nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:31

't Is wel zo dat de schoenen vaak groter uitvallen/ruimer zitten dan verwacht. Dus je zou het risico kunnen nemen......
Vragen of je mag passen kan natuurlijk altijd.

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:50

Mijn ervaring is juist dat schoenen vaak kleiner uitvallen dan verwacht :o
Nu ligt het ook aan de prijs, maar proberen kan je altijd.
Als je ze niet zou mogen terug geven, zet je ze zelf weer op marktplaats bijvoorbeeld.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:51

Isapaardje schreef:

oeps, misschien meet ik niet goed ? :o
Of het heeft met wel of niet afronding van de hoef te maken, dat scheelt al gauw een paar mm op een hoef.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:37

De Glove bestellen bij natuurlijk ruiterschap, is dat wat of niet? Van Agradi heb ik NOG een nare nasmaak.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:40

Kan ik ze daar ook zonder problemen ruilen,er staat op die site dat ze geschikt zijn voor een hoef die langer is dan breder is dat zo, of kan je ze gewoon aan?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:47

De glove moet echt passen als een glove (handschoen dus :D ) anders blijft-ie niet zitten.
Mijn laatste ervaring met agradi was erg positief, bij natuurlijk ruiterschap was er van alles misgegaan, maar nadat dat duidelijk werd was dat snel opgelost.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:49

Agradi heeft een nieuwe schoen naar mij terug gestuurd, was 80 euro.Er zou vuil op zitten,nou hij was echt schoon hoor.Ben wel 80 euro kwijt.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:59

Zo heeft iedereen andere ervaringen ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:01

Daarom bestel ik niet meer bij hun, stel dat ik ze weer moet ruilen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:23

Natuurlijk ruiterschap heb ik ze besteld, als je mail krijgt dat ze verstuurd zijn is dat dan ook zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:00

Ik heb vandaag de schoen van natuurlijk ruiterschap binnen gekregen. (kreeg gisteren de mail dat hij verstuurd was, had vanmiddag de schoen al binnen) Heb ook een heel goed mailcontact met Klaas. De mail verloopt via zijn hoefgezondheid emailadres. Hij heeft zijn best gedaan de gebogen plekken weg te werken, morgen wil ik de schoen gaan proberen.

Ik zit er over te denken om voor de fjord toch maar een easyboot epic te bestellen en als hij niet past, vanwege de korte onderlengte van zijn hoef, er een kortere heelstrap in te doen zoals Delphi2 zei. Past 'ie dan nog niet dan zet ik hem wel op marktplaats, maat 3 raak je wat makkelijker kwijt dan maat 7 denk ik :')

Als je pads in de easyboot epic doet ter verhoging past de strap dan nog wel goed achter de hoef?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:26

goed idee delphi! een maatje kleinere backstrap, had ik nog niet bedacht!

Ik zou niet een maat kleiner kopen, maar het is maar net hoe je meet. ik vind de maten wel kloppen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:11

Ik zet de voet op een stukje karton en maak dan een omtrek. Ze zat op de uiterste grens van maat 000.
Alleen is haar hoef van boven net zo breed als van onder (klein voetje) en daarmee knelt de easyboot heel erg net onder de kroonrand op de plekken waar de rubber kapjes zitten.
Maat 00 zit haar dan net wat prettiger, maar dan moet wel de gaiter erop, anders valt hij spontaan uit :o

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:01

Ik denk dat wij zo goed als genezen zijn van onze gevoelige voetjes! Een jaar lang hebben we getobt als het niet langer is en uiteindelijk zijn er gloves gekomen nadat andere schoenen niet goed bleken te passen. We zijn ook anders gaan bekappen en toch de achterkant lang te laten en voor elke keer het randje eraf zijn de hoeven wat stijler komen te staan en gaan we nu redelijk goed over vanallerlei terrein. Eerst hielden we de hoeven laag op de hielen maar de voorkant groeide dan zo hard net als de steunsels die dan omsloegen en dus lieten we de hoef meer zoals die zelf wilde groeien en lieten dus achter wat hoger.

Ook zijn we nu wat fanatieker met rechtrichten bezig wat volgends klaas ook zou bijdragen.

