capopjekop schreef:Met trillend beentje zou ik zelf persoonlijk niet gaan wandelen. Zeker niet bij een forse kanteling. Eerst de hoef wat beter af laten groeien en nog een keer foto's maken. Naarmate de hoef weer beter ging afgroeien en haar hoefbeen weer in de juiste positie tov de grond stond begon ze ook meer uit zichzelf te bewegen en heb ik de pijnstilling afgebouwd. Op dat moment ben ik met haar gaan wandelen op zachte bodem. Veel rechtuit, ruime bochten. Beginnen met 5 minuten en na een week geen terugval 5 erbij. Sowieso heb ik er moeite mee dat een dier dat flinke pijnstilling krijgt gedwongen te laten bewegen. Ze voelen minder en de kans dat je ze dan overbelast of wat kapot maakt ligt op de loer.
Zo doe ik dat ook. Vorig jaar in eerste instantie te snel opgebouwd en dat gaf een terug val.
Dus nu is de hoef bijna compleet vernieuwd en nu bouwen we het met 5 minuten per week uit.
Vanavond komt de smid terug, helaas geen verbetering, dus ik denk dat de ijzers er weer onderuit gaan en dan hopen dat ze weer snel goed loopt.