TigerBD schreef:Vandaag kwam de veearts weer voor foto's, aangezien het niet goed ging met tiger hij was weer kreupel. En helaas het is verslechterd...en de gewrichtsspleet moet nu goed dichtgroeien zodat hij geen pijn meer heeft en dit moet met rust. Dus tiger moet een klein jaar, tot ongeveer maart/april op rust en dan kunne we als we dat willen weer een foto laten maken. We zijn er erg van geschrokken. De DA zei dat hij *nog* niet is afgekeurd en nogsteeds een kleine hoop heeft, maar wedstrijden etc zijn wss wel afgeschreven. Maar het rijden kan nog komen, als hij geen pijn meer heeft.
We zijn erg verdrietig...en zoeken nu een stal met schuilstal voor hem zodat hij lekker kan genieten buiten, in de winter willen we hem minstens van 9 tot 5 wel buiten hebben snachts op stal in de winter vind hij wel lekker tenzij er een schuilstal is dan kan hij 24/7 buiten blijven want beweging is zeer goed voor hem, maar niet met rijden of wandelen. We mogen wel wandelen maar echt op het rechte stuk, dus dit gaan we niet echt doen, af en toe wel laten grazen etc, en poetsen en snoepjes maar verder niks.
Wat een vervelend bericht
Aan de andere kant... Paarden die bv de botoplossende vorm hebben of die botwoekering op de rand van het gewicht hebben kunnen blijvend kreupel zijn. Paarden waarbij de gewrichtsspleet wel dicht kan groeien hebben eigenlijk juist geluk. Want als het dichtgegroeid is, dan kan het paard pijnvrij door het leven en gewoon weer rijden en dergelijke! Ik had er bij wijze van spreken een moord voor gedaan om het bericht te krijgen dat bij Twister wel het gewricht dicht kon groeien.
Althans dit is dus wat mijn veeartsen zeiden en wat ik in de boeken/internet heb gevonden. In het begin van dit topic wordt hier meer theoretisch op in gegaan.
Dus ondanks dat je veearts wat negatief klonk. Is er dan toch niet reële hoop?