Hoefkatrolontsteking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:39

Bedankt voor de steun!
Je staat er trouwens van te kijken hoe leuk stalgenoten kunnen zijn. Toen we verleden week nog dachten het aan te kijken tot het einde van het weideseizoen, kwam een stalgenoot met de volgende frisse opmerking:
"En daarna, ga je ze op de wei zetten? Ga je ze dan niet missen?"
Nee hoor, ze krijgt een schop onder haar derrière en vliegt van het erf af, wat denk jij nou zelf?
*begin weer te janken nu bij de gedachte alleen al*

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:23

Echt van die opmerkingen die je helpen.......
Dat soort figuren heb je helaas overal :(

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:14

Zucht.. dat helpt inderdaad niet mee.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:32

Tsja,niet iedereen is even tactvol.
Nogmaals sterkte Foxy. :(:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:26

foxy de weg die jij straks gaat bewandelen heb ik 6 maart jongstleden bewandeld. er is niets zo moeilijk als voor je dier kiezen in plaats van voor je eigen gevoel want gevoelsmatig kan je dr nooit missen. Ik was heel blij dat ik hem mocht begeleiden. Ik was zo trots op een bepaalde manier dat hij mij dat moment gunde.....geniet van alle mooie momenten en elk moment is nu speciaal!

pbbox staat open! die laatste weg is wel erg confronterend knuffel haar maar goed!

als ik terug denk aan onze weg en dat jij nu dezelfde weg op moet krijg ik tranen van in mijn ogen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:04

Bij mijn paard is vandaag Hoefkatrol ontsteking graad 4 vast gesteld. Hij loopt al een jaartje te kwakkelen en vandaag heb ik de moed genomen dan toch maar fotos te laten maken, ergens wist ik wel dat het niet goed zat maar het valt toch wel even heel zwaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:09

Ik heb een pony van 21 jaar oud die beginnende hoefkatrol ontsteking zou hebben.Ik heb hem nu al ruim 1 jaar en hij heeft nog niet 1 keer kreupel gelopen en heeft nergens last van.Terwijl hij voorheen wel vaak en lang kreupel liep.Kan het opeens over/genezen zijn? Hij springt,dressuurt en crost in het bos.Hij loopt wel 24/7 buiten,miss.dat dat helpt?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:17

Is er verder nog wat met je paard gedaan Letsdunit?Wat zegt de DA ervan?

Paarden met HKO kunnen goede periodes hebben,vaak afgewisseld met een slechte periode er tussendoor.
Bij voortschrijdende HKO komen die slechte periodes steeds vaker terug.
Maar ze kunnen ook heel lang goed lopen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:10

Letsdunit: helaas welkom in dit topic...
Wat zei je va er verder van?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:25

Mijn dierenarts heeft het advies gegeven hem voor de winter in te laten slapen. Hij loopt al een jaar te kwakkelen, ik durfde hem alleen niet op de foto te laten zetten omdat ik ergens wel aanvoelde dat het mis is. Buiten de hoefkatrol is hij ook een bult bij zijn lymfeklieren gaan ontwikkelen waarvan wordt vermoed dat het kanker is. We doen rustig aan en gaan het van dag tot dag bekijken, ik denk dat ik vanzelf wel een teken van hem krijg wanneer het genoeg is. Ik merk het nu al, het is altijd een erg sterk paard geweest, altijd rennen en vliegen en nu gaat hij stappend door de wei.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:56

ach jee, dat is geen leuk vooruitzicht...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:41

Jeetje, dat is inderdaad geen prettig vooruitzicht....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:53

Naar hoor,Letsdunit :(:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:20

nog meer mensen die deze vreselijke ziekte moeten bevechten....heel naar maar ind soms hebben ze jaren nergens last van en dan kan het opeens van de ene op andere dag over zijn. raar dat dat zo kan lopen...

Zafinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:45

Mijn paard heeft ook HKO. We hebben nu 2 jaar zo'n ontstekingsremmer spuiten gegeven, dan is het 2 weken opbouwen, dan loopt ze weer goed.
Maar de tijd die ze goedloopt wordt steeds korter.
Nu willenwe haa rgraag op een wei zetten of ergens een rusthuis.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:01

K heb weer even een dip momentje....kan zo slecht tegen die onzekerheid of we eind van de maand groen licht krijgen van de veearts....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:04

Om de hoeveeltijd gaf je dan die ontstekingsremer Zafinne?De mijne heeft nu 2 injecties gehad en daar zat 10 maanden tussen.

Esther met die wetenschap ben ik ook zo aan het worstelen.En ik denk ook vaak kan ik wel met die onzekerheid leven,doe ik er goed aan om door te gaan of moet ik ermee stoppen.Wat is in het belang van het paard.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:12

vind het zo moeilijk....hoop af en toe ook dat het een hele boze droom is en dat iemand me snel wakker maakt en me verteld dat Bor niets mankeert en kerngezond is....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:30

Nou Letsdunit, jouw veearts is ook wel recht door zee. Wat bedoel je precies met kwakkelen?

Ik heb net gebeld, Candy gaat eind deze maand weg. Heel raar, om zelf zo alles te moeten regelen, gelukkig was de handelaar heel begrijpend en ik mag dus mee als hij haar ophaalt.

Heb ook de eerste foto van de shoot van eergisteren gekregen, en gelijk daar kerstkaarten mee besteld. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, zo mooi staat ze er weer op!

Sinds ik trouwens weet dat Candy die ontsteking op beide voorbenen heeft, interesseert rijden me echt veel minder (om niet te zeggen: geen biet!). Daarvoor was ik 2 keer gaan testrijden met een leuke E-pony, en daar had ik echt van genoten, het rijden deed me deugd, maar toen kwamen we dus thuis van de tweede rit, en toen stortte mijn wereld echt in toen bleek dat Candy niet lang meer zo kon rondlopen.
En achteraf gezien is de vraagprijs echt te hoog. Ik had een bod gedaan, ze deden er iets af (was nog 500 euro te veel) dus toen heb ik weer een bod gedaan (in de veronderstelling dat ze ons tegemoet zouden komen en we "meet in de middle" konden doen) en nu willen ze er geen cent meer afhalen. Het is een ruin, ietwat overbouwd en kort van bouw, net L2, maar met zomerbrand (wat we pas de tweede keer hoorden, de eerste keer niets van te zien en ook niet vermeld) op benen, lijf en neus. Het is een leuk dier, goed karakter, maar hij moet nog wel wat leren en zijn prijs is dus gewoon te hoog, zeker met zijn lengte van 1.51 m. Hij komt rechtstreeks van de fokker, ik denk dat het daar mee te maken heeft, daar zit toch wat emotionele waarde aan. Maar ik vind ook dat een goed tehuis ook voor iets meetelt, en dat kan ik zeker geven. Vind het gewoon echt balen dat we aan die paar honderd euro blijven haken, maar langs de andere kant: mijn prioriteit ligt bij Candy, dat werd dit weekend echt goed duidelijk.
En ja hoor, sinds het hoge woord er hier uit is vliegen de leuke beestjes me rond de oren, het is duidelijk crisis, of mensen zijn er zo bang voor dat ze nu al proberen te verkopen voor het voorjaar, wanneer de veulens er nog eens bijkomen.
Gisteren gaan testrijden op een andere (omdat toen de prijsonderhandelingen voor de E op niets uitdraaiden) en daar heb ik zo gevoelloos mee rondgetuft, ik reed net zo lief met een fiets. Het is nu dus NIET het ideale moment om naar iets anders uit te kijken.
Dus alle goedbedoelde telefoontjes worden nu geweerd (dat heb je ook als je een zaak hebt, al mijn klanten zitten in de paarden). Ik vraag me echt af hoe lang het duurt voor je rijden weer een beetje leuk kunt vinden als je je allergrootste maatje kwijt bent, dit is echt zo' n rot gevoel, ik heb altijd zo van mijn sport gehouden, en nu blijkt dat ik dat helemaal niet meer kan loskoppelen van Candy.
Rijden heeft bij mij altijd het effect gehad dat ik mijn hoofd kon leegmaken, zodat alle ergernisjes en troubles ivm werk, familie of onze bouw even helemaal op het achterplan traden. Maar nu zit ik constant aan Candy te denken.

