Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:49

@Dientje_Yara:
Vriendin van mij is natuurgeneeskundige en die heb ik ook gevraagd voor een behandelplan voor Wo destijds vanuit haar vak en Wolin is toen op de Ruta Graveolens gegaan en de Natrium 'Nog-wat' (geen idee wat de naam daarvan was).. Dit is speciaal voor ligamenten. Dit krijgt ze nog steeds! Ze krijgt de Ruta in D30 vorm, dit is 30 keer de sterkte van de werkzame stof. Je zou het ook bij de drogist kunnen kopen, want het is van VSM. Hierbij de link: http://www.vsmhomeopathie.nl/ehbo/1743
De Natrium kreeg ze als vochtafdrijver van de blessureplaats ter bevordering van de genezing.

Je kan ook MSM gaan voren, dit is organische zwavel, dit hebben ze nodig voor de aanmaak van gezond nieuw pees/bandweefsel.

Edit: We lopen ook bij Eric Laarakker voor het kopschudden en hij meet ook supplementen en voeding door voor een zo optimaal behandelplan. En de combinatie van deze twee homeopathische middelen voor Wolin was erg goed voor haar, aldus de metingen ;) .

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:37

Dientje_Yara schreef:
Oh oorontsteking (nog nooit gehoors bij een paard)
Hopelijk kunnen ze vinden wat er is

Oorontsteking bij paarden komt ook bijna nooit voor..DA wilde het zelf eerst ook niet geloven. Zhuf heeft altijd dingen die bijna nooit voorkomen. Je wilt haar medische dossier niet zien.. :') . Daar wordt je soms zo moe van.. Normaal griepje doet ze niet aan.. :n .

Wendie1992

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:27

Ik ben ook al bijna een half jaartje bezig met mijn beesje, die een peesschede ontsteking en verrekte ''enkel bandjes'' heeft. het gaat nu stukken beter. Hij was 1,5 maand geleden door z'n voet heen gezakt, doordat hij m waarschijnlijk verkeerd heeft neer gezet. Gelukkig gaat het nu goed met meneer en als hij de kans krijgt wil hij weer vrolijk rond huppelen, wat hij uiteraard nog niet mag. Ook een maand geleden is hij ingespoten met cortosteroide. Hopenlijk gaat het de komende tijd goed komen.
Wat een verhalen lees ik allemaal zeg! wat een ellende.

Ik ondersteun me beesje nog steeds met compagel. Ik ben zeer tevreden hier over. Misschien een aanrader voor andere.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:45

Welkom Wendie.. :wave: Ja, wel zijn een "lekker stelletje" bij elkaar.. :j Het zijn ook echt hele nare blessures, die veel terugval en een hele lange revalidatie vergen.
Fijn dat het met jou paardje weer de goede kant op gaat want zo te lezen heb je ook al het nodige te verduren gehad.. :(:)
Ik reis vanmiddag weer af richting Bodegraven.. Zal ze daar de groeten doen van alle trouwe klanten :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:54

Als TS wil ik hier nog even langskomen met de positieve mededeling dat Gimli nog steeds helemaal 100% in orde is!
Verder wil ik iedereen hier heel veel succes wensen met de revalidatie, ik lees niet alles meer wat er hier geplaatst wordt, maar een beetje succes kunnen jullie allemaal wel gebruiken. :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:08

Wolin kreupel..

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:02

Onee! WollinLotte :(:)

Wat fijn gimli!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:57

Oh jee dat is geen leuk nieuws :(

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:09

@ wl aahh nee balen, ernstig, denkje weer het zelfde met die K** bandjes? Duim hard voor je dat dat niet het geval is!! Veel succes

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:16

@wollinlotte, ach nee toch, wat vreselijk naar voor jullie zeg! Denk je dat het weer het bandje is? Wat kan je er toch woest en machteloos van voelen, sterkte ik hoop voor je dat het meevalt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:08

Welkom Wendie.....

Ah dat meen je niet, wat balen WL :(:)

@AL, hoe is het in Bodegraven gegaan vandaag?

Hier ook nog niet heel positief nieuws.... Balder is al een week echt onregelmatig op het zachte ook. Ik zie geen verslechtering, maar ook geen verbetering :n

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:46

Jeetje WL wat een waardeloos nieuws. Het hoeven natuurlijk niet direct de bandjes weer te zijn. Het kan ook "gewoon" een verstapping oid zijn. Ik hoop dat het meevalt... :(:)

Ach Richtje... :* ...Ik blijf het zo oneerlijk vinden..Je hebt je portie echt wel gehad. Ik hoop zo dat er toch wat van verbetering te zien zal zijn.. :(:)

Heb weer een middagje Bodegraven achter de rug. Zhuf haar luchtzakken waren schoon gelukkig, geen pus meer in haar oor, lichte keelontsteking maar wel schone longen. Heb haar hele binnenkant met de scoop kunnen bewonderen :j . Wel bleef ze flink schudden met haar hoofd en konden ze geen oorzaak vinden voor de oorontsteking. Sander heeft nog een echo van haar gehoorgang gemaakt maar daarop waren geen afwijkingen te zien.
Ik kijk nu eerst even aan of ze herstelt en het wegblijft,anders een foto van haar hoofd om te kijken of er ergens een erratische kies rondzwerft.. We wachten het maar even af. Op het schudden en wat gevulde klieren na zit ze aardig in haar vel..

