Hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 09:57

Doe maar rustig aan, Fox, eerst nog maar even genieten van Candy.
Heel veel sterkte meis!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:11

Bor zit overduidelijk heeeeeeeeeeeeel goed in zn velletje...poeh poeh..erg druk en superlevendig en attent....Alleen ben ik niet zo blij dat ie zo tekeer gaat als zn maatje uit de kudde wordt gehaald...Hij is vanavond helemaal over de zeik gegaan omdat zn maatje uit de kudde werd gehaald, terwijl er gewoon nog een ander paard achterbleef...Daar gaf ie niets om...
Heb em dr ook maar gauw uitgehaald en t eerste wat ie deed was...op zn maatje afvliegen en knabbelen aan elkaar...T is net een verliefd stelletje...
Ben wel blij dat ie zo goed in zn vel zit, maar dat rennen mag ie van mij achterwege laten...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:02

Agossie... :D
Indy was van de week ook al zo idioot aan het rennen en hinniken in de wei..... Ik dacht dat ze terug naar de stal wilde. Bleek dat ze stond te wachten op vriendje Vita uit naburig weiland. Pas toen hij er stond, werd ze rustig. Merrie, hè...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:32

Ze gaan altijd rennen als ze het net even niet moeten doen,bezorgen de baasjes zowat een hartverzakking.

Zijn de ijzers nog blijven zitten Esther?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:36

Candy heeft vandaag ook een spurtje op de wei getrokken, heb er met een grijns naar staan kijken. Madame is echt niet van plan te laten merken dat er iets mis is!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:19

Haha knappe Viet ken ik wel... :D
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 06-09-09 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:20

taverno schreef:
Ze gaan altijd rennen als ze het net even niet moeten doen,bezorgen de baasjes zowat een hartverzakking.

Zijn de ijzers nog blijven zitten Esther?

Ja ik kwam net aanrijden en zag het vanaf de weg gebeuren...zei meteen tegen mn man...geef eens gas bij.....paard moet van het land....voelde meteen lichte paniek :o

Ja ijzertjes zitten gelukkig nog steeds....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:45

Esther28 schreef:
Haha knappe Viet ken ik wel... :D

Dan ken je stoere Voluumpje zeker ook wel :D

foxy80 schreef:
Candy heeft vandaag ook een spurtje op de wei getrokken, heb er met een grijns naar staan kijken. Madame is echt niet van plan te laten merken dat er iets mis is!

Fijn dat ze nog lekker kan genieten :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:42

candy heeft zich even laten gaan,fijn. :(:)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:02

Yep Vluums ken ik ook... :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:04

hmm meneer had het gepresteerd om eigenhandig beide springschoenen eraf te slopen...Zitten nu met duckttape weer vast en morgen maar even een nieuw setje halen....
Vandaag even paardje van stalgenootje ingereden voor de springles...was echt heerlijk om weer even lekker dressuurmatig bezig te zijn.T was een maand geleden dat ik had gereden en voelde echt super....toen ik daarna langs de rand van de bak stond had ik het er toch even moeilijk mee...
Ik wil zo graag met Bor weer aan de slag.....Kan erg slecht omgaan met die onzekerheid en dat afwachten...Hebben ook weer een paar traantjes gevloeid vandaag.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:24

Esther28 schreef:
Yep Vluums ken ik ook... :D

Als Al en Ghi het mochten hebben over een vreselijk neurotische merrie die ze van het land moeten halen: dat gaat dan over die merrie van mij :o :o

Esther28 schreef:
hmm meneer had het gepresteerd om eigenhandig beide springschoenen eraf te slopen...Zitten nu met duckttape weer vast en morgen maar even een nieuw setje halen....
Vandaag even paardje van stalgenootje ingereden voor de springles...was echt heerlijk om weer even lekker dressuurmatig bezig te zijn.T was een maand geleden dat ik had gereden en voelde echt super....toen ik daarna langs de rand van de bak stond had ik het er toch even moeilijk mee...
Ik wil zo graag met Bor weer aan de slag.....Kan erg slecht omgaan met die onzekerheid en dat afwachten...Hebben ook weer een paar traantjes gevloeid vandaag.....

Ja, vaak kan je maar beter dingen zeker weten, hoe rottig het soms ook is, dan maar te moeten afwachten. Ik kan daar ook heel slecht tegen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:14

Vandaag heb ik Tence weer gezien,lekker getut zover als dat gaat met een gipsbeen.
In het land loopt hij wel goed zonder ijzers maar op het harde was ik er niet kapot van.
Zodra hij weer binnen komt krijgt hij weer ijzers onder.Het was even noodzakelijk omdat zijn hoeven erg afgebrokkeld waren en hij toch 6 weken vrij kreeg.

mis_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:07

mijn pony die zaterdag is vertrokken heeft het ook

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:13

Pfff nou loopt ie linksvoor weer niet goed....
Hij wilde in t land stukje draven, maar liep niet zuiver....na een pas of 5 stopte ie ook maar weer met draven.....
Nu heeft ie vorige week wel zn ijzer afgetrapt, maar heb ik hem niet echt heel rot zien lopen, ietwat ongelijk met 1 ijzer op en 1 ijzer kwijt, maar dat is dan niet gek volgens mij...
K ga van de week em toch maar even op een recht stuk laten draven om te zien of ie echt niet goed is lv.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:25

Ellendig is dat hè?
Indy heeft af en toe een dag dat ze niet 100% zuiver loopt. Niet heel erg onzuiver, maar als je erop zit, voel je dat het niet super is. De andere dag is er dan weer niks aan de hand.
Ze is wel weer lekker voorwaarts als ze eenmaal ingereden is en dat heb ik lang gemist.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:24

O,dat werkt zo op je zenuwen,ik zou gewoon nog even afwachten,soms duurt het wat langer voordat de injecties werken.

