Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnneOmie schreef:Djimmert, volgens mij moet dat sneeuwzooltje er gewoon onder geslagen worden, kun je dus niet zelf doen. Daar moet het ijzer overheen geslagen worden.
Ik heb zelf bij Strohm in Duitsland sneeuwringen besteld. https://www.strohm.de/de/productgroup,0.html de Hufgrip. Net bevestiging gekregen dat mijn betaling (via creditcard) goed is binnengekomen en de sneeuwringen opgestuurd worden. Heb ook al kleine kalkoenen (5 mm) besteld met wideapuntje. Mijn smid komt het sneeuwbeslag leggen zodra ik alles binnen hebWil niet weer zo aan moeten kl oten net als vorige winter en bang zijn dat mijn paard, die rondom op ijzers staat, onderuit gaat van de gladheid.
AnneOmie schreef:Djimmert, volgens mij moet dat sneeuwzooltje er gewoon onder geslagen worden, kun je dus niet zelf doen. Daar moet het ijzer overheen geslagen worden.
Ik heb zelf bij Strohm in Duitsland sneeuwringen besteld. https://www.strohm.de/de/productgroup,0.html de Hufgrip. Net bevestiging gekregen dat mijn betaling (via creditcard) goed is binnengekomen en de sneeuwringen opgestuurd worden. Heb ook al kleine kalkoenen (5 mm) besteld met wideapuntje. Mijn smid komt het sneeuwbeslag leggen zodra ik alles binnen hebWil niet weer zo aan moeten kl oten net als vorige winter en bang zijn dat mijn paard, die rondom op ijzers staat, onderuit gaat van de gladheid.
Bravura schreef:AnneOmie schreef:Djimmert, volgens mij moet dat sneeuwzooltje er gewoon onder geslagen worden, kun je dus niet zelf doen. Daar moet het ijzer overheen geslagen worden.
Ben benieuwd hoe lang de verzendtijd is. Laatst een pad besteld in DTSL, na 2 weken nog niet binnen. Bleek dat ding gewoon hier in NL bij een afhaalpunt van TPG te liggen en klaar om retour te zenden (terwijl niemand mij van geen enkel postbedrijf zowel in NL als DTSL kon vertellen waar dat ding was gebleven en via wie het waar naar toe was gezonden, inclusief de winkel zelf niet). Dus als het te lang duurt voor je het ontvangt; even checken bij afhaalpunt TPG!
Lotteettol schreef:Mijn pony's hebben ook zo'n ring als ijzerbeslag onder.
De hoefsmid besteld die zooltjes via een blad ofzo en maakt ze dan op maat voor mijn pony's
Hij plaatst deze tussen het ijzer en de hoef en ze worden dus gewoon permanent vastgemaakt!
Vorig jaar heb ik er heel veel plezier van gehad en zelfs mee buiten gereden DOOR de sneeuw! Mijn pony heeft geen last meer
van klonten/klompen onder haar hoeven.
En het kost ook zowat niks. Ik betaal per 2 zooltjes €15 en het gaat minimaal 2 jaar mee. In oktober/november laat ik ze er onder zetten
en in maart/april gaan ze er weer af en dan bewaar ik ze zelf gewoon.
De hoeven kan je prima onderhouden en goed uitkrabben, er kan niks tussen gaan zitten.
Voor wie geinteresserd is ben ik altijd bereid om even een foto ervan te maken en hier te plaatsen.
Djimmert schreef:Lotteettol schreef:Mijn pony's hebben ook zo'n ring als ijzerbeslag onder.
De hoefsmid besteld die zooltjes via een blad ofzo en maakt ze dan op maat voor mijn pony's
Hij plaatst deze tussen het ijzer en de hoef en ze worden dus gewoon permanent vastgemaakt!
Vorig jaar heb ik er heel veel plezier van gehad en zelfs mee buiten gereden DOOR de sneeuw! Mijn pony heeft geen last meer
van klonten/klompen onder haar hoeven.
En het kost ook zowat niks. Ik betaal per 2 zooltjes €15 en het gaat minimaal 2 jaar mee. In oktober/november laat ik ze er onder zetten
en in maart/april gaan ze er weer af en dan bewaar ik ze zelf gewoon.
De hoeven kan je prima onderhouden en goed uitkrabben, er kan niks tussen gaan zitten.
Voor wie geinteresserd is ben ik altijd bereid om even een foto ervan te maken en hier te plaatsen.
Ook ik ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet!
Djimmert schreef:ik heb nu ook twee ringen gekregen. Rubberslang met binnen in springveermetaal (daardoor blijft goed zitten)! Het is te vergelijken met de hufflex van Wafler. http://www.waefler-hufbeschlag.ch/Shop/product_info.php?cPath=29&products_id=89
Ben benieuwd of het goed werkt en blijft zitten. Voordeel is wel dat je het makkelijk zelf kunt aanbrengen en eruit kunt halen en als het goed is gaat het meerdere jaren mee.
Bravura schreef:Djimmert schreef:ik heb nu ook twee ringen gekregen. Rubberslang met binnen in springveermetaal (daardoor blijft goed zitten)! Het is te vergelijken met de hufflex van Wafler. http://www.waefler-hufbeschlag.ch/Shop/product_info.php?cPath=29&products_id=89
Ben benieuwd of het goed werkt en blijft zitten. Voordeel is wel dat je het makkelijk zelf kunt aanbrengen en eruit kunt halen en als het goed is gaat het meerdere jaren mee.
Die dingen zouden wel helpen volgens een duits forum. Soms vallen ze er uit (en dan mag je zoeken in de sneeuw), maar voor een korte periode met sneeuw zou het een oplossing zijn. Ben benieuwd naar ervaringen hier.
Toch lijkt het me wel iets uitmaken voor het ijzer, daar wordt op die manier wel coninue druk op uitgevoerd van binnenuit naar buiten. Weet niet of dat wel handig is.
Amy77 schreef:onassa, een alternatief, wat echt minimaal werkt, (maar alle beetjes helpen, hihi) is de binnenkant vh ijzer de randen helemaal vol met vaseline smeren en eventueel gedeeklte vd zool..hier hielp dat tegen het ergste, maar moesten wel dagelijks, soms meerdere malen smeren..valt wellicht te proberen. Succes.
Lekker Lotte dat hij zolang met je ijzers en de hoeven kunt doen..van oktober/november tot maart april, is 6 maanden??
AnneOmie schreef:Amy77 schreef:onassa, een alternatief, wat echt minimaal werkt, (maar alle beetjes helpen, hihi) is de binnenkant vh ijzer de randen helemaal vol met vaseline smeren en eventueel gedeeklte vd zool..hier hielp dat tegen het ergste, maar moesten wel dagelijks, soms meerdere malen smeren..valt wellicht te proberen. Succes.
Lekker Lotte dat hij zolang met je ijzers en de hoeven kunt doen..van oktober/november tot maart april, is 6 maanden??
Ik neem aan dat ze bedoeld dat ze de sneeuwringen er pas in maart/april weer af laat halen, maar wel van beslag wisseltKan me echt niet voorstellen dat iemand 6 maanden met dezelfde ijzers kan doen en niet laten bekappen! Mijn paard wordt om de 6 weken gedaan en rondom op nieuwe ijzers.