Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:43

Ik ben net gebeld door de kliniek en ik mag hem ophalen. Laatste dagen gister eigenlijk steeds slechter ipv beter maar nu eindelijk gematigd positief nieuws.

Spannend die echo!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:47

Oh fiijn dat je hem op mag halen,.. hopen dat het nu toch positiever wordt als ie weer naar huis mag.
je hebt wel pech zeg,.. Gaat het met Teegee wel goed?

Ja die echo vind ik wel spannend ;-) hoop zo dat het goed is,.. (in ieder geval: dat we op de goede weg zitten zeg maar)

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:02

Fijn dat je hem naar huis mag halen! Wat een ellende heb jij al gehad zeg :\

Spannend Qizz!

Hier gaat alles wel oké, nog steeds afwisselend wat warme benen, weet niet goed waar het van komt. We houden hem nu een weekje binnen, dus niet op de paddock maar hij wordt wel dagelijks gestapt en ik kom dan 's avonds ook stappen/rijden. In het rijden blijft hij het super doen :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:00

TG gaat eigenlijk heel goed, ik heb goede hoop dat we van het zomer weer een cross kunnen rijden.

Hier af en toe wat volle benen bij de paarden gehad, kwam door nieuw hooi.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 07:34

Super!!! Dat zou mooi zijn.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:41

Querido staat weer thuis. Hij ging zo goed, en i.v.m oprukkende virus iets eerder naar huis gehaald. Zijn been gaf nergens reaktie op, niet op galop, draf of stap. Galop in volte gewoon goed! Ik ben meer dan tevreden over de begeleiding die ik kreeg bij Aquatrainingskliniek in Olst!
Los van de aquatraining zelf, en dat Querido binnen no time weer helemaal in zijn bespiering en conditie zat, maar daarnaast ben ik rustig weer onder de man gaan rijden onder het scherpe toezicht van Cecil en Fred, elke keer dat ik erop zat, was een van hun aanwezig! Goed in de gaten houdend of Querido onregelmatig liep, of net zijn beentje niet goed neerzette.. Maar nee, niets van dat alles.. En langzaam van stap, naar draf, grote volte, daarna galop.. Fantastisch!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:49

Hier gaat ook alles super, we hebben al flink opgebouwd. We rijden nu al zo'n 30 minuten in de bak, even flink instappen en dan gewoon aan de bak zoals voorheen. Ik let wel nog op dat ik de volte nog niet te klein maak en nog geen scherpe wendingen maak, ik hou het nog een beetje groot allemaal. Wel al 3 keer wijken in stap gedaan, gewoon om de pees op die manier ook weer eens te trainen. Draf durf ik nog niet.

De komende 2-3 weken liggen we even stil met rijden. Villie heeft een sarcoid op zijn oor wat we vanaf gisteren aan het behandelen zijn met zalf. Er wordt om de dag zalf op gesmeerd, 3x in totaal, en er zal een flinke zwelling komen rond zijn oor wat aardig pijnlijk zal zijn voor hem :(:) , dus even halster omlaten om zo min mogelijk irritatie op te wekken met aan en af doen, en geen hoofdstel oid. Over een maand of 2-4 moet de plek helemaal uitgedroogd zijn en er vanaf vallen.

Iedereen dus positief nieuws :D . Haha het gaat de goeie kant op met dit topic :j !!
Fijn Jesser dat je zo'n goeie begeleiding hebt gehad en dat Querido het zo goed doet!!
Teegee van de zomer weer aan de cross :D
Quiz al een stukje gegaloppeerd :D en 27 maart weer een echo, spannend!!
LS, Villie blijft nog steeds een beetje een opgelopen been houden, ook nu nog. Of heeft hij het aan meer benen, kan misschien ook aan nieuw hooi liggen??
Wel fijn dat het met rijden goed blijft gaan!!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:08

