[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 06:10

Arme JP en Pauli :(:)
&^^&^%%^%%#@ het is toch zo'n rot ziekte. Zo balen dat ze weer een terugval heeft. Alleen hoeven? of ook haar oog weer?
Ik denk aan jullie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:24

Heb isapaardje pb gestuurd. ;)

Vesceron

Re: Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:10

He bah, balen JP!!
Wel heftig steeds met Pauli, houd je ons op de hoogte?
Sterkte!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:32

He Bah !! JP wat kl*te voor jullie allebei weer.

Ik hoop dat Paulie ook deze keer weer er boven op komt. sterkte!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:18

J.P. wat een ellende. De eerste keer dat Tyra bevangen was heeft het ook bijna negen lange maanden geduurd (op en af). Ik was er ook na aan toe het maar op te geven, maar plotseling herstelde ze, op een rare manier ook nog: 's morgens kon ze geen stap verzetten, 's avonds liep ze alsof er niets aan de hand was. Waarschijnlijk toch een onopgemerkte hoefzweer die plotseling beterde. Was echt niet te ontdekken, geen vieze prut o.i.d.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je maar door moet modderen, voor hetzelfde geld is er geen enkele overeenkomst tussen de twee gevallen.

In elk geval, veel sterkte maar weer. (En ja, ik ben van kleur verschoten, vond dat ik na een paar jaar hier rondlummelen maar eens wat terug moest doen ;))

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:37

Pff, JP, wat vervelend zeg. Arme Pauli.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:42

Meld zich na Pb :D
Ik lees nog wel eens mee, maar niet meer dagelijks.

Ik heb de RX hoefschoenen inderdaad.
Bevallen goed, kunnen 24 uur per dag aan. Geen ongemakkelijke sluitingen of iets wat kan drukken.
Lichte schoen.
Isa heeft ze 'hele' winter aangehad, makkelijk te onderhouden, desnoods in de wasmachine te doen.
Geen schoen om ritten mee op de weg te gaan maken, maar stapsessies gaat prima.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 13:09

Fijn dat je je even meldde Isapaardje en goed te horen dat de schoenen goed voldoen. Het gaat mij erom om Pauli te steunen als ze weer zo'n aanval heeft - anyway, zometeen krijg ik hier iemand op bezoek die gaat kijken of dat een reëele optie is die ik zou kunnen gebruiken.
Heb jij ze uit het buitenland vandaan of via Klaas Feuth?

Gaat het overigens goed met jouw kleine boeven?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:07

jp: :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 17:28

Zo.. ik heb weer wat hoop; de bekapster is geweest en ik vind haar héél goed. Ze heeft meteen een paar dingen aan Pauli's hoeven verbeterd en ze liep daarna meteen beter. Ik denk dat met hoefschoenen voor de pijnlijke dagen, we het gaan redden. _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:22

Jannepauli schreef:
Zo.. ik heb weer wat hoop; de bekapster is geweest en ik vind haar héél goed. Ze heeft meteen een paar dingen aan Pauli's hoeven verbeterd en ze liep daarna meteen beter. Ik denk dat met hoefschoenen voor de pijnlijke dagen, we het gaan redden. _/-\o_

*\o/* goed nieuws!!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:34

Mooi, maar toch wel gek dat binnen een tijdsbestek van een dag of drie, de één haar "nog nooit zo slecht" heeft gezien, en de ander haar "heel goed" vindt......................

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:51

Ik heb de hoefschoenen bij Klaas gehaald.
Er zitten standaard wel wat inlegzolen bij, maar heb er toen toch de speciale groene zolen van easycare bij besteld. Eerste indruk was toen dat ze snel sleten, maar nu na een jaar gebruik ik ze nog altijd. Zitten bij de verzenen wel 'gaten' in, maar op de zool zijn ze nog goed en daar heeft ze het toch het hardst nodig.

Hier gaat het matig. Op en af. Voer nu sinds een week dieetmix van Subli. Zonder suikers en extra zetmeel (zegt men). Droog voer, maar ze eten het graag en ik kan het in de buurt aankomen. Kan er nog niets over zeggen of het ook echt goed bevalt, maar eerste indruk is goed dus.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:04

mysa schreef:
Mooi, maar toch wel gek dat binnen een tijdsbestek van een dag of drie, de één haar "nog nooit zo slecht" heeft gezien, en de ander haar "heel goed" vindt......................

Nee, haha, dat las je verkeerd: ik bedoelde "Ik vind haar - de bekapster - heel goed" :)

Citaat:
de bekapster is geweest en ik vind haar héél goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:17

Kijk ik gisterenmorgen naar buiten:
zie ik dat mevrouw Kraai haar eigen ontharingskliniek heeft geopend bij mij in de bak. >;)

Ik wist dat ze losse haren verzamelen voor hun nesten, maar om ze nu uit mijn paard te trekken %)

http://www.youtube.com/watch?v=2z0jFyNI ... e=youtu.be

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:59

Zo raar is dan niet hoor. Dennis heb ik wel eens met 3 kraaien op z'n rug gezien toen ik een keer kwam voeren. Het is 1 jaar zo erg geweest dat ik hem een deken op gegooit heb omdat hij echt kaal werd. Hij stond echt af en toe met zo'n 'lekker-ga door'-lipje te kijken.
Judith vond het niets, die ging bokkend het land over met een kraai op haar rug :+.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 08:54

Oh, wat grappig! Image blijft ook zo rustig staan terwijl er toch flinke plukken uitgepikt worden!
Je mag die vogel ook wel naar ons sturen, hier valt nog veel te plukken!
Het is een kauw, geen kraai.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:02

