijk alles wat kan iig uitgesloten. Hij moet ook echt goed zijn, want anders zoek ik lekker verder. Ik wil niet nog een keer zoveel ellende krijgen als dat ik nu al heb. En ik weet het, een keuring telt eigenlijk alleen maar tot je de poort doorgaat want bij wijze van spreken kan er op de trailer ook wat gebeuren, maar dan weet ik iig dat ik een gezond paard koop. Wat overigens bij mijn merrie ook het geval was. Die was ook klinisch en röntgenologisch helemaal gezond, maar soms heb je gewoon pech. Ik hoop dat dit paard goedgekeurd wordt en dat ik daar wat meer geluk mee ga krijgen. :)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:05

Dat is wel een stoer beest zeg, heel wat anders dan de merrie. Ik zag dat je vaak in Nieuwe Wetering start, daar ben ik ook nog wel eens. Ik ga de volgende keer goed opletten :-)
Heel veel succes morgen en woensdag natuurlijk ook.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 20:21

Jeetje wat een ellende zeg AL, ook je andere paard nog!
Ik kan niet meer dan je heel veel sterkte wensen de komende tijd, ik blijf voor je duimen en hou ons op de hoogte!
Wel een gaaf paard trouwens die vos, hopen dat dat goed gaat komen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:27

Het klinkt zo herkenbaar weer allemaal AL.... Het is gewoon echt precies het verhaal van Poon. Teun heeft wel eens gezegd dat hij het misschien wel gered had als hij maar kon revalideren, maar dat kon ie niet! Hij bleef spoken, hij bleef dagelijks uit het land springen. Dat kan niet als je voet en nek niet optimaal zijn :n En zolang ze dat blijven doen, krijg je ze ook niet goed.
Je kan blijven sederen, je kan blijven opsluiten. Maar moet je dat wel willen??
Want als het paard niet meer zichzelf kan zijn, is het het dan wel waard?
Ik heb toen ook heel stoer geroepen "Als het zo niet kan, dan moet het misschien maar niet". Maar eigenlijk wil je dat helemaal niet... Want het zijn tegelijkertijd de karakterpaarden die maar door blijven vechten en hun best blijven doen voor je! Ook als ze pijn hebben en eigenlijk niet meer kunnen.
Het is zo vreselijk moeilijk om voor die paarden een beslissing te nemen, want ze willen zelf zo graag. Maar juist die paarden moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen.
En ja ook op de momenten dat je er niet bewust mee bezig bent, ben je er onbewust toch mee bezig en slaap je ook dan slechter. Het vreet zoveel energie!
En werpt ook zo'n schaduw over alle andere dingen :(:)

Ik hoop echt voor je dat je woensdag iig duidelijkheid krijgt :*
Ik had met Poon al heel vaak 'wat als' met Teun besproken en hij heeft die laatste keer de knoop doorgehakt gelukkig. We wisten beide welke grens we hadden afgesproken en toen die bereikt was zei Teun gelukkig "we stoppen ermee". Ik ben hem daar nog steeds heel dankbaar voor :j

Heel veel succes ook morgen, ik duim :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:32

Nou het mag hier gewoon echt niet lukken, nieuwe paard was klinisch niet helemaal oke en dat was voor mij een rede om af te haken. Eigenaresse heeft nog wel foto's laten maken en daar was hij eigenlijk wel goed op, maar hij was klinisch niet in orde en ik durf de gok dan niet te nemen. Weer een domper :(

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:36

Nou, dat is jammer zeg. Maar toch, beter nu dan straks. Kan wel goed begrijpen dat je nu heel teleurgesteld bent. Sterkte!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 17:12

Hè bah zeg, weer zo'n tegenvaller!
Misschien valt 't met je merrie dan mee, ik hoop 't oprecht voor je!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:20

