nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:12

Ik heb natuurlijk ruiterschap een mail gestuurd over de schoen die ik heb besteld maar heb na bijna een week ook nog steeds geen antwoord. Ik heb al wel betaald.... |(
Als ik volgende week nog steeds niets heb gehoord ga ik bellen. Van Krämer kreeg ik een mail terug, nadat ik weer had gemaild over hoe de zaak ervoor stond, dat ze vanwege de kerst erg veel retouren hadden en dat ik bericht kreeg wanneer mijn pakje aan de beurt was ;(

Arrgghhh!!!

Ik heb nu Libella ruitersport een mail gestuurd en gevraagd of ze hem op voorraad hadden. Zij hebben de leverancier gemaild of die maat 7 op voorraad heeft en daar krijg ik morgen bericht over. Als die hem hebben dan heb de schoen binnen 6 dagen thuis.
Ik word gek van dat schoenengedoe!!
Met Libella valt tenminste fatsoenlijk te corresponderen :)
Die sturen 's avonds om 20:30u nog netjes een mail terug!

Gimli_

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:38

Lamar, ik heb ook nog steeds geen reactie op mijn mail, mijn bestelling is van de 27e dacht ik.
Heb ook al eens gemaild of er iets besteld kon worden wat niet op de site stond, daar heb ik nooit reactie op gehad.
Zó vervelend als je zit te wachten en je krijgt gewoon geen antwoord, gelukkig heb ik nog niet betaald.

Agradi kon de gaiter ook leveren, maar pas aan het einde van de maand, dus ik gok erop dat Klaas daar ook op zit te wachten en dat het probleem bij de leverancier ligt.
Maar dan was ik daar graag van op de hoogte gebracht!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:49

Lange levertijden in NL waren voor mij destijds de reden om bij de Saddleryshop in de UK te bestellen. Ook hun helpdesk is erg vlot en behulpzaam.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:51

Ik heb mijn eerste ook daar vandaan, hele goede service
Een ander paar heb ik van de duitse ebay.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:18

Ik zou hem even bellen dan weet je het gelijk.
Idd niet zo netjes, hij reageerde bij mij gelijk op corresondentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:59

NatasjaM74 schreef:
Ik zou hem even bellen dan weet je het gelijk.
Idd niet zo netjes, hij reageerde bij mij gelijk op corresondentie.

Dit staat op zijn site, dus ik dacht ik val hem dan maar telefonisch niet lastig?

""Telefonisch gaat heel moeilijk;

Overdag tijden het werk staat de telefoon op stil, omdat ik niet wens dat paarden reageren op de telefoon, en als ik savonds vermoeid thuis kom heb ik vaak geen energie meer voor de telefoon.

Probeer zo veel mogelijk per e-mail""

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:13

skessa schreef:
Lange levertijden in NL waren voor mij destijds de reden om bij de Saddleryshop in de UK te bestellen. Ook hun helpdesk is erg vlot en behulpzaam.

Ook ik heb hier mijn hoefschoenen vandaan! Had erg opgerekend dat ze er wel een week of 2 tot 3 over zouden doen maar binnen 1 week had ik ze al in huis, echt super service! En ook nog eens goedkoper als in Nederland! (toen ik ze bestelde tenminste, zelfs met verzendkosten erbij)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:22

dat was bij mij inderdaad ook zo. En ze hebben eigenlijk alles altijd op voorraad! Helemaal super!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:24

En toen ik mijn Gaiters gescheurd had bij mijn gloednieuwe schoenen kreeg ik gratis nieuwe nagestuurd.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 18:38

Diva_Jenny schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb het topic enigszins doorgelezen aangezien ik momenteel me ook wat aan het verdiepen ben in hoefschoenen. De reden waarom is dat mijn merrie sinds november zonder ijzers staat. eindelijk een hoefsmid gevonden die haar niet kosten wat het kost op ijzers wil hebben :x
Maar nu door de winter heeft ze een lichte zoolkneuzing opgelopen waardoor ze op harde ondergrond enigszins gevoelig loopt. De hoefsmid raadde mij hoefschoenen aan zodat de hoef zich kan herstellen. Nu is het wel zo dat mijn merrie rechts voor een vrij stijl voetje heeft, geeft dit ook problemen met hoefschoenen? Stalgenoten roepen meteen weer dat ze op ijzers moet maar ik wil eerst toch nog doorzetten om haar zonder ijzers door het leven te laten gaan.
Ik ben benieuwd of iemand dus ook ervaring heeft met hoefschoenen en stijle hoeven.