Ik had telefonisch contact gehad met DA over de voortgang van tence,ik was helemaal in de gloria want het ging heel goed.
4 dagen later liep hij zo rot als maar zijn kan,gewoon klinisch al,op de volte op het harde,op de volte in de bak,de buigproeven.Gewoon vreselijk!
En nog geen 2 dagen later zag je er weer helemaal niets van :?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:09

nou het is niet op zn hko beentje das het vervelende.....
Hij heeft daarmee vorige week in een hoefnagel gestaan toen ie zn ijzer had afgetrapt...was in de eerste instantie niets te zien...heb toch smidje maar ff gebeld en die vond het ernstig klinken en komt vanmiddag of morgen langs.....en anders gaan we weer op naar de kliniek he....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:03

Vervelend...
En dan bel je de kliniek en dan weten ze zonder te vragen de naam van je paard, waar die staat en dat je pas na 4 uur op stal kan zijn }:0
Dat vond ik op een gegeven moment ook zo erg, dat ze je dáár kennen...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:32

Innepin schreef:
Vervelend...
En dan bel je de kliniek en dan weten ze zonder te vragen de naam van je paard, waar die staat en dat je pas na 4 uur op stal kan zijn }:0
Dat vond ik op een gegeven moment ook zo erg, dat ze je dáár kennen...

Ja,zo erg is het met mij ook :7

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:43

bij mij gelukkig nog niet en ik hoop dat eigenlijk zo te houden.... ;)
Hoop dat het iets simpels is, wat de hs op kan lossen.....
Geloof niet dat ik het helemaal meer weet als andere been ook HKO blijkt te zijn....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:18

Hou het inderdaad maar zo :D
Moet ik er wel bij vermelden dat ik met In aardig heb lopen tobben het afgelopen jaar: ze heeft een enorme trap van een ander paard gehad, vol op haar kont, daarna kreeg ze steeds aanvallen van benauwdheid: bleek ze een stof- en stro-allergie te hebben opgebouwd, vervolgens was haar hoofd ineens twee keer zo groot: allergie voor het leervet waar ik haar hoofdstel mee had gedaan. Tussendoor had ze ineens schimmel, da was er toch en gaf een injectie. Bleek ze daar ook nog eens allergisch voor te zijn....
Nou.. dan kennen ze je zo langzamerhand wel op de kliniek :+

Ik heb met In gisteren voor het eerst weer lesgehad.
Niet om wedstrijden te gaan rijden en haar in de krul te trekken of zo, maar meer met het idee dat als ik netjes zit en rijd het beter is voor haar. Mijn instructrice lette er trouwens ook heel goed op, dat In niet overvraagd werd.
Ze liep trouwens als een zonnetje, werd steeds heter en drukker :D

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:02

Innepin schreef:
Ik heb met In gisteren voor het eerst weer lesgehad.
Niet om wedstrijden te gaan rijden en haar in de krul te trekken of zo, maar meer met het idee dat als ik netjes zit en rijd het beter is voor haar. Mijn instructrice lette er trouwens ook heel goed op, dat In niet overvraagd werd.
Ze liep trouwens als een zonnetje, werd steeds heter en drukker :D

Fijn Innepin,ze voelt zich goed ws. +:)+ En een instructrice die zich aan het paard aanpast moet je in ere houden.

Tence ziet er nog steeds goed doorvoed uit,het nietsdoen bevalt hem wel.
Hij is wel blij dat hij het land uit gehaald wordt maar hij is net zo blij als hij weer terug mag.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:23

Ik hoop dat ik vanmiddag weer even naar stal kan,begin het rijden wel te missen.Maar ja,ik moet nog even volhouden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:45

hoi allemaal,
misschien kennen sommige van jullie mij nog, maar ben hier echt een mega tijd niet geweest, na 2 jaar super goed lopen loopt mijn pony nu ineens weer niet goed...ik denk heus niet meteen aan hoefkatrol ontsteking maar het spookt wel door mn hoofd..
de smid kon niets vinden en dacht misschien wel aan hoefbevangenheid maar hier twijfel ik zelf heel erg aan omdat het zo laat in het jaar is, ze niet super dik is maar goed je weet het niet. ze kreupelt het ene moment heel erg en het andere moment bijna niet, wel loopt ze als t ware op eieren....ze loopt voorzichtig..ik wacht het weekend af, en anders laat ik maandag iemand komen, desnoods ook foto's maken want ik wil het zekere voor onzekere nemen, ze loopt in de Z1 en ik wil gewoon zeker weten dat het daar binnen dan nog een beetje goed zit, zo niet, haal ik haar direct voorgoed uit de sport...

sterkte iedereen met jullie paardjes, en ik hou jullie op de hoogte.