Ja, ik heb inmiddels van verschillende kanten uitleg gekregen dat dit een kauw is. :o

Ik heb het Image gevraagd, maar ze wil haar eigen ontharingskliniek niet kwijt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:11

Ik dacht ook gelijk, dit is een kauw, geen kraai. :P Maar kraaien doen hetzelfde, die hebben we hier. :j

Isapaardje, jij had je pony er dus dag en nacht mee staan?
Mijn merrie staat op ijzers omdat haar hoeven te snel slijten. Zonder is ze direct gevoelig door slijtage.
Nu heb ik weleens aan hoefschoenen gedacht, maar dat leek me niets dag en nacht in de blub enzo.
Daarnaast hebben ze een stuk verharding waar ze ook veel lopen, dus weer meer slijtage daar.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:12

Ja leuk he die kauwtjes ... hier enorm veel grappige verhalen over te vertellen.
Lag een pluk onder Isa die ze niet durfden te pakken, tot er eentje toch heel voorzichtig zijwaarts er naar toe hipte ... het snel nam en weer net zo voorzichtig zijwaarts terug hipte. Komt er een andere aan en hup, neemt zo die pluk haar uit de snavel van die dappere kauw :+ ... vond ik toch wel zielig, dus ik wat haar uit Isa gehaald en die pluk op de grond gegooid, wat dus snel werd meegenomen.
Heeft ie zijn snavel vol, kon hij bijna niet opstijgen vanwege de hoeveelheid, maakt een bocht, vliegt dat haar voor zijn ogen en knalt hij zo de dennen in ... ik lach dubbel. Helaas geen camera om dat stupide gedoe vast te leggen. Zijn de leuke momenten in het leven haha.

Ook kauwen op de ruggen hier. Isa vond het niet fijn, maar ze heeft zoveel haar, de kauwen pikken gewoon door al doet ze een keer lelijk:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVG3ZKSZ.jpg

@Hoefschoenen:
Ja heb de RX schoenen langdurig aan. In de winter met nattigheid deed ik ze wel een keer uit om te laten drogen (op de kachel). Maar dan had ik weer andere hoefschoenen (Cavallo) die ze dan aankreeg. Beiden heeft ze meerdere keren 24 uur aangehad, maar in dat geval geef ik aan de RX de voorkeur omdat dit een lichtgewicht schoen is van flexibel materiaal. Maar niet waterdicht. Met volop blubber in een bak weet ik niet wat ze doen. Heb ik hier niet. Wel eens wat plassen water, dat gaat goed, maar echt kootdiepe blubber dus niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:15

Nou ja, hier staan ze in de winter gewoon op zand, maar er staat soms flink water in de bak..
Ik denk dat ik het maar houd zoals het is. Dat gaat al heel lang goed. Dan misschien daar maar aan vasthouden. Hoefschoenen is ook wel een flinke kostenpost als ze toch redelijk snel slijten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:03

Fijn dat de bekapbeurt aansloeg JP.

Die kauw, mooi gezicht, image vindt het wel prima :D Hier doen ze dat ook weleens, al hoeven ze niet zo hard te plukken. Grietje liep gister langs me op en ik had mijn hele broek al vol haar hangen.

Hier wel hoefschoenen aangehad voor langere tijd in de blub (klei grond dus zuigt als de gekte). Wel af en toe een schoen uit de blubber moeten trekken en ik maakte ze iedere dag schoon. Ze waren wel water dicht maar als ze ver weg zakte dan liep de schoen over. Gelukkig heb ik ze nu niet meer nodig voor de hb. Ga straks wel een setje kopen voor het mennen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:25

Dyonne schreef:
Hoefschoenen is ook wel een flinke kostenpost als ze toch redelijk snel slijten.

Wie zegt dat ze snel slijten?
Die ervaring heb ik zelf in ieder geval niet.
Cavallo gaat al het derde jaar in, en de RX het tweede jaar. Zien er nog altijd (na schoonmaken, dat wel) als behoorlijk nieuw uit.
Alleen als je veel km's over de harde weg gaat rijden in draf, dan wordt het ander verhaal. Maar ook met het setje 'men easyboots' heb ik nooit problemen gehad en ook weinig slijtage sporen.
Is wel afhankelijk van juist gebruik natuurlijk en of ze goed passen of niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:56

Isapaardje schreef:
Eerste indruk was toen dat ze snel sleten, maar nu na een jaar gebruik ik ze nog altijd. Zitten bij de verzenen wel 'gaten' in, maar op de zool zijn ze nog goed en daar heeft ze het toch het hardst nodig.

Sorry, dat maakte ik hieruit op. Ze lopen bij mij wel veel op verharding, staan ze denk wel 12 uur per dag op minimaal.

Maar dit wijkt wel iets van HB af. Al zou ze de hoefschoenen wel vanwege HB nodig hebben. ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:57

Oh jee, verkeerd gelezen inderdaad, van die bekapster. Leuk he, die kauwtjes, ik zag laatst een kuddetje shets, en daarin stond er 1 die wel vier kauwen op zijn rug had. De anderen niet één, de kauwen hadden dus al snel door van wie het wel mocht. (Ik heb trouwens zelf een jong kauwtje grootgebracht, vreselijk veel lol met dat beest gehad, hij is nadat hij groot genoeg was, nog zeker een half jaar in en om ons huis gebleven)

Hoefschoenen, easyboots, slijten hier nauwelijks.