Citaat:
Het klinkt zo herkenbaar weer allemaal AL.... Het is gewoon echt precies het verhaal van Poon. Teun heeft wel eens gezegd dat hij het misschien wel gered had als hij maar kon revalideren, maar dat kon ie niet! Hij bleef spoken, hij bleef dagelijks uit het land springen. Dat kan niet als je voet en nek niet optimaal zijn En zolang ze dat blijven doen, krijg je ze ook niet goed.
Je kan blijven sederen, je kan blijven opsluiten. Maar moet je dat wel willen??
Want als het paard niet meer zichzelf kan zijn, is het het dan wel waard?
Ik heb toen ook heel stoer geroepen "Als het zo niet kan, dan moet het misschien maar niet". Maar eigenlijk wil je dat helemaal niet... Want het zijn tegelijkertijd de karakterpaarden die maar door blijven vechten en hun best blijven doen voor je! Ook als ze pijn hebben en eigenlijk niet meer kunnen.
Het is zo vreselijk moeilijk om voor die paarden een beslissing te nemen, want ze willen zelf zo graag. Maar juist die paarden moet je ook tegen zichzelf in bescherming nemen.
En ja ook op de momenten dat je er niet bewust mee bezig bent, ben je er onbewust toch mee bezig en slaap je ook dan slechter. Het vreet zoveel energie!
En werpt ook zo'n schaduw over alle andere dingen

Ik heb helemaal exact hetzelfde meegemaakt... Zelfde blessure, ook zo'n karakter dier. Je hebt het perfect verwoord! Heel erg mooi om te lezen...

Ik heb mijn Udo in november vorig jaar moeten laten gaan. Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk, maar het was de enige optie.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:23

Aukelizzy schreef:
Nou het mag hier gewoon echt niet lukken, nieuwe paard was klinisch niet helemaal oke en dat was voor mij een rede om af te haken. Eigenaresse heeft nog wel foto's laten maken en daar was hij eigenlijk wel goed op, maar hij was klinisch niet in orde en ik durf de gok dan niet te nemen. Weer een domper :(

Kl*te! :(:)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het risico niet neemt nu, groot gelijk! Maar daardoor niet minder zuur....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:25

CharlyBrown schreef:
Ik heb helemaal exact hetzelfde meegemaakt... Zelfde blessure, ook zo'n karakter dier. Je hebt het perfect verwoord! Heel erg mooi om te lezen...

Ik heb mijn Udo in november vorig jaar moeten laten gaan. Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk, maar het was de enige optie.

Blijft moeilijk he :(:)
Ik heb het met Poon ook, dat is dan pas ruim een maand geleden. Maar ik zal hem altijd blijven missen...
Want natuurlijk hecht je je aan elk dier en natuurlijk is het altijd zuur. Maar met zulke paarden, vind ik het nog veel moeilijker!

Want ja ook die karakterpaarden heb je toch een andere band mee. Helemaal na zo'n blessureperiode.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:27

Richtje schreef:
AnneOmie schreef:
Knap dier trouwens Richtje! Balen dat die ook zo heet is!

Thanks!

Was.... hij heeft het niet gered helaas. We hebben 3 weken geleden afscheid genomen.

Wat vreselijk ik heb het gelezen ;( Heel veel sterkte!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:32

Aukelizzy schreef:
Goede smid kan idd wonderen verrichten! Ben dan ook erg blij met mijn smid. :)

Een goede smid kan zeker wonderen doen :j De hoeven van mijn paard waren ook redelijk verprutst door een aantal inmiddels ex smeden. Inmiddels heb ik echt een topper die heel erg nauwkeurig is en er alle tijd voor neemt om mijn paard netjes op zijn voeten/ijzers te zetten. Hij denkt ook echt mee en dat is erg fijn :)

Mooie merrie heb je trouwens Aukelizzy! Het ziet er erg netjes uit hoor en wat een heethoofdje zeg :=

Heeft Sander tegen jou nooit opmerking gemaakt over het gebruik van BR/Eskadron peeskappen (zie geloof ik op de foto dat je BR peesbeschermers gebruikt)? Ik mag ze van hem eigenlijk niet meer gebruiken omdat ze niet goed zijn voor de pezen. Bij Omar kon hij op de scan zien dat ik Eskadron beschermers gebruikte. Sindsdien gebruik ik dat soort peeskappen dus ook maar niet meer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:36

Zoals jij je smid beschrijft kon het wel eens dezelfde zijn als die ik heb. :P Je woont bij mij in de buurt zie ik, welke heb jij?

Ik mag van Sander geen bandages en 3 in 1 beschermers gebruiken bij haar, maar wel de gewone BR peesbeschermers. :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:02

Aukelizzy schreef:

He bah wat een domper zeg -O- Maar wel fijn dat je het iig weet en niet straks met nog een paard zit wat een blessure heeft. Sterkte ook met je oude paardje en heel veel succes morgen in Bodegraven. Ik zal voor je duimen!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:08

Ik heb nu Robert van Raadshoven! Jij?

