Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:18

Fayah is gelukkig verzekerd, geheel

en rekeningen na inslapen zijn niet leuk, rendac was heel laat en dat was wel erg zuur :(

Aukelizzy

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:34

Zhuf is helaas ook niet verzekerd, dus ik heb alles uit eigen zak betaald. En daar had ik inmiddels een heel gaaf sportpaard voor kunnen kopen hihi. Maar Zhuf is het dubbel en dwars waard! :-)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:53

Wat erg flosje, heel veel sterkte :(:)

Die rekeningen zijn idd altijd weer slikken.. Ik heb onderhand ook al meer aan DA rekeningen betaald dan dat ik voor het paard zelf betaald heb.. maarja dat weet je nooit van tevoren natuurlijk, anders had ik haar wel laten verzekeren

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:57

Aukelizzy schreef:
Zhuf is helaas ook niet verzekerd, dus ik heb alles uit eigen zak betaald. En daar had ik inmiddels een heel gaaf sportpaard voor kunnen kopen hihi. Maar Zhuf is het dubbel en dwars waard! :-)

Idem dito voor Wolin AL ;) ... Wo is ook niet verzekerd en betaal alles zelf. Heb van alle rekeningen bij elkaar een leuk ander paard kunnen kopen, maar er gaat niks boven Wo. Ze heeft wel haar eigen spaarpot, maar die is inmiddels wel opperdepop... probeer straks dan wel maandelijks wat opzij te zetten voor haar. Wo is het gewoon zo ontzettend waard!

Bart belde me vanmiddag op en was heel positief over Wolin, ze is een heel stuk opgeknapt, hij heeft haar in draf beoordeeld en dat zag er goed uit. Geen pulsaties meer te voelen. Ze mag naar huis. Haal haar morgennochtend op :) . Ben vanavond nog wel naar haar toe geweest, lekker gewandeld, gepoetst en een uur laten grazen.. Ze doet trouwens een moord voor het biks van Bodegraven, haha! :):)

Moet nog wel doorgaan met medicatie denk ik, maar dat is altijd met hoeflederhuidontsteking..

Gister was er trouwens een Peruaan bij Bodegraven, heeft eigen ranch, in Peru, allerlei hengsten, heel verhaal.. etc
Was op bezoek hier en erg geinteresseerd in hoefbeslag en hoe ze het hier doen en foto's aan het maken en aan het filmen.. Hij was HE-LE-MAAL weg van Wolin!! :):) .. "I really really really like your mare.. She's a chicka bonita, pretty girl. I like her performance" .. Etc etc.. Pfff hij zat constant aan d'r spieren te voelen en haar te aaien.. Haha ik moest wel om 'm lachen.. Hij wist al een hengst voor d'r :ROFL: .. Op een gegeven moment stuurde Wouter hem naar Ton toe, die was met een fries bezig, maar bleef hij maar naar Wolin kijken en foto's maken van haar.. "Aaahh chick bonita roano, she's beautiful"... Ik grapte naar Sander; "het was even verleidelijk, maar toch maar niet gedaan.. Wo heeft het niet zo op lama's hahaha!" Ik zal morgen eens een foto plaatsen van Wo en hem samen.. Hij wilde haar maar wat graag hebben! Heb z'n kaartje gekregen, zal hem een foto toesturen van z'n chicka bonita roano.. ;)
Ik vond het erg vermakelijk haha *D , Wo was 'm op een gegeven moment wel zat..

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 07:26

Goed nieuws dus! :) wat fijn!!
Hahaha die peruaan, ben wel benieuwd naar de foto!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:58

Super nieuws WL. Ha,ha Wolin sjans van een Peruaan.... _O- . Haal haar maar snel op..straks is ze met hem weg..Op zoek naar lama´s.. :D

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:40

ze zijn vandaag bij ons het land op gegaan en ik heb candy gewoon de kudde in gedaan, natuurlijk ging hij wel even rennen, maar hij liep loop zuiver (kan ook door de adrenaline komen), het is altijd een beetje spannend het land op maar alles is gelukkig goed gegaan, dus ik laat hem nu een paar maanden op het land staan en dan kijk ik dan weer verder (wel opbouwen natuurlijk, anders wordt hij straks ook nog hoefbevangen)

ik zit bij meursing (daar zijn ze trouwens wel heel erg traag) ik had de foto's en echo enz. opgevraagd en die zou hij naar mijn huis sturen, het is nu inmiddels al 3 weken geleden, morgen nog maar een keer bellen...