Ik had hetzelfde, gevoelige hoeven heeft mijn paardje ook. Hoefschoenen werken daar heel goed bij is mijn ervaring. Vanmiddag een heerlijk ritje over het asfalt zonder schoenen zonder dat hij op eieren loopt. Dat is een gevolg van 2,5 jaar hoefschoenen, ik ben blij! Zijn hoeven zijn hard en ik rij vaak met schoenen en soms zonder. Dat geeft nu geen probleem meer.
Een steil voetje is volgens mij ook geen probleem. Ik zou je zeker hoefschoenen aanraden, speur eens op de easyboot site welke jou het beste lijken, ook qua vorm zijn ze niet allemaal hetzelfde. de gloves bevallen mij het beste, de epic vond ik ook super maar die waren zo lastig om uit te trekken, zaten echt vast. De gloves in de goede maat verlies ik niet dus bevallen beter, zijn supermakkelijk uit en aan te doen.
Rakni heeft dus ook best steile hoeven.

Verder, ik heb hier mee trage verhalen gehoord over natuurlijk ruiterschap en heb zelf slechte ervaringen met Agradi. (leuke winkel maar niet als het haast heeft)
The Saddleryshop verzend wel snel en dat ging allemaal heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:52

Ik heb daarstraks 2 nieuwe easyboot epics bij Libella Ruitersport besteld. De correspondentie met hun verloopt heel goed en snel!
Ik kreeg vanmiddag dus meteen al bericht van ze dat de leverancier wel maat 7 op voorraad heeft (dus heb ik ze dan binnen 6 dagen *\o/* )
Toen heb ik meteen de bestelling via hun site geplaatst en bij opmerkingen vermeldt of ze even naar de schoenen wilden kijken of er ook een productiefout in zit. Heb ze gelijk de link van de foto van de schoen met de fout erbij gegeven.
Een uur later had ik al een mail terug dat ze een bericht hierover inclusief foto al naar de leverancier hadden verstuurd zodat die er meteen naar kan kijken.
Geweldig!!!
Die hebben een nieuwe klant. Zo hoort het!
:Y)

Ik kijk wel wat ik met die andere schoenen ga doen als ze nog komen.... op reserve ofzo of voor de voorvoeten als dat past.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:52

Bedankt voor de reacties!
Ik heb inmiddels de hoefjes van mijn pony opgemeten en ben tot de conclusie gekomen dat ze toch wel een rare maat heeft :\ . Qua lengte zou ze in een maat 2 easyboot passen maar dan zijn ze veel te breed.
Maakt bij de cavallo hoefschoenen de breedte van de hoef ook veel uit of komt dat iets minder precies? Of zijn hoefschoenen op maat gemaakt dan toch de enige oplossing?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:11

wat is dan te breed? De schoen of de hoef?

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:15

1 voetje is met name heel stijl die is in totaal 12,5cm lang en 10,5cm breed gemeten op het breedste gedeelte van de hoef, het andere hoefje is wel langer 13,3cm maar ook maar 10,5cm breed dus qua lengte is m.n links vrij lang maar ook vrij smal de rechter is veel stijler en dus korter maar ook heel smal.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:21

bij langwerpige hoeven zou ik in principe voor easyboots gaan.
Hier heb je de matentabellen van de diverse types.http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/we ... fc74fb40b6
Wanneer de rechterhoef korter is dan de linker kun je voor rechts ook een kleinere maat schoen nemen.

Eventueel kun je nog wat spelen met de maten door bij bijvoorbeeld de Easyboot Epic de hielband eruit te halen, wat je iets meer lengte geeft. Eventueel kun je de zijkanten wat smaller maken door Taper Straps te gebruiken.
Dan zie ze er zo uit:
Afbeelding

Wanneer je de Gloves zou willen gebruiken kun je die iets smaller maken door een Power Strap op de voorkant te gebruiken, die de schoen wat meer bij elkaar houdt.

De Easyboot-firma adviseert meestal geen schoenen van hun merk te gebruiken wanneer een hoef qua lengte en breedte meer dan 1 schoenmaat scheelt.

Cavallo's zijn in mijn ogen (nog) meer voor rondere hoeven.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:59

Gisteren mijn epics maat 1 binnengekregen (supersnelle service van Agradi) maar helaas, te klein.
Mijn epics maat 2 draaien, geprobeerd met comford pad (12mm) en dan zitten ze goed.
Dus dat wordt ruilen en pads bestellen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:24

Puur toevallig kwam ik dit topic tegen en er staat een hoop bruikbare informatie in! Alleen... Ik heb echt totaal geen ervaring met hoefschoenen, wist niet eens dat je bepaalde pads erin kan leggen (geen idee hoe dat eruit ziet) en heb ook geen ervaring met de merken die worden benoemd. Ben dus echt een leek hierin! haha :+

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen/adviseren:
Vanaf dit jaar wil ik met mijn paard gaan springen en crosslessen nemen. Hij heeft nog nooit ijzers gehad en dat wil ik eigenlijk het liefst zo houden.