Hey wat raar ik mag juist weer de BR/Eskadron beschermers (de harde peesbeschermers) niet gebruiken van hem :=

Was toevallig 2 weken geleden nog bij hem om even te checken of Omar helemaal goed was. Na mijn laatste endurance wedstrijd was hij afgekeurd op locomotie en liep niet goed, thuis aangekomen niets meer aan de hand. Gelukkig is hij door Sander helemaal goedgekeurd (hij kon niets vinden, ook niet op de buigproeven) en hij vond hem er super uitzien en mooi afgetraind, rug ook mooi sterk (Omar heeft ook peesblessure in rug gehad door spring ongeluk). Conclusie Sander: wat er ook heeft gezeten is nu iig weer helemaal weg, waarschijnlijk op steentje ofzo gestaan. Kreupel tussen mijn oren blijf ik geloof ik hoor... gaat volgens mij niet meer weg. Vind Sander ook een topper! Hopelijk voor jou ook goed nieuws morgen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:55

AnneOmie schreef:
Ik heb nu Robert van Raadshoven! Jij?

Hey wat raar ik mag juist weer de BR/Eskadron beschermers (de harde peesbeschermers) niet gebruiken van hem :=

Was toevallig 2 weken geleden nog bij hem om even te checken of Omar helemaal goed was. Na mijn laatste endurance wedstrijd was hij afgekeurd op locomotie en liep niet goed, thuis aangekomen niets meer aan de hand. Gelukkig is hij door Sander helemaal goedgekeurd (hij kon niets vinden, ook niet op de buigproeven) en hij vond hem er super uitzien en mooi afgetraind, rug ook mooi sterk (Omar heeft ook peesblessure in rug gehad door spring ongeluk). Conclusie Sander: wat er ook heeft gezeten is nu iig weer helemaal weg, waarschijnlijk op steentje ofzo gestaan. Kreupel tussen mijn oren blijf ik geloof ik hoor... gaat volgens mij niet meer weg. Vind Sander ook een topper! Hopelijk voor jou ook goed nieuws morgen.

Ik heb nu Jacco Snoeks, ben super tevreden over hem. :)

Fijn dat jou paardje weer helemaal in orde is! Heeft Omar een peesblessure in de rug gehad toen hij al van jou was? En hoelang heeft dat geduurd? ( mijn merrie loopt momenteel namelijk ook nog eens met een peesblessure in de rug ).

En idd, Sander is idd een topper, hij denk altijd mee en heeft het beste voor met het paard. :) Ik hoop ook echt op goed nieuws, maar ik weet eigenlijk al wel wat ik te horen ga krijgen en daar denk ik liever nog maar even niet over na... ;(

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:06

Omar heeft uhm ik geloof vorig jaar een peesblessure in rug opgelopen. Ik heb hem al 8 jaar! In het begin had ik het niet door dat hij rugblessure had totdat hij telkens met opstijgen door zijn kont/achterbenen zakte.. echt heel raar en af en toe wat passen onregelmatig met dressuren, maar gewoon rad met monsteren. Toen ik een keer met buitenrit ging vloog ik echt als een mongool door het duin heen, zo hard ging hij (vluchtgedrag). Sander verbaasde zich er daarna over dat hij zich uberhaupt nog liet berijden! Ik denk dat de blessure er toch meer dan een maand zat voor ik naar Sander ging (bandenblessure was het jaar voor de rugblessure). Via rugscan had Sander ontdekt dat Omar dus een peesblessure in rug had en heeft hem in zijn rug ingespoten. Ik geloof dat het zo'n 4 maanden geduurd heeft in totaal en gelukkig was Omar volledig hersteld (was ook prognose van Sander) :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 15:26

Zo AnneOmie jij hebt dus ook het eea te stellen gehad met je paard!
Hij is overigens wel super gaaf zeg, even in je profiel gespiekt. ;)

Sander krijgt hier ontzettend veel goede reclame, jammer dat Bodegraven zo ver weg is voor mij anders had ik 't wel geweten.
Gim is nog niet 100%, wel een stuk beter, maar hij zet z'n voeten nog niet helemaal goed neer dus ik ga er voor die tijd ook niet van uit dat-ie helemaal rad is.
Aan de andere kant zal het natuurlijk ook enorme stijfheid in de schouder zijn (hij heeft wat slijtage links) en dan zou ik wat moeten rijden.
Anyways, ik ben gezellig buiten aan 't stappen ohz (hoewel Gim altijd andere plannen heeft :=) en wacht verder af.
Dus mij hoef je niet meer te vertellen dat een goede smid wonderen doet, ik weet namelijk wat een slechte smid garandeert: enorme problemen, al 5 maanden!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:38

