Kruepel of stijf heb ik nog niet echt opgemerkt bij haar, al is ze wel wat gevoeliger op losse steentjes. Dit was ze eerst nooit, maar ze hebben 3 maanden alleen maar in het land gelopen (vakantie) en komen nu pas weer op het harde. Die kleine gaat ook veel mee uit fietsen wat uiteraard ook voor extra slijtage zorgt omdat we veel verhard en weinig bergm hebben helaas. Ze heeft energie voor 100 en is nog even brutaal als altijd (als je ze uit het land wilt halen snel langs je heen glippen en de tuin in vliegen bv
)Ik geef haar magnesium bij, helaas moet ze hiervoor ook een klein handje muesli hebben en ze is gelijk weer gaan schuren met de manen... Maar losse magnesium moet ze niet, zij is ook niet gek
. Dodson & Horrell Safe en Sound is in de bestelling en hoop ik een deze dagen te kunnen ophalen. Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder nadat mijn hoefsmid erbij is geweest, ze heeft niet meer zo'n ontzettend plof lichaam en ik merkte dat haar manenkam ook een stuk minder hard is!! Wel dus die gevoeligheid op losse steentjes, wat of doro weinig gewend en meer afslijten of door toch richting hoefbevangenheid en dus gevoeliger worden komt.
Wel fijn dat je er zo vroeg bij bent
Maar ik vroeg me even iets af omdat het met mijn pony helemaal niet goed gaat (een beetje een egopost dus, maar helaas kan dat niet anders als je er de hele dag mee in de rats zit).
Momenteel gaat het op deze manier goed, ze staan wle op gras, maar dat is niet noemenswaardig zo kort en ook maar een klein landje. Mijn grote heeft er ook niet genoeg aan, vandaar dat ik bijvoer met hooi. Opbouwen is idd het sleutelwoord! Ik heb haar de eerste weken dat ik thuis was (ben 3 maanden weggeweest, vandaar dat ze ook weinig beweging had gehad en explosief is aangekomen) met haar gaan wandelen aan de hand (of mee als handpaardje op stapritje). Daarna stukjes aan de fiets, en heb haar nu weer 4x voor de sulky gehad. Vandaag weer wat meer draf en een galopje waar ze zelf om vroeg, lekker stukje crossen