Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:58

Ik kan woensdagochtend vroeg bij Sander terecht..Dus ik moet nog een dagje langer wachten.. Ben wel heel blij dat het op zo'n korte termijn kon. Ik zit mezelf helemaal gek te maken... |o

Dat is heel goed nieuws DW.!!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:00

Oh sorry!
Moeilijk he dat afwachten :(:) Zeker als ze er zo slecht bijlopen....

Balder was na een goede dag gisteren vandaag ook weer niet goed :n Ik ga nu dus ook echt maar een afspraak maken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:21

@AL: Nee, he... Ik ga duimen dat het enkel een verstuiking is of iets dergelijks!! Wel super dat je zo snel bij Sander terecht kan, scheelt een hoop piekeren. Sterkte hoor, ik ga duimen! :(:)
Zhuf gaat nog steeds goed? :)

@Richtje: Voor jou ga ik ook hard duimen en hopen dat het meevalt!! Sterkte! :(:)

Geen leuke berichten.. Iedere keer zit je toch weer in spanning bij zulke dingen en weet goed hoe dat voelt, ondanks het harde werken en alle inzet is, dat dan best een domper..

Wolin is alweer een week niet op het landje geweest.. Ze moet nog twee dagen Buut krijgen. Ze houdt zich best goed, alleen gisteravond knalde ze even flink uit elkaar.. Karate Kid Wo.. We stonden te grazen en opeens hield ze het niet mer uit en kwam er een enorme wapper uit met enorme kraters in het keurig recht gemaaide gras tot gevolg.
Het wordt erg warm vandaag, dus wil ze best graag even op het landje hebben. Vind t wel spannend, hebben voor de zekerheid een stuk slechte bodem afgezet en een zandpad gemaakt. Hopelijk houdt ze haar gemak door het warme weer..
Volgende week don, de 31e, terug bij Bart en evt scan door Sander, denk wel dat ik dat laat doen, voor mn gemoedsrustballeen al.. Al wil ze maar al te graag draven en lijkt ze zich goed te voelen.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:17

Wat vreselijk balen weer AL en Richtje :( hopelijk valt het mee..
elke keer weer die ellende pfff

Gelukkig wel goed nieuws van dymwish, mijnzoef en over Zhuf! *\o/*

oh oh die Wolin, kan je niet een heel klein stukje van 5x5 ofzo afzetten in wei? of gaat ze dan alsnog druk lopen doen?
Met Vanity heb ik wat dat betreft geluk, zodra ze in de wei staat is het vreten, vreten, vreten :+ Rennen of gek doen komt dan niet eens in haar hoofd op

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:41

Ik zal vanmiddag de foto's even uploaden en hier in de toppic zetten.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:49

hopelijk gaat het beter

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:06

Vanmiddag naar de kliniek geweest. Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat de problemen die er zitten chronisch zijn. Wij hadden de knoop al doorgehakt van als hij nu klinisch niet beter is dan is het over en we hadden daar ook vrede mee. Hij is al een lange tijd niet optimaal. Hij is klinisch een stuk verbeterd en hij is dus weer mee naar huis gekomen. Geen idee of ik nu blij moet zijn of niet. Voor mijn gevoel is het uitstel en geen afstel. Nouja, hij heeft andere ijzers, gaf op stal in zijn paddock een lekkere bokrondje weg en vermaakt zich wel. Nu afwachten of het beslag verschil gaat maken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:43

Wat een druktemaker toch die Wolin... ;) . Logisch dat je toch een scan wilt laten maken. Kun je tenminste zien hoe het er van binnen uit ziet.

Dat is inderdaad een dubbel gevoel Belker.. Je stelt je toch een beetje in op een afscheid. Vooral als het voor je gevoel een uitstel is van wat er toch aan zit te komen. Zolang hij nog lol heeft in het leven is het nog de moeite waard. Hij geniet nog wel van het leven zo te horen. Wie weet helpt het beslag echt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:10

Oh wat moeilijk Belker! Wat dubbel...... bah dat is zo'n emotionele achtbaan dan waar je in zit :(:)
Je neemt afscheid, je begint te wennen aan het idee en dan gaat het opeens weer helemaal de andere kant op. Dat is ergens 'prettig' want natuurlijk wil je het dier het liefste bij je houden. Maar de onzekere periode gaat ook verder en dat is zo moeilijk!

Heel herkenbaar gevoel en tegelijk niet uit te leggen denk ik als je zelf niet in de situatie gezeten hebt. Hele dikke knuffel :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:48

Hmmm Belker, wat een moeilijke dag voor jou.. :(:) Kan me voorstellen dat dat ontzettend dubbel is. Wat voor beslag heeft hij nu gekregen? Wie weet gaat dat voor hem een wereld van verschil maken..

