Kruepel of stijf heb ik nog niet echt opgemerkt bij haar, al is ze wel wat gevoeliger op losse steentjes. Dit was ze eerst nooit, maar ze hebben 3 maanden alleen maar in het land gelopen (vakantie) en komen nu pas weer op het harde. Die kleine gaat ook veel mee uit fietsen wat uiteraard ook voor extra slijtage zorgt omdat we veel verhard en weinig bergm hebben helaas. Ze heeft energie voor 100 en is nog even brutaal als altijd (als je ze uit het land wilt halen snel langs je heen glippen en de tuin in vliegen bv

Ik geef haar magnesium bij, helaas moet ze hiervoor ook een klein handje muesli hebben en ze is gelijk weer gaan schuren met de manen... Maar losse magnesium moet ze niet, zij is ook niet gek

Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder nadat mijn hoefsmid erbij is geweest, ze heeft niet meer zo'n ontzettend plof lichaam en ik merkte dat haar manenkam ook een stuk minder hard is!! Wel dus die gevoeligheid op losse steentjes, wat of doro weinig gewend en meer afslijten of door toch richting hoefbevangenheid en dus gevoeliger worden komt.