Een stalgenootje attendeerde mij erop dat ik ook hoefschoenen zou kunnen gebruiken. Voor zover ik heb gelezen, is het toegestaan om met hoefschoenen te rijden tijdens springwedstrijden en crosswedstrijden?
Tevens zou ik hoefschoenen moeten hebben waarbij je kalkoenen in kan draaien.

Wie o wie kan mij wat meer op weg helpen? Want ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:33

Heee Cardy, leuk jou in dit topic te zien. :D
Zo te lezen gaat 't erg goed met Bhaskar, als-ie net zo veelzijdig is als z'n vader komt dat natuurlijk ook helemaal goed!

Heb je al eens geprobeerd blootsvoets te springen? Vaak hebben ze meer grip zonder dan mét schoenen.
Wb kalkoenen, een paar pagina's terug kwam dat ter sprake, kijk anders eens op de site van easycare, daar zal vast staan of en bij welk type schoen je kalkoenen kan gebruiken.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:34

In de TREC ken ik een aantal mensen die PTV parcoursen (soort crossachtig-parcourtje met ook sprongen) rijden met Easyboots, hierin kun je ook studs (kalkoenen) draaien, en er is een type met een wat grovere profielzool voor meer grip. Op de website van Easycare kan je wel meer info over de verschillende types en modellen vinden.

Ik spring zelf altijd zonder schoenen, vind dat een prettiger idee, ben toch bang dat de schoen gaatr draaien ofzo.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:37

De Easyboot Grip heeft inderdaad flink profiel, maar die 'mag' ook alleen gebruikt worden op zachte (evt natte) ondergrond.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:43

Hey Gimli! Dat is een tijd geleden (en je hebt nog steeds dezelfde avatar _O- )
Ik wil het zowiezo eerst zonder hoefschoenen proberen. Maar ik ben zo bang dat ie uitglijd bij het afzetten/neerkomen bij een hindernis of in bochten.

Ik ga eens de websites doorspitten. Ik ben ook wel wat terughoudend wat betrefd hoefschoenen, moet ik eerlijk zeggen.. Lees/hoor zo vaak dat ze schuiven, niet goed passend zijn (te krijgen) en je paard openhalen (zoals bij de achterkant bij de hoef)

edit: en wat bedoelen jullie precies met dat de hoefschoen kan gaan draaien? Als de hoefschoen goed passend is, zou deze toch weinig tot niet van zijn plek af mogen komen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:00

Met die avatar blijf ik herkenbaar hè. :D

Er gaan veel spookverhalen rond over hoefschoenen, de clou is heel simpel: als een schoen niet past is het vragen om problemen.
De mensen in dit topic zijn allemaal tevreden gebruikers van goed passende schoenen, het is ook een stukje verantwoordelijkheid van de eigenaar, zorgen voor goed passende schoenen zoals je ook een passend zadel hebt bijvoorbeeld.

Schoenen als die van Easyboot sluiten allemaal onder de kroonrand en kunnen dus nauwelijks schade aanrichten.
Ik heb hooguit eens ietwat kale hoefballen, combinatie nattigheid en gaither.
Een schoen die goed past mag niet draaien, zelfs niet als de sluiting los zit, dus met sluiting vast draait-ie dan al helemaal niet.
Ik heb verder geen ervaring met springen/crossen met schoenen, weet ook niet of het risico dan groter is, maar heb behoorlijk wat buitenritten over ruw terrein gemaakt en nog nooit problemen ondervonden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:04

Gimli_ schreef:
Een schoen die goed past mag niet draaien, zelfs niet als de sluiting los zit, dus met sluiting vast draait-ie dan al helemaal niet..

Ben ik niet helemaal met je eens. Als een paard draait met zijn voeten terwijl hij hem neerzet zal door die kracht ook je schoen gaan draaien, zéker als het dier ronde voeten heeft. Heeft het ovale voeten in ovale schoenen dan zal het meedraaien een stuk minder zijn, maar heb je wel weer meer kans op schuren omdat de wil om te kunnen draaien er nog wel steeds is.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:12

Heb je ook weer gelijk in DubbellDun, maar in principe mag een schoen niet draaien, althans, voor het ideaalplaatje. ;)
Uiteraard is de kans groter dat het toch gebeurt als een paard draait met de voeten, maar juist dan is het belangrijk dat de schoen goed aansluit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:15

Maar in principe hoort een paard ook mooie gezonde voeten te hebben ;)
Helaas hebben veel paarden dat boek niet gelezen :+