Dat gaat ook goed bij jou Monty! Wel jammer van die sarcoid..
Zijn benen staan nooit dik, enkel warm. Hij heeft het nu op alle benen al gehad behalve LV. Normaal is het de dag erna weg, nu had hij gisteren 2 warme achterbenen. Nu niet heet, gewoon niet zo fris als de andere benen. Heb hem toch lichtjes gereden en niets aan gevoeld.
's Ochtends wordt hij nagekeken, heeft hij ergens een warm been krijgt hij een ice-pack op. Zo moeten we het nog even volhouden zegt de DA. Zijn bulten zijn nu even erger geworden, zitten over gans zijn lijf nu. Zou een huidinfectie zijn, daar wordt hij ook voor behandeld nu. Lijkt voorlopig gelukkig niet besmettelijk :)

Jesser: wat fijn zeg dat je daar zo'n goede begeleiding kreeg +:)+

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:53

Hmmm dat is wel raar inderdaad. Heeft hij niet teveel eiwitten?? Daar kunnen ze ook deze symptomen van krijgen.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:45

Als het deze week zo op en af blijft gaan zal ik zijn bloed wel eens laten checken idd..
Vind het vooral vreemd dat het enkel warm is maar nergens wat dikker.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:41

Ja de dingen die je schrijft, dikke benen, bulten op de huid enz zijn allemaal symptonen van teveel eiwit. Heb je niks aan het voer veranderd of inderdaad ander hooi? Zou een hoop verklaren.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:48

Voer is hetzelfde. Voordroog is ook van dezelfde snee als alle vorige pakken.. Benen zijn net niet dik he, enkel warm.. Bultjes zijn een huidinfectie, is nagekeken door DA en daar wordt hij al voor behandeld :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 10:52

Wat vreemd LS. Super dat t rijden wel zo goed gaat.

Uhmmm Monty wat is een sarcoid precies, of ben ik nu heel stom als ik dat niet weet hahaha. Hoe komt ie daaraan?

Ik heb t gevoel dat Prins sinds gisteren weer regelmatig loopt
;-) en ik ben bang dat t aan mezelf ligt. Heb wat fanatieker gereden en ik merkte niks. Als ik wat voorzichtiger rijdt slentert ie gewoon iets af en toe. Moet misschien gewoon iets pittiger rijden met iets meer tempo. Was nog even bang dat t weer mis zou zijn met zijn been aangezien zijn maatje de bak al meerdere keren uit is gesprongen en in de grote groep terecht kwam met een heel spektakel van dien. Maar dat is dan even warm en na t rijden zo weer weg gelukkig. Ben zo benieuwd naar de echo. T lijkt zo goed te gaan... Zou wel teleurgesteld zijn als blijkt dat t niet goed is... Maar wil t gewoon heel graag weten. Ook als t niet goed is. Maar als je: kijk naar je paard aanhoudt ;-) moet t goed zijn. Zo vrolijk dat ie nu is.

Hebben jullie al minder dekens op? Ik heb gisteren de 100 grams die ie nog op had afgehaald omdat ie t echt heel warm had. Nu alleen nog een regendeken op. Komen pakken haar af ;-)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:19

Haha super Quiz dat het zo goed gaat :D . En ik denk denk inderdaad ook dat je je geen zorgen hoeft te maken voor de scan. Zo te horen gaat het heel goed en kan het been al heel veel hebben. Is toch heerlijk als ze weer zo blij zijn :D . Dat geslenter herken ik helemaal :D , doet Villie ook als ik hem niet meer aan het werk zet, is gewoon luiheid.
Hij staat al een week of 3 onder een 150 grams onderdeken met regen deken, maar hij is wel dan geschoren 2 maanden geleden en je ziet nauwelijks meer haargroei, behalve op zijn kop.

Een sarcoid is huidkanker, een gezwel wat hij op zijn oor heeft :(:) . Dat had hij al een tijdje, eerst een klein bultje wat niet groter werd. Toen heb ik er in de kliniek bij de laatste scan naar laten kijken en hebben ze me ab zalf meegegeven die ik erop moest doen. Het kon een ingekapselde ontsteking zijn wat door de zalf open kon springen of een sarcoid. Nou de plek is door de zalf zeker 2x zo groot geworden dus moet die behandeld worden met een speciale zalf uit Engeland, a4a creme wat een soort chemozalf is. Zeer agressief maar hiermee moet binnen 2-4 maanden de plek helemaal verschompelen en eraf vallen. En omdat zijn oor en de huid eromheen flink geirriteerd wordt door de zalf, zwelling en pijnlijk, even geen hoofdstel om.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:55

Ach jee. Bah wat naar. Arme Villie. Hopelijk geneest het goed. Gaat t met het been goed krijgt ie zoiets. Maar ook dat doorstaan jullie vast goed. Kijk maar naar hoe zijn been was, wat de prognose was en hoever jullie nu toch zijn.

