Dat is heel goed nieuws DW.!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zeker als ze er zo slecht bijlopen....
Ik ga nu dus ook echt maar een afspraak maken.
hopelijk valt het mee.. 
Rennen of gek doen komt dan niet eens in haar hoofd op
. Logisch dat je toch een scan wilt laten maken. Kun je tenminste zien hoe het er van binnen uit ziet. 
Kan me voorstellen dat dat ontzettend dubbel is. Wat voor beslag heeft hij nu gekregen? Wie weet gaat dat voor hem een wereld van verschil maken..
. Echt een mega groot contrast naast onze Tinker
. Als Wolin het ergens niet mee eens is, gaat ze er tegen vechten en heb je heel veel geduld en rust nodig om haar zover te krijgen dat ze toch ´Ja´zegt en zich er in berust, zodra je dat hebt, is het een supermeewerkend paard. Ik weet ook precies wanneer ze een okkernoot nodig heeft of niet, een ander niet, dit kan echt veel schelen in de omgang met haar. Bij Wouter vorige week bijvoorbeeld, wilde ze geen achtervoet geven en nu moet ik ook wel zeggen dat Wouter niet hele kilo´s aan geduld heeft
, als hij even had gewacht dat had ze gewoon een ontspannen achtervoet gegeven en nu dacht ze ´Bekijk het lekker, deze is voor jou´en gaf Wouter een hengst met haar achterbeen. Ja, dus kreeg ze een schoen tegen haar buik geplant. Hier kan ze dan ook direct behoorlijk van over de zeik zijn en daarna moet je ook direct terug naar de rust.. (had daar ook gelijk met Wouter een kleine discussie over. Ik kalmeerde haar weer en hij vond dat ik haar beloonde
, als ik dat niet zou doen, had hij bij het vragen van een achtervoet direct weer een klap van haar gehad.. Ton pakte wat dat betreft, het met meer rust aan) Zij berust niet in bepaalde situaties, maakt het soms wel eens lastig. Durf haar ook niet aan iedereen mee te geven
. Mijn staleigenaresse kent haar vanaf 9 maanden bij haar in de opfok, en die kan beamen dat ze als veulen ook niet een van de makkelijkste was
.
, dan staan ze tenminste rustig
. Daarna lekker onder de spuit en een rolsessie mét rondje van de zaak in de paddock als afsluiter.
) zijn we nu maar voor stamceltherapie gegaan. Normaal gesproken wordt er bij stamceltherapie stamcellen uit het borstbeen gehaald en worden deze vervolgens in de pees/banden gespoten. Maar omdat deze stamcellen niet helemaal blanco zijn, kan er verkalking tijdens de genezing ontstaan. De stamcellen die nu gebruikt zijn, zijn niet uit zijn borstbeen gehaald maar uit de vriezer bij Bodegraven hihi ( weet niet precies waar ze uit komen ) maar in elk geval zijn dit nog helemaal blanco stamcellen, wat betekend dat ze nog helemaal niet "gevormd" zijn. Deze zijn in de banden en pees ingespoten en krijgen nu dus het label peesweefsel. Het voordeel van deze manier is dat dit puur lichaamseigen is waardoor er geen vertekend beeld komt. Hij is zo goed en zo slecht als hij zich toont. Bij een ontstekingsremmer haal je vaak ook de pijn wat weg waardoor ze zich beter kunnen tonen dan ze daadwerkelijk zijn. Sander heeft dit nu bij 1 ander paard gedaan en die resultaten zijn tot nu toe heel positief. Het is nu natuurlijk afwachten wat het bij Iggy gaat doen, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over en ben heel blij dat Sander dit aanbood. Ik ga jullie vanaf nu dus op de hoogte houden hoe dit zich verder ontwikkeld.
Ben heel benieuwd en ik ga uiteraard meeduimen
Volgens mij komt de blessure meer voor dan veel mensen denken.. Weet je hoe het gebeurt is, AL?
Heb haar gauw binnengehaald na haar stunt, was er niet zo blij mee... 
Morgen ga ik er voor het eerst weer even op en dan zal ik het even laten filmen. Ben erg benieuwd! Ben trouwens wel blij dat hij gewoon op de wei mag, is met dit weer toch wel heel lekker!