@AL: Ja, ze is een grote herrieschopper :+ . Echt een mega groot contrast naast onze Tinker :') . Als Wolin het ergens niet mee eens is, gaat ze er tegen vechten en heb je heel veel geduld en rust nodig om haar zover te krijgen dat ze toch ´Ja´zegt en zich er in berust, zodra je dat hebt, is het een supermeewerkend paard. Ik weet ook precies wanneer ze een okkernoot nodig heeft of niet, een ander niet, dit kan echt veel schelen in de omgang met haar. Bij Wouter vorige week bijvoorbeeld, wilde ze geen achtervoet geven en nu moet ik ook wel zeggen dat Wouter niet hele kilo´s aan geduld heeft :o , als hij even had gewacht dat had ze gewoon een ontspannen achtervoet gegeven en nu dacht ze ´Bekijk het lekker, deze is voor jou´en gaf Wouter een hengst met haar achterbeen. Ja, dus kreeg ze een schoen tegen haar buik geplant. Hier kan ze dan ook direct behoorlijk van over de zeik zijn en daarna moet je ook direct terug naar de rust.. (had daar ook gelijk met Wouter een kleine discussie over. Ik kalmeerde haar weer en hij vond dat ik haar beloonde >;) , als ik dat niet zou doen, had hij bij het vragen van een achtervoet direct weer een klap van haar gehad.. Ton pakte wat dat betreft, het met meer rust aan) Zij berust niet in bepaalde situaties, maakt het soms wel eens lastig. Durf haar ook niet aan iedereen mee te geven :n . Mijn staleigenaresse kent haar vanaf 9 maanden bij haar in de opfok, en die kan beamen dat ze als veulen ook niet een van de makkelijkste was :D .

Vandaag hebben de dames op het landje gestaan, heb de ijzers met dukttape ingetaped, dit was een tip van een smid bij ons op stal tegen het aftrappen. Springschoen er gewoon overheen en lekker op het landje. Wel op het heetst van de dag gedaan :o , dan staan ze tenminste rustig ;) . Daarna lekker onder de spuit en een rolsessie mét rondje van de zaak in de paddock als afsluiter.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:36

WL, hij is van een rollover ijzer op een natural balance ijzer gegaan. Dus niet heel veel verschil, alleen ligt het afrolpunt nu nog meer naar achteren. Dus veel verschil maakt het niet, maar wie weet. Niet gewaagt is altijd misgeschoten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:00

Ik ben ook weer terug uit Bodegraven. Was een vroegertje vanmorgen, stond om 5 uur op stal en was om 8 uur in Bodegraven. En geloof het of niet, maar ook Iggy heeft deze blessure. Hij was erg kort en krabbelig aan de longe en toen ik dat zag dacht ik al ohoh. Nadat we een foto van zijn griffelbeen gemaakt hadden, die overigens helemaal oke was, hebben we een echo van zijn voorbeen gemaakt waaruit bleek dat de aanhechting van de pees in de voorknie geïrriteerd was. In combinatie met het klinische beeld dat hij gaf was de link natuurlijk al snel gelegd. Omdat hij nog nooit op de foto geweest is verder hebben we eerst zijn voorvoeten op de foto gezet ( om te kijken of hij verder geen gekke dingen had, anders was het niet de moeite geweest om verder uit te zoeken ) en dat was helemaal oke gelukkig. Daarna gaan uitverdoven en toen werd hij duidelijk beter. Dus op naar nog een echo, waaruit bleek dat hij RV een duidelijke blessure had in de binnenste band, en LV een lichte. Ook was hij op beide achterbenen niet helemaal oke op de buigproef en na een echo bleek dat hij daar ook lichte irritatie op de pees had, maar dit was niet zo ernstig.