Nog zo' n leuke: toen we zaterdag van de testrit terugkwamen, liet ik het filmpje van mijn rit aan mijn instructrice zien en een paar stalgenoten, nou vroeg gisteren iemand hoe het ermee was afgelopen, waarop iemand anders vrolijk inpikte: "Ga je Candy verkopen dan?"
Dan wellen de tranen op hoor, terwijl het duiveltje in je hoofd sist: "In zekere zin wel hé!"

Ik ben er trouwens ook uit wat ik met het (bloed)geld ga doen, dat gaat naar een dierenasiel in onze buurt. Is er toch nog iets een heel klein beetje goed aan deze Griekse tragedie.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:13

Nou heel veel sterkte de resterende tijd.....kan alleen zeggen....zet je hoofd niet teveel naar andere paarden, maar geniet gewoon nog lekker van jullie momenten samen...lekker alle tijd die je hebt met haar doorbrengen en tot in de treuren verwennen je meiske....
Tja wat betreft het toe zijn aan een ander paard...ik denk dat je het best op je gevoel af kan gaan...niets overhaasten en komt tijd, komt raad....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:13

En...als het zover is...geen hand vol, maar land vol hoor wat betreft paarden......

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:56

foxy, nu bijna een half jaar later kan er nog steeds geen ander tippen aan de liefde van me leven.
Laat het op je afkomen en ga anders tutten met het paard van een vriendin heb ik ook gedaan en op die manier weer wat lol gekregen in het rijden....

hoemeer je nu gaat denken ik moet iets anders hoe minder je het gaat vinden. geniet van je meisje en laat de rest een beetje op je afkomen!!

ben het met esther eens geen hand vol maar een land vol en je nieuwe maatje komt op het momet dat hij/zij daar moet zijn geloof me...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:10

Foxy, heel veel sterkte, ik hoop dat je een leuk paard vindt die jou straks dit grote verlies helpt te verwerken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:27

Je probeert maar vanalles om je beter te voelen, maar er helpt zowat niks, dat krijg ik nu wel door.
En ze is nog niet eens vertrokken! Dat wordt nog vreselijk erg!

Ik heb Candy uit pure liefde gekocht, ze was te oud en te duur als je er objectief naar keek.
En nu die nieuwe, het lijkt wel een beetje op een gearrangeerd huwelijk, je ziet je "partner", zijn afkomst is ok, hij gedraagt zich, hup laten we eraan beginnen. En verliefd worden, dat is een akkefietje on the road, zo lijkt het wel. Nee, ik heb er nu mijn buik al van vol. Die E, dat was echt mijn ding, maar aangezien de prijs echt niet realistisch is voor hetgeen hij nu laat zien en is, ben ik wel zeker dat er voor eind dit jaar geen andere komt.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:46

Als de tijd daar is komt er echt wel een geschikt paard op je pad Foxy.
Ik heb al van 3 jonge paarden afscheid moeten nemen en hoeveel ik er ook om gaf ben ik toch gelijk op zoek gegaan naar een ander paard.
Ik heb een drukke baan en ik heb de paarden echt nodig voor de ontspanning.
En als Tence zo slecht wordt dat ik er niet meer op kan rijden komt er ook weer een ander paard.Al moet ik er nu nog even niet aan denken.