Dank je :D

Ja ik heb best wel veel ellende gehad met Omar! Gelukkig lijkt het erop dat alle ellende nu echt voorbij is, al blijft het wel een paard waarbij ik constant op mijn hoede moet blijven en veel dingen doet hij zichzelf ook een beetje aan vanwege zijn hete karakter! Gelukkig is hij met de jaren wat relaxter geworden (is nu 16 jaar). Paar jaar geleden had ik net als AL flink wat te stellen toen ik weer mocht opbouwen nadat hij spierbevangen was geweest.... hij leek wel een bom, echt niet grappig meer en dat maakt het revalideren extra moeilijk en vaak kiezen tussen 2 kwaden. Ik heb overigens mijn paard gewoon op het land gelaten, zowel met de banden blessure in zijn lv voet als met de peesblessure in zijn rug! Denk dat hij daardoor ook relaxter was met revalidatie.

Ik heb ook maandenlange problemen gehad vanwege de smid, godzijdank is dat nu over, maar hou het zelf ook goed in de gaten hoor en Omar wordt standaard om de 6 a 7 weken gedaan.

Gimli jij ook veel succes en sterkte met de revalidatie! Hoe is het nu met je paard? Jammer dat jij zo ver weg zit, Sander is echt een aanrader :j

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:05

Gim heb ik ook de hele tijd gewoon buiten gehad, die draait helemaal door als-ie binnen moet blijven en raakt enorm gestresst (weven etc).
Zijn toch de karakterpaarden waar je dan mee te doen hebt zoals jij ook al zei en waar we in dit topic volgens mij allemaal wel mee te maken hebben. :+
Hij loopt wel al een stuk beter, maar hij moet gewoon zijn voeten weer recht kunnen belasten om de irritatie in de gewrichten (mn hoefgewricht) in het geheel weg te krijgen.
En dat heeft natuurlijk tijd nodig, hoewel ze bij de kliniek zeiden dat hij na 2 weken (corrigeren, beslag en ontstekingsremmers) rad zou zijn.
Vond dit persoonlijk wat snel (in 1x kun je niet 1,5 jaar slecht werk corrigeren) en bovendien had de smid er een potje van gemaakt.
Nieuwe smid heeft de ijzers er weer af gehaald en is nu met beleid de hoeven 'recht' aan 't zetten, dwz naar de anatomie van het been kijkend (paard staat ietwat frans) ipv domweg het paard willen bekappen alsof het geen afwijkende beenstand heeft.
Ben alleen erg bang dat er blijvende schade LV zit, dit been hebben we niet op röntgen gehad omdat hij RV veel slechter was, maar die voet zet hij wel beroerder neer dan RV.
Bovendien heeft hij daar ook last van z'n schouder, wat nu natuurlijk verergerd is door die blessure in de ondervoet.

Leuk hoor, paarden. :=

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:12

Het corrigeren moet idd met beleid gebeuren, anders ben je nog verder van huis! Dat kan wel een jaar duren voordat hij echt goed is gecorrigeerd.

Wat knudde allemaal zeg Gimli, je weet dus niet of LV okay is? In Bodegraven doen ze dan meestal meteen allebei de voorbenen, zowel op foto als op scan.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:36

Tja ik had een afspraak staan om te scannen in Someren, maar dat vond de specialist niet nodig na het zien van de foto's.
Hij was bij het kreupelheidsonderzoek RV rechtsom 2/5 en LV linksom 0.5/5 (neem aan dat het jullie wat zegt :D ) dus toen het probleem RV geconstateerd was werd aangenomen dat LV hetzelfde beeld zou geven.
Voor de rest is hij röntgenologisch namelijk helemaal goed, maar de laatste keer bij de osteopaat was hij LV ontzettend stijf in het hoefgewricht, dus dan spookt het woord artrose weer door mijn hoofd.
Anderen zeggen dan weer dat dat niet zo snel gaat, maargoed hij staat ook ietwat frans dus ik zou 't niet heel vreemd vinden.
Heb me voorgenomen dat als hij 1 september nog niet 100% is er foto's gemaakt worden van LV, ga niet nog maanden met onzekerheid rondlopen. :n