Na wat overleg hebben we besloten om hem te gaan behandelen, aangezien hij nog jong is, veel minder ernstig geblesseerd is dan Zhuf en de kans op herstel heel groot is. Vorige keer hebben wij Zhuf met Irap behandeld, maar om het spannend te houden (hihi :+) zijn we nu maar voor stamceltherapie gegaan. Normaal gesproken wordt er bij stamceltherapie stamcellen uit het borstbeen gehaald en worden deze vervolgens in de pees/banden gespoten. Maar omdat deze stamcellen niet helemaal blanco zijn, kan er verkalking tijdens de genezing ontstaan. De stamcellen die nu gebruikt zijn, zijn niet uit zijn borstbeen gehaald maar uit de vriezer bij Bodegraven hihi ( weet niet precies waar ze uit komen ) maar in elk geval zijn dit nog helemaal blanco stamcellen, wat betekend dat ze nog helemaal niet "gevormd" zijn. Deze zijn in de banden en pees ingespoten en krijgen nu dus het label peesweefsel. Het voordeel van deze manier is dat dit puur lichaamseigen is waardoor er geen vertekend beeld komt. Hij is zo goed en zo slecht als hij zich toont. Bij een ontstekingsremmer haal je vaak ook de pijn wat weg waardoor ze zich beter kunnen tonen dan ze daadwerkelijk zijn. Sander heeft dit nu bij 1 ander paard gedaan en die resultaten zijn tot nu toe heel positief. Het is nu natuurlijk afwachten wat het bij Iggy gaat doen, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over en ben heel blij dat Sander dit aanbood. Ik ga jullie vanaf nu dus op de hoogte houden hoe dit zich verder ontwikkeld.

Overigens moet ik nu drie dagen aan de hand stappen, en mag ik daarna licht werk doen. Over drie weken ga ik terug en kijken we hoe het eruit ziet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:00

Jeetje wat balen zeg. Paard nummer 2 met deze blessure.
Wel fijn dat jullie er zo snel bij waren. Sterkte ermee.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:09

ppff dat meen je niet! :( nog een paard met die rotblessure, wat een pech zeg
maar over 3 dagen alweer licht werk doen? werkt die behandeling zó snel dan?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:14

IV, Dat weten we nog niet helemaal zeker, maar bij dat andere paard herstelde het wel heel snel. Maar ik moet juist licht rijden om de cel aanmaak te activeren. Het werk bestaat dan wel echt alleen uit stappen, klein drafje en links en rechtsom 1 rondje galop. Ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken! :)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:33

oke zou mooi zijn als het zo snel gaat!! ben ook benieuwd
waarom kwam jouw paard precies in aanmerking voor deze behandeling?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:08

Niet te geloven AL.... Maar de behandeling klinkt goed en hoopgevend :j Ben heel benieuwd en ik ga uiteraard meeduimen :*

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:46

oh jee dat is goed balen

wat ik wel positief vind is het verwachte herstel en daarmee bedoel ik de snelheid.
doordat je wat kan doen blijven ze denk toch rustiger

fayah word nu echt vervelend van het niks doen en wil echt aan het werk merk ik alleen helaas we moeten echt wachten

Ben benieuwd hoe het zich vordert hou ons op de hoogte

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:52

Jeetje AL, wat een pech. Maar zoals ik het nu lees is het allemaal erg positief en heb je een goede prognose! :) Volgens mij komt de blessure meer voor dan veel mensen denken.. Weet je hoe het gebeurt is, AL?

Wo heeft vandaag laatste gift Buut gekregen.. Ze ging nog meedoen met de veulens, die verweid werden.. :\ Heb haar gauw binnengehaald na haar stunt, was er niet zo blij mee...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:49

Het is waarschijnlijk in de opfok gebeurt.. Of dat bij mij of nog in België bij de fokker gebeurt is weet ik natuurlijk niet. Hij heeft bij mij ook een winter 24/7 op de wei gelopen. Misschien is het toen wel gebeurt. Het was natuurlijk de winter van veel sneeuw en flinke vorst.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:52

Ja, dat is dan wel lastig te achterhalen inderdaad..

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:27

Jeeej fayah mag op de stal waar we nu nog staan 3 uurtjes op de priveweide
ze is heel braaf en rustig
heerlijk in het zonnetje met dit weer

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:19

Wat fijn DY, dat ze lekker buiten kan staan! IS met dit weer wel heel lekker. :)

Ik heb het nogal druk op het moment, dus weinig op de computer, maar toch even een update van Iggy. Hij is niet ziek geworden oid na de stamcel ( had ik ook niet verwacht, maar er is natuurlijk altijd een kleine kans op infectie ) en het lijkt wel alsof hij weer wat makkelijker begint te stappen. :) Morgen ga ik er voor het eerst weer even op en dan zal ik het even laten filmen. Ben erg benieuwd! Ben trouwens wel blij dat hij gewoon op de wei mag, is met dit weer toch wel heel lekker!

Dit was hem woensdag met zijn zere pootjes nadat ik terug was uit Bodegraven:
Afbeelding

En zo is die normaal :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:37

wow wat een knapperd
fijn dat hij al wat beter lijkt te stappen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:59

Idd wat een leuk dier.

ik heb endomondo op mijn telefoon en die staat aan als we gaan stappen. Pony heeft een staptempo van 6.5 km per uur. Netjes.