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:18

he allemaal,

heb weer even bijgelezen, wat een hoop berichten weer, weet even niet waar te beginnen. Aan de nieuwe pechvogels ;) welkom, hoop dat jullie ook snel de goede kant op gaan.
@ aukelizzy balen hoor dat Zhuf nu weer iets geks moet hebben, ze blijven zo toch voor verassingen zorgen! Had er nog nooit van gehoord oorontsteking bij een paard maar als ik het zo lees is het ook geen pretje en niet geheel ongevaarlijk! Hoop dat je snel weer verder kan met trainen.
@WL jee wat moet je weer geschrokken zijn zeg, geukkig dat Wo weer naar huis mag en dat haar bandjes in ieder geval geen opdonder hebben gehad. Hoeflederhuidontsteking is ook niet fijn maar misschien beter en sneller te behandelen en genezen dan die K*bandjes. Hoop dat ze snel weer op de goede weg is en in haar landje met vriendin kan genieten, dan geniet jij ook weer, succes!
@Ireen is bij jouw paardje de zwelling van de kogel (was het dacht ik) weer helemaal weg zodat je weer wat kan gaan doen? Je bent er nu ook al zo lang "zoet"mee.

Ik zag dat er inderdaad veel paardjes bij de DAP in Bodengraven "lopen" is voor mij ook de dichtsbijzijnde maar mijn vriendin werkt bij de Paardendokters in de Cruquius (hoop dat ik het goed schrijf) dus ik ben daar heen geweest met Beau. Ook hier konden ze goed scannen evt ook aan huis maar ik zit buiten het rayon dus ik ging daarheen. Goed te doen hoor 25 minuten met de trailer. Hier volgens mij ook voldoende ervaring met deze blessure. En nee helaas is Beau ook niet verzekerd voor dit soort grapjes, twijfel er wel erg over om dat toch maar te gaan doen. Premie gaat wel hard omhoog maar goed dit was ook best een aardige aanslag op de spaarpot. Moet me daar nog een goed in verdiepen.

Zaterdag en zondag weer voor het eerst starten als ze de proeven dan net zo loopt als met mijn lessen dan moet het goed komen maar ja les is geen wedstrijd he, ben benieuwd wat het wordt, duim maar voor me!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:25

Flosje446 schreef:
salitka schreef:
Rekeningen van een kliniek zijn bijna altijd om te schrikken pffffff
Maargoed als je dan maar weer kan genieten van je knolletje, is dat het wel weer waard, toch?

Als je dan weer van je paard kan genieten wel. Ik heb die van mij 2 weken geleden op de kliniek moeten laten inslapen en dan krijg je daarna nog de rekening. Dat is even wat minder.

Flosje! wat erg voor je.. sterkte :(:) Ik heb dat ook meegemaakt, dagje utrecht met koliek (op zondag) en aan het eind van de rit mijn pony in laten slapen, en als bonus dan nog die rekening van eigen dierenarts en die van utrecht.. Mijn pony was toen niet meer verzekerd tegen ziektekosten, vanwege haar leeftijd.

Yade heb ik wel verzekerd, ik twijfelde om het wel of niet te doen. Heb toen besloten om haar het 1e jaar in de verzekering te doen en als er dan niks voor zou vallen zou ik haar er daarna weer uit halen.. puur omdat ik het paard nog niet kende en je hebt eenmaal paarden die nooit wat mankeren en je hebt brokkenpiloten.. nou ik had prijs dus, want ze valt duidelijk in de 2e categorie :P dus ik houd haar mooi in de verzekering..