Oh jij hebt m nog lekker geschoren. Ik had dat de afgelopen jaren ook dus moest even weer wennen aan al die haren haha. Voordeel is wel dat ie nu nog mooi zwart is en anders muisgrijs.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:51

Ja hoor, ik maak me er ook niet zo'n zorgen over, ik heb meer zoiets van hij heeft al zoveel gehad en nu dit weer. Zielig voor hem weer. De rest komt wel goed, zo erg als wat we gehad hebben krijgen we toch niet meer ;) .
Dit is de eerste keer dat ik hem geschoren heb en het is me echt goed bevallen :j . Dat gebeurd dus dit jaar weer. Ik vind het wel mooi, die grijzige kleur :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:26

Ahhh arme Villie, wat sneu zeg. :(:)

Ik heb TG ook nog laten scheren, echt superblij mee. Hij ziet er ook heel goed uit, spieren beginnen ook terug te komen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:08

Inderdaad spannend Qizz, nieuwe echo is altijd een beetje eng :) En als je zelf aarzelend rijdt, valt elk huppeltje of gek pasje je misschien nóg meer op.
Wat onwijs sneu voor Vill, Monty. Hoop dat dat enge ding snel van zijn oor 'valt'!
Jesser is weer fijn aan het opbouwen :j
Ik ben ook weer lekker bezig, het is echt genieten om er weer dagelijks op te mogen klimmen en met de 5 minuten draf lijkt het al 'net echt'. Hij blijft goed lopen, zijn been voelt super; ik ben heel happy! Verder is er een fysio geweest zaterdag en die meldde dat we op de goede weg waren, qua manier van rijden en hij heeft nergens blokkades of moeilijke punten zitten. Fijn!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3356_n.jpg

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:06

Leuke foto Gulpje!! Fijn zeg dat het zo gaat. Hahah dat "net echt" gevoel herken ik zo...
Dat zeg ik ook steeds hahaha.
Top dat je fysio ook zegt dat het goed gaat. Gaat echt goed met de paardjes uit ons topic. Houden zo!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:19

Gulpje, alles beter dan alleen maar stappen!! Zodra je wat meer mag is het toch ook meer echt rijden :j . Ik vond de eerste paar keer draven ook echt heel eng, veel enger als toen ik de eerste keer weer ging galopperen. Maar zo te horen zijn jullie ook op de goeie weg :D . Leuke foto, hij ziet er goed uit!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 11:40

Ik heb binnenkort een half uurtje "les" afgesproken. Les mag je het niet noemen, maar meer zodat een ander eens even een blik op zijn manier van lopen nu werpt ;-), beetje stappen en draven, voornamelijk rechtuit van hand veranderen en grote volte, beetje stelling, ach wat er zoal kan. Maar toch, voor je idee dat je weer wat meer doet haha.
Jaaaaa draf vond ik ook enger (aanvoelen) dan galop.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:59

Heerlijk toch, dat er even iemand met je meekijkt en je nog even goede tips kan meegeven? Ik word elke week geholpen door een goede vriendin, ik kijk daar altijd heel erg naar uit ook :j

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:50

Mag ik even nieuwsgierig vragen hoe dun is het been van jullie paarden geworden waar de peesblessure zat????? Blijven jullie ook een verdikking voelen????

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:07

Ja hoor, bij die van mij wel. Ik denk ook niet dat het been ooit nog net zo dun zal worden als dat het voor zijn blessure was. Het is wel netjes hard en niet echt een bult, maar het is gewoon net iets dikker als de andere kant.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:54

Bij mijn paard zit na driekwart jaar een behoorlijke verdikking van littekenweefsel. Voelt heel hard aan en is wel droog.