Die Marquis schoenen zou mijn paard echt niet op kunnen lopen. Maar leuk om te zien!
Gisteren Ommen met 2 paarden blootvoets gestart en super goed uitgereden. Zondag de Renegades weer aan als we gaan trainen, ben benieuwd hoe ze nu zitten.
@vankje: wat voor schoenen zijn die op de foto als ik vragen mag? en ik heb ook goede ervaringen met meneer HA, die erg negatief word behandeld in dit topic. Ik heb 1 x problemen gehad met 1 schoen, zoals hierboven ergens geschreven staat, gemaild, antwoord gehad en zelf gerepareerd! zoals hij ook schreef, scheelt dat aanzienlijk in de kosten. 1 tube lijm ipv voorrijkosten e.d.
Zjief zijn hoeven zijn even door de smid gedaan en er kwam best veel vanaf dus ik dacht " laat ik de schoen nog eens proberen" voordat ik ze opstuur en ze bleven zitten, 13 km lang over zandpad gegalopeerd en smalle paadjes gedraafd. Ben helemaal blij!
Alleen vind ik het nog steeds een beetje lompe dingen. Het lijkt net of hij sloffen aanheeft en ik wou dat hij me vertellen kon of ze hem lekker zitten.
@ Nefertarie, dat is maar door een persoon geweest volgens mij, voor de rest is iedereen erg over hem te spreken. Wat mijn situatie betreft is het niet Ha waar ik negatief over sprak, maar over die ver"draaide" schoen
@ Vankje, hoe gaat het met je, ben je weer helemaal beter. Heb je de schoenen al goed kunnen uitproberen!?
@Nefertarie: Ik heb Marquis schoenen voor mijn paard Was eerst ook voor Renegades aan het kijken, maar kreeg toen van Spirithorses te horen dat Marquis beter bij haar hoeven past.
@Jeannine: Ja, ben weer helemaal beter, dankje Wat goed dat de schoenen nu helemaal blijven zitten! Ja, wat dat sloffen-effect betreft.. dat heb ik dus ook.. Vraag me ook af of ze goed/lekker zitten, maar dat kan mn peerd uiteraard niet duidelijk maken. Heb ze nu een paar keer aangehad, alleen met wandelen, nog niet echt mee gereden. Gaat op zich goed, krijg ook al handigheid in het aantrekken. Maar de "echte" ritten moeten dus nog komen. Volgende week denk ik ergens.
Vankje
Geplaatst: 28-05-10 09:36
@Jeanine: Heb gisteren het eerste testritje met de hoefschoenen gemaakt... beviel helemaal niet helaas. In stap en draf bleven ze nog wel zitten, maar zodra Bella in galop sprong vlogen de schoenen uit... En dat terwijl ik ze echt strak had aangetrokken... Gebeurde tot 2x toe en toen had ik geen zin meer om ze opnieuw aan te trekken, heb ze in m'n zadeltas gepropt en ben naar huis gegaan.. De kabel schiet gewoon los.. Vraag me af hoe het kan, baal er enorm van
@ Vankje,.. ooh wat vervelend zeg. Ze schieten gewoon helemaal uit. Dat is wel vreemd. Dat zijn ze toch gewoon te groot? Ik had de laatste paar keer ook mijn zadeltasdekje mee, want om nou te zeulen met die dingen, dat is niet handig. Wat ga je nu doen?
Ja, vind het erg vervelend.. Weet niet of ze echt te groot zijn, ze lijken te passen qua grootte. De kabel waarmee je ze vastmaakt (soort skischoenbinding) schiet gewoon los. Als ze uit zijn, zijn dus open. Zou verwachten dat ze gewoon dicht zouden blijven en dan uitschieten als ze te groot zijn.. maar die kabel gaat echt los. Heb naar Horsebalance gemaild om te vragen of zij nog tips hebben en als het echt niet werkt, wil ik ze graag terug verkopen aan hen. Uiteraard tegen gereduceerd bedrag, begrijp dat ik er niet de volle pond voor terug krijg. Weet nog even niet zo goed wat ik dan ga doen... Blootvoets is echt geen optie hier met die stenige paden. En andere hoefschoenen blijken vaak ongeschikt voor ronde hoeven. Bella's hoeven zijn echt even breed als lang, dus dat maakt het ook nog eens moeilijk. Hoe gaat het nu met jouw schoenen?
