Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
norton84 schreef:las in ander topic dat je met buut begint bloodymary sicces ermee hou je me op de hoogte hoe het gaat
TinePine schreef:Iemand hier ervaring met mobiele rontgen? Ik wil graag de sprong van mijn paard eens op de foto zetten, maar het gedoe van naar de kliniek etc zie ik niet zo zitten. Ook omdat hij daar heel druk van wordt en dan anders toont. Hij is al een hele tijd met periodes onregelmatig in draf.
linnie050 schreef:Hoiii
Ik ben nieuw in dit topic ik heb sinds kort een lease paard met actrose.
Hij is dit jaar uit de sport gehaald en hij mag nu met pensioen.
En ik hoop dat we daar samen nog wat jaartjes van kunnen genieten.
Het paard is 20 jaar.
Hij had medicijnen maar die waren duur over de 100 euro per maand.
Ik kan dat niet betalen.
Hij loopt nu goed het is een lekkere temperatuur buiten ondanks de regen.
Maar we gaan richting de herfst en de winter en ik zoek tips wat ik het paard kan geven zodat hij zich wel lekker kan blijven bewegen.
Ik weet echt niks over wat er op de markt is.
Als ik hem elke dag beweging geef en min. 15 min uitstap loopt hij niet stijf de volgende dag.
Laat ik hem 1 dag staan is hij stijf in het begin.
Het paard staat overdag in de wei en snachts op stal.
Krijgt verschillende keren op de dag en in de avond hooi en daarnaast biks en muesli.
Heeft iemand tips voor mij? Wat is aan te bevelen maar wel betaalbaar?
Hij is niet mager of zo ik moet er nu goed opletten dat hij nu niet te dik word hij zit op het randje omdat hij niet meer zo intensief gereden wordt.
En energie heeft hij zat.
Hij is nu elke dag in beweging. (rijden in de bak, buitenritjes, wandelen en af en toe longeren)
gr
Bloodymary schreef:rapido schreef:Die asperine in pot voor paarden is volgens mij in Nederland niet meer te krijgen.
Zoals ik schreef kan ik het gewoon bij de dierenarts krijgen (in Nederland). Dus het is verkrijgbaar, maar wel op recept.
rapido schreef:Bloodymary schreef:
Zoals ik schreef kan ik het gewoon bij de dierenarts krijgen (in Nederland). Dus het is verkrijgbaar, maar wel op recept.
ik bedoelde dat je een pot asperine eerst gewoon vrij kon verkrijgen bij menig webwinkel maar dat kan dus niet meer!
Ik krijg het ook via de arts maar dan in een zak van een kilo en eigenlijk bedoeld voor varkens, schapen e.d maar is hetzelfde en idd ook voor een betere doorbloeding van de voeten (paardje heeft HKO)