Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rakni schreef:ik lees nergens dat arabesk zegt dat het een extra gang zou zijn! Waar staat dat luckystory?
rakni schreef:ik lees nergens dat arabesk zegt dat het een extra gang zou zijn! Waar staat dat luckystory?
Liezel1 schreef:
MLoeser schreef:Volgens mij is dit paard ook volgens de strasserbekaping bekapt. Een bekaping die in goed uitgevoerde vorm zelfs slecht bekend staat en op de lijst staat om verboden te worden...
Sammie schreef:De maand maart begon met behoorlijk wat opschudding op Bokt. Een studie had namelijk bewezen dat paarden welke een gewicht moeten dragen dat gelijk staat aan 25 tot 30 procent van hun eigen lichaamsgewicht, meer lichamelijke problemen krijgen dan paarden die 20 procent of minder moeten dragen. Ruiters met overgewicht zouden hierdoor in de problemen kunnen komen.
Een natuurlijk bekapte hoef
Foto door bokker Visconti
Ook werd al snel duidelijk dat er geen toekomst meer zou zijn voor Indoor Zeeland. De organisatie van het evenement is in conflict geraakt met de directie van de Zeelandhallen en hierdoor is besloten de samenwerking niet meer te verlengen.
Ons forum kwam zelf positief in het nieuws nadat er op de voorpagina een bericht was geplaatst over een 10-jarig meisje dat ernstig gewond was geraakt na een val van een paard. Diverse dagbladen bleken zich te verwonderen over het samenhorigheidsgevoel van Bokt en schreven daarom een artikel over onze internetcommunity.
In deze maand kwam de jurering bij de dressuur voor het eerst echt in opspraak. Anky van Grunsven sprak hierover in haar column voor de Telegraaf. Diverse sites begonnen hier op in te haken waardoor er een levendige discussie ten tonele kwam. Dit zou het hele jaar (en zeker na de Olympische Spelen) voor commotie blijven zorgen.
Maart was ook de maand dat het chippen van veulens verpicht werd gesteld. De Europese Unie kwam overeen dat veulens geboren na 1 juli 2009, kort na de geboorte al een chip gaan krijgen.
In Groesbeek doken opeens boobytraps op bij een ruiterpad in het bos. Staatsbosbeheer maakte zich ernstig zorgen over de veiligheid van ruiters, fietsers en wandelaars. Gelukkig bleven ernstige ongelukken uit.
Ook in Ulicoten was er gerommel in het bos. Een motorcrosser joeg drie paarden de stuipen op het lijf waardoor de dieren losbraken uit hun weiland. Een van de paarden kwam in botsing met een motorrijder. Het paard overleefde de klap helaas niet.
Op de laatste dag van de maand kwam nog een nieuwsbericht naar buiten voor de Natuurlijk bekappers onder ons. Zij kregen nieuwe eisen en reglementen waar zij aan moeten voldoen. Ook zal de beruchte Strasser-methode in de toekomst worden verboden.
Auky schreef:MLoeser schreef:Volgens mij is dit paard ook volgens de strasserbekaping bekapt. Een bekaping die in goed uitgevoerde vorm zelfs slecht bekend staat en op de lijst staat om verboden te worden...
Niets van waar (gelukkig)Zie ook de relevantie van deze informatie niet helemaal.
Overigens vind ik het roepen dat Arabesk vraagt om aandacht voor de zgn. extra gang van haar paard ook een beetje overdreven. Ze noemt alleen het feit dat de oom van haar paard een extra gang had. Misschien alleen ter infoJe ziet haar nergens letterlijk beweren dat het paard een extra gang heeft.
De bewering dat het paard niets mankeert vind ik ook wel te stellig. Het paard na laten kijken door een fysio, osteopaat of chiropractor kan natuurlijk nooit kwaad.
Citaat:En wie heeft gezegd dat Arabesk om aandacht roept? Ik niet
Lalidan schreef:Duidelijk is ook dat iedereen hier, behalve arabesk zelf, toch denkt dat er iets met het paard aan de hand is, omdat het diertje toch wel erg gevoelig loopt. Wát dat dan ook mag zijn.
Of vat ik het nu verkeerd samen?
MLoeser schreef:kazary schreef:Het is toch dierenmishandeling als zij het hier bij laat. En dat is wel wat haar reactie doet vermoeden. Een paard dat zo loopt met een zadel op, dan ben je niet fijn bezig. Hoe wil je het dan gaan noemen?
Onwetendheid?
scoxxx schreef:Fysio danwel osteopathie zou ik ook niet doen eerlijk gezegd als het mijn paardje zou zijn: ik vind dat nml tijdelijke oplossingen.