@Vankje, dat is vervelend! Ook precies de reden waarom ik die schoenen niet heb genomen. Mijn vriendin reed er ook mee in een endurance wedstrijd. We moesten wel vier keer stoppen om de schoenen op te halen. Op het laatst hebben we ze maar afgedaan en zonder doorgereden..schoot niet op.
Succes verder, ben benieuwd wat je nu gaat proberen.
Jeannine
Geplaatst: 28-05-10 10:15
Ik denk dat je die renegades wel kan proberen hoor, want Zjief heeft ook onwijs ronde voetjes. Ze bleven laatst dus 13 km wel goed zitten. Maar omdat hij de ene schoen strakker had gezet heeft hij een plekje aan zijn hoefbal gekregen, dus heb ik de schoen zelf wat lossen gezet. Weer het zelfde als de andere voet. Ik heb ze daarna niet geprobeerd meer. Gisteren lekker blootvoets gereden voor de afwisseling. Mijn hoefsmid had er dus best nog wat af gehaald en daardoor bleef die ene schoen nu ook zitten, dus het kan wel.
Ik vind het niet normaal dat die klipjes losgaan, dat hoort toch niet lijkt mij. Ik ben benieuwd wat ze daarvan zeggen.
jodi
Geplaatst: 28-05-10 11:14
Ik heb ook Marquisen en normaal gesproken gaat die kabel niet los! Bij oude modellen was de klip van metaal en wilde wel eens verbuigen;Nu is die van kunststof en gebeurd dat niet meer. Bij veel gebruikte schoenen wordt de andere kant(waar de kabel een lus maakt) wel 'moe',maar dat zou bij nieuwe schoenen dus niet het geval moeten zijn...
Ik rijd erg veel in laag struikgewas en het gebeurd me maar zelden dat de kabel problemen geeft. Wel schieten ze vaker uit als de hoeven nat zijn.
Ja, ik weet ook niet hoe dat kan. De kabel laat inderdaad los waar ie een lus maakt, de klip blijft gewoon dicht. Vorig weekend had ik haar in het hogere gras laten lopen en toen gingen ze ook al los. Ook toen bleef de klip dicht en was de kabel los. Ben nog op antwoord van Horebalance aan het wachten.
@Jeannine: Horsebalance gaf aan dat de luchtkamers misschien aangepast moeten worden. Ik moet foto's maken van de hoeven van mijn paard om hen te laten kijken of ze hogere verzenen heeft. Indien dit het geval is, kan ik de luchtkamers verhogen zodat deze meer grip op de hoefballen krijgen. Ik heb gisteren de handleiding ontvangen om dat te doen, het is niet eenvoudig en als je het eenmaal gedaan hebt kan ik de schoenen niet meer terug brengen/ruilen.. Daarnaast kreeg ik nu de vraag of de hoeven van mijn paard wel mooi ovaal waren... Uhm nee, ze zijn rond... Zoals ze ook op de tekening konden zien die ik gefaxt hebben... en toen werd mij verteld dat de schoenen prima zouden passen.. dus dat laatste vond ik een beetje vreemd. Ben vandaag niet meer op stal geweest, maar ga morgen foto's maken en dan mogen zij me vertellen of ze denken dat die aanpassing gaat helpen. Als ze denken dat het niet helpt, doe ik het niet, anders kan ik de schoenen niet meer ruilen.
jodi
Geplaatst: 30-05-10 18:06
Lijkt me niet logisch! Als het van de luchtkamer zou komen,schiet de schoen 'gewoon' uit en blijven de kabels op hun plek.
wat vervelend zeg. Het is gewoon vervelend dat je niet even zo hop even langs kunt gaan met je paard, zoals je wel met je eigen schoenen zou doen. Ook jammer dat ze niet langs kunnen/willen komen.
Mij lijkt het ook niet logisch... heb er ook nog een mail achteraan gestuurd met nogmaals de mededeling dat de kabel gewoon losschiet.. Daar heb ik helaas geen reactie meer op gehad (ben bang dat zij het dan ook even niet weten :S). Inderdaad vervelend dat ik niet even langs kan gaan of dat zij langs kunnen komen. Ga nog even niks verbouwen aan de schoenen, dan kom ik ze straks niet meer kwijt.. Maar even kijken of ze morgen reageren op mijn mail.