Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ben je niet bang dat ze dan juist zichzelf gaat overbelasten omdat ze de pijn niet voelt? Ik zou zelf liever wachten met koppelen tot ze zelf goed loopt.
Zelf is al mijn buut op. Anders had je wel wat kunnen krijgen. Anders even je dierenarts bellen? Hier deden ze nooit moeilijk als ik nog wat zakjes moest hebben
mirriejj schreef:Hebben jullie ook wel eens een terugslag nadat jullie paard beslagen is?
Lola heeft gisteren voor het eerst ijzertjes gekregen en vandaag loopt ze onregelmatig. Ga zometeen ook meteen de hoefsmid bellen, maar ik dacht dat iemand er misschien ervaring mee had.
boyke_03 schreef:Allereerst heel veel sterkte voor alle eigenaren wiens dieren het niet gered hebben. Heb er helaas veel voorbij zien komen afgelopen maand
Ben al een tijdje stille meelezer, maar nu toch maar een account aangemaakt omdat ik met wat vraagjes zit. Ik zie hier regelmatig voorbij komen ze compleet met rust te laten. Mij werd door DA en Hoefsmid juist verteld dat af en toe stappen goed is voor de bloedsomloop en de spieren. Dus ik heb dat geregeld gedaan, zo 3 tot 4 keer per week, soms een kwartiertje, soms 3 kwartier. Ligt aan hoe hij zich voelt op dat moment. Soms met pijnstillers, soms zonder omdat het wel aardig ging. (Ben er al anderhalf jaar mee bezig) Maar ik lees nu hier dat ze complete rust krijgen, maar is dat niet slechter voor ze? Een paard hoort te bewegen en de hele dag liggen of op 1 plek staan lijkt me niet echt bevorderlijk voor de spieren toch? Ik weet even niet meer of ik goed heb gedaan aan dat stappen... Ik heb hem nooit gepusht, wel soms flink aangemoedigd om toch even te lopen. Meestal gaat het na 5 minuutjes lopen ook wel iets beter. Maar als ik te lang loop gaat het weer slechter. Dus wat moet ik nu doen? Wel of niet stappen? Als ik hem met rust laat dan ligt hij heel veel in zn dikke stro bed. Ze hebben een inloop stal met klein tussenschotje tussen de 2 stallen, en het zonnetje staat er nu lekker op dus vaak ligt hij smiddags heerlijk in het zonnetje in z'n bedje te slapen. En hij wisselt ook regelmatig van stal, en dan moet ie buitenom stukje lopen. Dus hij beweegt wel wat maar absoluut niet genoeg voor een paard zijnde... Wat zijn jullie tips? Ik begreep namelijk ook dat ze HB kunnen krijgen door te weinig beweging..
Ik ben dus al anderhalf jaar bezig. Af en aan met pijnstillers. Goede en slechte momenten. Momenteel weer heel slecht.. al die tijd af en toe gestapt of wandelingetje gemaakt. Nooit gepusht. Hij heeft zeker nog levenslust maar loopt echt slecht op dit moment.
Dan nog de ijzers. Mij is juist verteld door te beslaan dat je nagels vlak langs de ontsteking slaat. Dat dat heel pijnlijk is. De hele hoef is pijnlijk, daar ook nog nagels doorheen slaan schijnt niet goed te zijn werd mij verteld? Ik heb het 1 keer geprobeerd te beslaan maar het deed hem teveel zeer.. kregen er geen enkele nagel in...maar als ik lees dat er verschillende bokt paardjes wel beter lopen door te beslaan twijfel ik toch weer of ik dat niet toch door moet zetten?
Iemand tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet niet meer hoe of wat het beste is. Er staan zoveel verschillende meningen op het internet en elke dierenarts of hoefsmid zegt wel wat anders.. ik weet het echt eventjes niet meer....