Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:lolclub: ik wéét dat hij me kan helpen, hij heeft het speciale beslag op mijn paard uitgeprobeerd elke keer....da's 16 jaar geleden. Elke nieuwe frats op chico uittesten. De eerste gemaakte plates door hem zijn onder mijn paard gekomen. Als je ze nu ziet lach je je rot....
Hij werkt niet veel meer als smid maar wil het weer gaan oppakken. Ik moest alweer reclame maken zei hij.
JSCAA schreef:hij heeft echt een keiharde nek , best dik aan de zeikanten , als ik hem een klopje op zn hals geef zegmaar vlak bij zn schouder 10 cm omhoog reageert ie echt heel vreemd , zet zn hengstennek op gaat met zn hoofd scheef schudden en draait om![]()
dit was na 10 min over en reageerde hij er ook niet meer op .
zn hoeven zijn niet warm , nergens bulten op zn lichaam staat niet vreemd , loopt ook niet vreemd ( alleen wat stijf omdat hij zich verstapt heeft met longeren zostraks ) . en verder merk ik ook niks aan hem .
JSCAA schreef:ik heb niet meer bijgelezen na mn laatste reactie , maar wou toch nog even hier iets vragen voor ik morgen wel onnodig een DA bel .
hij heeft echt een keiharde nek , best dik aan de zeikanten , als ik hem een klopje op zn hals geef zegmaar vlak bij zn schouder 10 cm omhoog reageert ie echt heel vreemd , zet zn hengstennek op gaat met zn hoofd scheef schudden en draait om![]()
dit was na 10 min over en reageerde hij er ook niet meer op .
zn hoeven zijn niet warm , nergens bulten op zn lichaam staat niet vreemd , loopt ook niet vreemd ( alleen wat stijf omdat hij zich verstapt heeft met longeren zostraks ) . en verder merk ik ook niks aan hem .
Citaat:qua eten krijgt hij de hele zomer al
- zomerkoek ( pavo op aanraden van de dierenarts )
- een klein beetje musley ( niet altijd )
- en omdat hij over een maand op stal komt , moet ik zn biks weer wat opbouwen en krijgt hij nu ook weer wat prestatiebrok .
met de zomerkoeken ga ik stoppen vanwege de vele suikers die erinzitten .
musley krijgt hij structuur dat is t beste voor zn nek ook in de winter .
en prestatiebrok gaat hij over op conditiebrok ? geloof ik over n maandje .
Citaat:verder is er niks veranderd qua weidegang , hij staat op kort gras .
het is net gemaaid 2/3 week geleden en dus nog echt kort .
is goed op gewicht kan nog wel ietsjes af maar niet 'te' dik .
iemand enig idee ? ik weet echt niet wat ik nogmeer kan doen zo , heb de dierenarts er in augustus nog bij gehad en weer gevraagd over zn nek , en die zegt dat het overtollig vet is wat hij niet kwijt kan omdat hij toen dus nog aan de dikke kant was , dit was begin augustus . hoop dat het zo een beetje duidelijk is qua voer.
ohja ik longeer/rij hem zowiezo 4x in de week en meestal ook nog wel een x vaker .
verder loopt ie 24/7 buiten .
ElCamino schreef:lolclub: ik wéét dat hij me kan helpen, hij heeft het speciale beslag op mijn paard uitgeprobeerd elke keer....da's 16 jaar geleden. Elke nieuwe frats op chico uittesten. De eerste gemaakte plates door hem zijn onder mijn paard gekomen. Als je ze nu ziet lach je je rot....
Hij werkt niet veel meer als smid maar wil het weer gaan oppakken. Ik moest alweer reclame maken zei hij.
capopjekop schreef:@ Lol: ik moet heb even bellen mailde hij terug. Maar ik moet sowieso nog even wachten, want mijn geld is op nu. Dierenarts rekening weer moeten betalenPap heeft geen zin om nu nieuw hooi te laten komen, aangezien we net de hele stal vol hebben met nieuw hooi.
De smid zal ik idd wat sneller laten komen en ik zal eens kijken of we een veil hebben die goed scherp is om de ergste hoekjes bij te werken. Het echte werk laat ik aan hem over. Is puber al weer lekker strak? Ik wel iignet voor het eerst in 6 jaar weer engels gereden. Ik rijd tijdelijk het paard van mijn buufje bij nu zij op kamers zit voor stage. Ik moest flink aan de bak van haar instructeur
Jannepauli schreef:http://www.paardenkenniscentrum.nl/onderzoek-info/info-voeding/overgewicht-in-regio-s-van-nederland
Je zult maar in het Noorden zitten.. boven de 60% heeft overgewicht..
lolclub schreef:Jannepauli schreef:http://www.paardenkenniscentrum.nl/onderzoek-info/info-voeding/overgewicht-in-regio-s-van-nederland
hahahaha....en bedankt he...
EstherHegt schreef:Jannepauli schreef:http://www.paardenkenniscentrum.nl/onderzoek-info/info-voeding/overgewicht-in-regio-s-van-nederland
Dan vraag ik me weer af hoeveel paarden er in het noorden zijn gewogen en hoeveel in het zuiden, westen en oosten. 630 paarden op iets van landelijk 400.000 wegen tsja. Zijn er in Noorden meer recreatiepaarden, is er meer wei etc. Waren er in het Noorden meer mensen bereid mee te doen, is er op grote wedstrijden gewogen waar meer deelnemers zijn? 60% van wat?