de Veearts en Hoefsmid zeiden: wow, wat loopt ze goed: je mag er weer op!!!!!!!!!!
In mijn wildste dromen had ik gehoopt, dat ze zouden zeggen dat Image los mocht en samen met Janouk in de bak mocht. En nu zeiden ze: je kan er weer op wat ons betreft. Ik was zo sprakeloos en dat ben ik eigenlijk nog steeds.
Wij hadden thuis Image nog niet laten lopen op de harde grond en bij het voordraven viel het Paul en mij tegen dat ze toch nog licht onregelmatig was op haar rechtervoorhoef. Maar de hoefsmid en veearts waren super tevreden. Toen de ijzers eraf, daarna was Image een flink stuk gevoeliger op haar hoef. Dat ijzer doet blijkbaar heel wat voor haar. Fóto's gemaakt om te zien hoe het hoefbeen erbij stond en hoeveel weggesneden kon worden van de zool. Onder de losse zool zat gelukkig al flink wat nieuwe zool, dus er is behoorlijk gesneden.Het hoefbeen was een paar procent minder gekanteld al.

Wij schrokken wel van de linker voorhoef, die heeft natuurlijk vanaf augustus Image moeten dragen. Want zolang staat ze al op 3 benen. Dat was de hele periode ook het zorgenkind: houdt haar linkerhoef het?. Daar zaten behoorlijke oude bloedingen in, die allemaal zijn weggesneden. Dus die ziet er nu ook veel beter uit en minder plat.
Image mag weer vrij bewegen om de doorbloeding in de hoef goed te krijgen. Dus lekker los en af en toe weer in de wei. Af en toe de hoef goed schoonspuiten en honing op de randen van lederhuid om schimmels geen kans te geven. Verder hoef ik er niets aan te doen.
Wij hebben besloten Image eerst nog 3 weken lekker los te laten en weer helemaal geestelijk in balans te komen en haar eigen bewegingshoeveelheid te zoeken. Dan komt de osteopaat eerst de blokkades in haar lichaam/rug oplossen en pas dan gaan we er weer op. Planning is ongeveer half februari weer in het zadel te gaan.
Nu ik dit zo schrijf, kan ik het nog steeds niet geloven dat wij Image weer mogen berijden. Dat had ik werkelijk nooit als einddoel gehad, want dat leek een aantal weken nog zover weg en bijna onmogelijk. Eind oktober was inslapen eigenlijk nog de enige optie en nu loopt Image, mijn dappere dodo zonder pijnstillers weer.
Het medisch wonder hebben Rob van Nassau en Mark van der Harst van Visdonk uitgevoerd. Alle eer naar deze kanjers, dat zij in Image en mij geloofd hebben.