Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik zou haar van het land afhalen persoonlijk. Ze was nog niet zo heel lang rad toch toen je weer gras bij bent gaan geven toch? Ik heb het zelf het eerste jaar niet aangedurfd.
laurax09 schreef:Hallo!
Ik heb heel wat reacties van deze hoefbevangen topics gelezen. Een ding heb ik alleen nog niet gezien of over het hoofd gezien waarvan ik graag zou willen zien hoe dit eruit ziet.
Ik zou namelijk willen zien hoe de onderkant van de hoef eruit ziet als de hoef kantelt en dan de teen naar buiten duwt. Op het moment dat zeg maar de binnenkant van de hoef naar buiten komt.
Zou iemand die hiervan een foto heeft deze willen plaatsen aub?
Ik heb het wel al op voorbeelden op een plaatje gezien maar zou graag willen zien hoe het op een echte hoef is als een foto.
Alvast bedankt!
Tancreda4 schreef:capopjekop schreef:Ik zou haar van het land afhalen persoonlijk. Ze was nog niet zo heel lang rad toch toen je weer gras bij bent gaan geven toch? Ik heb het zelf het eerste jaar niet aangedurfd.
Ze loopt vanaf eind januari goed en zonder pijnstillers. Weide is voor haar rond 20 april begonnen maar pas sinds weekend een uur/1.5 uur. Ik hou haar idd nu van het gras om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Zie of voel verder geen afwijkende dingen, ook gewoon koele hoefjes.
Mijn grote vind het alles behalve fijn dat ze zonder haar pony staat maar die 'moet' vanwege luchtwegen juist liever op gras ipv op hooi (en daarbij loopt die zichzelf kapot als ze op paddock moet blijven). Lastige puzzels....
laurax09 schreef:Ik zou namelijk willen zien hoe de onderkant van de hoef eruit ziet als de hoef kantelt en dan de teen naar buiten duwt. Op het moment dat zeg maar de binnenkant van de hoef naar buiten komt.
Tancreda4 schreef:Hoe en waar voel je nu.precies pulsatie? En hoe voelt dat? Ik wil het zo graag in de gaten houden maar ik voel niets. Mijn pony loopt momenteel weer licht gevoelig en ik knijp hem flink. Geen warme hoeven, harde manenkam etc. Vorige zomer na regen steeds gevoelig maar in december een kanteling en wil het toch beter meer in de gaten houden. Zit is zo frustrerend en eng....
Ze eet slecht dr hooi en staat 1 uur met masker op het land. Misschien toch al teveel?