Ik vind het spannent om de gloves weg te doen, bang dat ik ze weer nodig heb en ze niet zomaar kunnen pakken maar ze liggen al zolang in de kast en het gaat ook steeds beter, dus misschien van de lente toch verkopen. *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:30

@peaches: mooi dat een iets andere groeiwijze beter werkt. Ik merk ook wel verschil als ze iets langer zijn.
Overigens zou mijn de schoenen niet verkopen; ze eten geen brood en je weet maar nooit :D Momenteel loopt die van mij ook zonder en mijn bejaarde komt haast het erf niet meer af. Maar ook haar schoenen doe ik niet weg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:31

Fijn dat het goed gaat met Diesel!
En inderdaad, ik had hem ook geschreven: Hoefschoenen eten geen brood hè :P ... als je het geld niet hard nodig hebt, is mijn advies toch om ze te laten liggen, onder het mom, je kunt nooit weten.
Want ze zijn erg handig ook in geval van een kneuzing, hoefzweer, of gewoon gevoeligheid op bijv. keiharde bodem of na vele ritten over de harde weg en wat gevoeligere hoeven.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:02

ja das ook wel weer zo, maar ik moet ze misschien ook weer es passen want doordat de stand wat verandert is kan ik me voorstellen dat de schoenen misschien minder passen. We hebben er wel al een trektocht op zitten van 3 dagen en dan wel ernaast gelopen op wegen waar hij veel last van had maar verder was het prima te doen!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:57

Dat is ook het voordeel van hoefschoenen, je kunt ze op zo'n trektocht ook meenemen voor zulk soort paden onderweg. Vooral de gloves wegen niet veel; is alleen volume in je zadeltas :D
En makkelijk aan en uit te doen indien nodig.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:48

Isapaardje schreef:
Nu ligt het ook aan de prijs, maar proberen kan je altijd.
Als je ze niet zou mogen terug geven, zet je ze zelf weer op marktplaats bijvoorbeeld.

Mijn ervaring ook! Ik had maat 4 en maat 5 gemeten voor de achterhoeven, maar uiteindelijk bleken beide hoeven in maat 4 te passen, en dan nog op 't strakst afgesteld ook.

Ik neem trouwens aan dat iemand die hoefschoenen verkoopt, begrijpt dat er gepast moet worden. Dus misschien wil die persoon ze wel langsbrengen of iets dergelijks?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:18

dus Hester, vallen ze gróter dan jij had gedacht ;)

Heb vanmorgen voor het eerst in tijden mijn gloves weer gebruikt. De grond was zo hard dat ik toch maar met schoenen ben gaan rijden, gezien een behoorlijke hoefscheur rechtsvoor. Omdat Thyrla a.s. woensdag weer bekapt wordt was het even zoeken welke schoenen nog wel en welke niet meer pasten, maar ach, daarom heb ik ook meerdere paren :o. Daarna een heerlijk ritje gemaakt zonder gewenningsproblemen, en geen last van gevoelig lopen op de hardbevroren richels in het bos. ideale dingen die Gloves. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:59

Ik vond sommige stukken idd ook al behoorlijk hard en gezien de voorspelling kon vanmiddag mijn laatste ritje sinds een tijd wel weer geweest zijn.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:15

:wave: ben ik weer eens :D !
Nou, ik heb vandaag weer eens met m'n Cavallo's gereden met pingpong-batje - zolen :D ! En dat kan ik iedereen afraden :(:) ! Zakt helemaal in en dan gaat het rubber / plastic alsnog kapot :j Op zich jammer want het is wel dunner (2mm) als m'n echte gelzooltjes (4mm). Kon nu wel heel mooi zien, hoeveel druk erop die ballen staan, door die zooltjes....

Verder had ik z'n ballen ingepakt ;) met watteschijfjes (op iedere bal 1) en dan van die vetwrap eromheen. Mooi paarse want dat past bij m'n roze schoenen _O-
Afijn, gereden en bij z'n draaivoet zat alles nog perfect na rijden. Dus ballen niet kapot of haren eraf geschuurd *\o/* En op "goede" hoef zat wrap helemaal vervromd, huid niet beschadigd maar haren wel helemaal door de war -O- Dus waarom dat is????
En helaas is het wel zo dat ik dus voor 1 rijbeurt bijna 1 rolletje kwijt ben :$ . Maar als het echt blijkt te werken, dan heb ik er dat graag voor over :j

Dus 1e test mislukt -O- en 2e test wel redelijk *\o/*

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:17

Zouden cavalio hoefschoenen maat 0 voor een shet van 1m met grote brede hoeven passen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:31

@Rhine_ : dat kan niemand via internet je zeggen, dat zul je echt zelf moet meten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:56

Eindelijk een paar gloves die goed zitten, moeten ze ingelopen worden? Dus moet een paard er aan wennen,of kan je gelijk een uur er mee lopen?