Goed nieuws WL!! haha geweldig die peruaan!

Ja de zwelling bij haar kogel is weg MijnZoef, gelukkig! Heel soms als het erg warm is bijvoorbeeld heeft ze stalbenen en dan is dat been iets later weg dan de rest. Ik weet niet wat het geweest is, kan dus best zijn dat het gewoon door het wondje kwam.. Paar weken geleden had ik weer een beetje twijfel of ze goed liep rechtsom, niet kreupel maar weer die schouder zo naar binnen duwen. Nou is ze ook enorm linksgebogen en ze lijkt wel schever nog dan voorheen, ben daar nu lekker mee aan de gang en het werpt zijn vruchten af, gisteren liep ze echt als een zonnetje aan de longe! :D
Ik ben wel traag met opbouwen, heb er nog niet op gezeten.. maar wil haar eerst ook weer een beetje in conditie hebben, het is in feite gewoon een groen paard nog (wel een 10jarige, inmiddels -O- ), daar ga je normaal ook niet zonder voorbereiding opzitten.

Paardendokters ken ik ook wel :j (erg he, voel me echt zo'n shopper nu.. maar is ook omdat ik een keer verhuisd ben). Zij waren voorheen mijn dierenarts voor de kleine dingetjes aan huis en ik ben er 1 keer met Yade op de kliniek geweest voor iets anders. Voor zover ik weet hebben ze alleen geen mobiele kliniek, daarom ben ik overgestapt naar Stad&land, het is voor mij zo'n gedoe steeds om vervoer te regelen.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:35

Voor mij geen paardendokters meer
ze hebben niks gevonden bij fayah

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:00

De Peruaan met Wolin.. a.k.a. Chicka Bonita Ruano! ;)
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2359_o.jpg

Wolin is sinds don.ochtend weer home sweet home.. 7 dagen Pro-Dynam en over 10 dagen terug bij Bart.. Alleen rechtuit stappen even. Helaas veranderde ze vandaag alweer in Karate Kid en kwamen er parkant dubbele flikflaks, flying kicks en three-sixties de hoek om zeilen.. :=

@Ireen: Heerlijk dat ze zo fijn liep aan de longe!! *\o/*

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:48

Fijn dat wolin weer thuis is
hopelijk knapt ze snel op :)

leuke foto haha

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:27

Hahaha mooi verhaal WL :D
Maar wat top dat ze weer lekker thuis is en vooruit gaat!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:49

Vandaag weer voor het eerst gestart, doelstelling was op 4 bene lopen niet klieren bokken wegschieten oid en dan vond ik de rest wel prima. Nou alsof Beau er ook zo over dacht. Met losrijden was ze nog wat gespannen en druk maar dat ging buiten in de ring helemaal weg en ze liep heerlijk. Deed alles wat ze moest doen en ik kon er ook nog best een beetje aan rijden *\o/* Bodem was erg beroerd ligt er pas een week dus op sommige plekken heel zwaar. Gelukkig zijn die proefjes dan niet zo lang want voor haar been vond ik het wel weer een beetje eng. Maar uiteindelijk was ik de eeste proef 1e met 192 punten en de tweede proef 3e met 196 punten. Was echt zo blij we zijn er weer! Morgen nog twee proefjes ben benieuwd hoe ze dan loopt. We moeten nu nog maar 2 punten voor het L2. In dit tempo gaat het wel weer erg snel we hebben uiteindelijk met 11 maanden tussentijd pas 4x L1 gestart.

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 07:52

Super mijnzoef!! :D

Haha leuke foto WL!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:09

Leuke foto WL! :D

Super Mijnzoef! Gefeliciteerd. Wat een fijn gevoel is dat he, om weer op wedstrijd te kunnen gaan!

