Bandida schreef:Je kan sportpaarden nog zo goed verzorgen als je wil, perfect gevoed, genoeg ontspanning, soortgenoten, weides, kortom, je kan ze in een paardenparadijs met een gouden randje houden... als je je vervolgens met zo'n paard op die manier in een inrijbak laat zien verlies je iedere geloofwaardigheid. Iemand die ECHT met het welzijn van zijn paard begaan is rijdt hem niet aan twee bitten, een hefboom en een ketting in een krul tot tegen zijn borst terwijl hij achteraan gedreven wordt. Je moet zo goed als blind zijn om te zien dat dat -ik zal eens zacht zijn- onvriendelijk is voor je paard.
en denk je echt dat een paard zich laat dwingen, als ze niet willen dan doen ze t niet!
Het ziet er idd niet altijd even prettig uit, maar deze mensen weten heel goed waar ze mee bezig zijn.. Beter dan de gemiddelde basisruiter...
Elke trainingsmethode is indien verkeerd toegepast schadelijk, dat geld voor rollkur, maar ook voor "klassiek" rijden...
Ook worden paarden niet meteen in de krul getrokken, dit is een heel geleidelijk proces zonder dwang, het is gewoon het zoeken van grensen, het uiterste uit een paard halen... En idd iets wat men thuis niet moet proberen na te doen...

Waarom hij dat nu niet meer doet weet niet, meer bezig met trainen idd. Maar goed hij heeft iig laten zien dat je door middel van je paard op eigen benen te laten lopen ook enorm ver kan komen en tja en velen door allerlei trucjes het er voor het oog spannender uit willen laten zien en jury's daarin meegaan kan ik ook niet helpen. Ik zou daarvoor bedanken, want ik snap dan niet meer waar je mee bezig bent. Een paard kan prima zelf al die oefeningen, wij als ruiters en amazones hinderen hun daar alleen maar bij, dus voor mij juist zaak om in harmonie te proberen te rijden. En dat je daar geen 9 voor krijgt, is dan maar pech maar voor mij geen reden om de trucendoos open te trekken.
Heb wel zinvollere dingen te doen. 
.
Dan maak je van mij ook niet de meest vriendelijke foto's
Heb vandaag nog een paard fijn zien werken maar die kop die ie er soms bij trok