Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flirtatious schreef:bandida ook nog een stik der af van na het bekappen van mijn fotos?? wand ze loopt nu namelijk weer gevoelig, voor mij dus kort genoeg denk ik...
jah die rode vlekken, ik denk dan idd dat ze ergens tegen aan is gestoten of wat dan ook, ze heeft nog nooit ijzers onder gehad dus van nagels kan het niet komen. en hoelang ze ze heeft hmmz even denk, een gokje, misschien half jaartje?? klein half jaartje, dit is echt een gok, wand heb er geen idee van...
Peelie schreef:Daarom ben ik niet van ijzers omdat er dan gewoon rustig 1 a 2 cm vanaf gaat in een keer. Daarbij gaan hoeven flairen met ijzers er onder. Kijk er maar eens goed naar naar paarden waar de ijzers er zo'n 6 a 8 weken onder zitten. Dan schuiven de ijzers naar voren zeg maar.
Annetje schreef:Ik denk niet dat het daar door komt, gezien er ook een kneuzing in de straal zit. Of zie ik dat verkeerd? Op de laatste foto van de onderkant schijnt er iets roods/paarsigs door de straal heen.
Ik moest trouwens wel echt 3x kijken naar de stralen! Wat zien die er apart uit zeg! Het lijkt wel of je er zomaar doorheen kunt kijken. Dat heb ik nog nooit gezien.
Flirtatious schreef:Links voor.
Flirtatious schreef:
Annetje schreef:Ik vraag me bij de foto's vooral af waarom hoef nummer 6 van te voren nog een straal heeft, maar na de bekapping niet meer'Moesten' de hielen zo ingekort worden dat de straal als het ware uitstak en dus ingekort moest?
Arabesk schreef:Als je de zool aanhoudt volgt de goede stand vanzelf, de zool zit namelijk aan het hoefbeen vast, de zool vertelt je dus waar het hoefbeen zit. Even heel kort samengevat.
Zahlina schreef:
Plaatje afkomstig van http://www.hoeftnietnatuurlijk.nl
Zoals goed zichtbaar op de dwarsdoorsnede van deze hoef is dat het hoefbeen niet gelijk loopt aan de zool, zoals Arabesk en Opala wel geloven.
Nu geloof ik dus eerder de inwendige voet dan een leuke theorie vandaar ook dat ik de bewering van Arabesk niet op zijn plaats vind.
scoxxx schreef:En verder.... ingaande op eerdergevoerde discussie. Het is toe te juichen dat paardeneigenaren zich gaan verdiepen in de hoeven van hun eigen paarden.
Want bovenstaande foto's zijn een mooi voorbeeld van slecht werk van een hoefsmid.
Noodzakelijk is dat de eigenaar zodanig kundig is/wordt (?) om dit werk te kunnen beoordelen (als slecht).
Zahlina schreef:Zoals goed zichtbaar op de dwarsdoorsnede van deze hoef is dat het hoefbeen niet gelijk loopt aan de zool, zoals Arabesk en Opala wel geloven.