Ik ben vandaag ook weer op wedstrijd geweest ondanks dat ze af en toe nog met haar hoofd schudt. Tijdens het rijden doet ze het niet echt meer, maar daarna nog wel wat. Hoewel ik wel het idee heb dat het een stuk beter wordt. Ze was wel super gespannen vandaag maar we waren toch nog 2x 2e met 186 en 188 punten. Knappe Zhuf!

Helaas kan ik wel aankomende week wéér een ritje naar Bodegraven maken. Mijn jonge ruin staat sinds afgelopen vrijdag met een heel dik voorbeen en is kreupel. Ik vrees voor een peesblessure... ;(

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:15

oh jee hopelijk is het niks ernstigs
nette punten met zhuf

@mijnzoef
dat doen jullie heel netjes

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:27

AL wat balen.
Ik ga dinsdagmiddag voor controle.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:54

Ah nee he AL! Jij hebt je portie ellende ook al wel gehad :(:)
Ik duim heel hard dat het meevalt, maar klinkt niet goed inderdaad.....

Succes dinsdag Belker.....

Ik heb er hier eentje die sinds een paar dagen last heeft van jeuk aan neus/bovenlip. Zo erg dat hij aan de longe constant stil wil staan of met zijn neus door het zand schuurt tijdens het lopen. Er is verder niets te zien aan hem. Zo nog een keer goed aan de binnenkant van de lip kijken ook, ben als de dood voor een allergie.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:38

@ AL ah nee dat zou balen zijn van je andere paardje. Blijft je ook niet veel gespaard he, jee duim voor dat het mee gaat vallen. Goed gehdaan met Zhuf hoor, heerlijk om weer te starten. Dacht dat ik het niet echt gemist had maar na dit weekend blijkt toch wel anders. Vandaag heb ik ook gestart zelfde plek als gister en blijkbaar kon het nog beter dan gister vandaag was ik twee keer eerste met 194 en 200 punten *\o/* Was echt zo blij en trots op mijn paardenbeest! Als beloning is ze lekker nog even het land op geweest in haar eentje. Gelukkig had ze echt trek en was ze moe dus heeft ze alleen staan eten!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:39

Super!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:47

Wat heeft die van jou nu weer bedacht Richtje... :n . Staat er niets op je weide waar hij met zijn neus ingezeten heeft? Of misschien gestoken door een beest? Ze houden je bezig....

@ mijnzoef: Knap gedaan..Gefeliciteerd.

@ Belker..Misschien kom ik je wel tegen..Zal morgenochtend Sander maar even bellen voor een echo.. Dan weet ik tenminste waar we aan toe zijn. Lekker hoor, even compleet uit zijn dak gaan op het land en dan vind je hem zo terug. |o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:49

Echt heel zuur AL!

Tja die van mij is aardig creatief blijkbaar :+ Hij staat nog niet op het land, ik heb zelf kuil gevoerd en goed uitgeschud omdat er wat slechte stukken tussen zaten die ik er tussenuit wilde halen, zat ook niets raars tussen. Heb net de binnenkant van de lip ook nog eens goed bekeken, is ook niets aan te zien :n
Even in de gaten houden maar!

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:50

Zo weer even bijgelezen
WL: leuke foto :) en wat goed om te horen dat het beter gaat
Mijnzoef: nette punten, super dat het goed gaat :D
Aukelizzy: echt balen zeg, heel veel sterkte en met zhuf wel goede punten ;)

ik heb ook goed nieuws, vandaag is er iemand van stal op me pony gegaan en hij liep loop zuiver, ben zo blij :D
hopelijk blijft het goed gaan, binnenkort krijgt hij speciaal beslag
morgen gaat ze er nog een keer op kijken of het geen adrenaline is, hij was namelijk voor het is de buitenbak, na dik 2 maanden weer onder het zadel, rennende paarden in de wei, tractors enz. gelukkig bleef hij braaf :)

en als het zo blijft gaan kan ik weer langzaam op gaan bouwen :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:52

Wat fijn DW!!

Belker en AL, succes en sterkte morgen :* Ik duim voor duidelijk en/of goed nieuws!