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:17

@Aukelizzy mijn paard heeft ook een keer last van ze oortjes gehad, het was midden in de zomer, en heeft waarschijnlijk een steek in ze oortje gehad. Ook had hij een oog ontsteking aan 1 oog, wat na 4 dagen ook op ze andere oog sloeg. Hoogwaarschijnlijk weer door een steek van een prik beest. Heb toen oog druppels gehad en een soort zalfje wat ik in ze oor moest smeren. De buld van het prikbeest was opengemaakt en leeggehaald. Ik weet niet of daar naar gekeken is of dat dat het miscchien ook zou kunnen zijn?? Die van mij was binnen een week van de 2 probleempjes af..

Zo vandaag maar weer 2x gestapt en zo wonder bij wonder, lijkt het er op dat silli zijn kogeltje weer dunner is!! Hij loopt er opzich goed op, heb nog niet in draf gekeken. Heeft iemand hier in deze toppic ook zo'n blessure als die van mij heeft? of iemand ervaring/kennis?

@Gimli_ Fijn dat die van jou nog steeds goed is!!! :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:22

Iets normaals zou maar saai zijn, heeft Zhuf gedacht :D Hopelijk knapt ze nu gewoon op en is het dan echt achter de rug :(:)

Thanks AL :*

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:41

WL, wat ongelovelijk kl*te! Wat is er gebeurd en hoe erg is het..?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:31

@Richtje: owww.... Dikke dikke knuf voor jouw! Ik duim dat het gauw beter gaat. Wat een zorgen he?!
@AL: vervelende kwestie, maar wel positief dat de rest in ieder geval schoon.is. Kan dit nog een nasleep zijn?

Heb vanmiddag direct Sander gebeld. Overlegd over wat te doen, want ik zou morgen middag naar de kliniek komen om t ijzer er onder te laten slaan. Hij zei direct: breng haar vanavond maar, dan kijken we haar na en scannen we haar morgen. Ik hoorde 'm aan de andere kant van de lijn en hield t toch even niet meer droog.. :o .. Had ik daarvoor ook al wel gehad, maar pfff... Wat voel(de) ik me ellendig..
Om 19.45 uur waren op de kliniek en is ze direct nagekeken. Behoorlijke pulsaties van de ondervoet. Ze steunde er bijna niet op. Da dacht voor nu aan hoeflederhuidontsteking, dit heeft ze paar keer eerder gehad, vanwege haar te dunne hoefzool en ze liep alweer 4 dagen zonder ijzer (eigen smid kreeg ik niet te pakken) of een zweer. Maar dat bekijken ze morgen verder. Ton kijkt haar morgenochtend na bij de voeten en Sander gaat haar scannen.. Hoef staat voor de zekerheid in een jodiumverband en ze heeft een mega spuit Buut gehad voor de nacht, ze was te pijnlijk... Morgen weten we meer...
Man, man, man.. Ik trok het vanmiddag echt niet.. Ik zat er behoorlijk doorheen en heb echt even wat waterlanders gehad.. :\

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:23

@WL ikbegrijp dat helemaal hoor die waterladders, het moet er toch uit, soms wordt het even wat te veel. En zeker dit, is dan weer zo'n teleurstelling, je doet er alles aan om je paardje heel te houden, en dan opeens is het weer mis. Het blijft balen, en laten we hopen dat het nu toch een hoefzweer is!
We duimen allemaal voor je mee, want we weten hoe je je nu voelt!! Sterkte

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:42

Arme WL.. :(:) Logisch dat je er op zo'n moment even compleet doorheen zit. Als je je paard weer zo aantreft keert je maag om. Maar houd moed hoor.. We duimen dat het een hoefzweer is...

@ Wendy : Ik ben naar de kliniek gegaan omdat mijn DA de luchtzakken niet vertrouwde en ze nog "hangerig" was. Als daar een schimmel of een ontsteking in zit kun je er je paard door verliezen.. De enige manier om dat te kunnen bekijken is met een scoop. Haar oren waren al een paar dagen rustiger en droog maar ze schudt nog wel met haar hoofd. Waar al die oorpus vandaan kwam is nog steeds een raadsel..
Ook heeft ze een " bal" (golfbal groot) in haar keel waar ik me zorgen om maakte maar dat blijkt een vergrote schildklier te zijn. Dat was niet zo'n probleem zeiden ze......

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:59

He dat is K*T WL!!! "Hopelijk" is het iets met haar hoef, een zweer ofzo, en niet het bandje. Is het de hoef waar het ijzer vanaf was? Kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit als je je paard weer zo aantreft :(:)

Dientje_Yara; Ik geef glucosamine complex (zit ook MSM in) omdat Yade ook een gewricht overbelast had, sindsdien ging ze veel vooruit, dus dat geef ik nog steeds. Ik heb ook ruta graveolens gegeven en traumeel druppels, maar heb geen idee of dat wat gedaan heeft eigenlijk.

AL gelukkig viel het mee voor Zhuf, wat gek een oorontsteking! Mijn haf heeft wel eens een luchtzakinfectie gehad, die had juist enorme snotneuzen. Yade heeft ook heel snel opgezette klieren als ze iets onder de leden heeft (virusje of ontsteking ergens) of als ze medicijnen heeft gekregen, misschien komt dat weer van de keelontsteking?

Richtje, dat houdt ook niet op zeg.. :\ Is hij rechtuit ook niet goed? Je had hem nu aan het werk, of niet?

Wendie1992; welkom.. waar heeft jouw paard de bandjes verrekt? Kogel of bij het hoefgewricht (zoals de meeste van onze paarden?) aangezien zijn been dik was? Of is dat door de peesschedeontsteking?

En Gimli dat is goed nieuws natuurlijk :D

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:21

@Ireen_ hoi hoi! Ja mijn paardje heeft een peesschede ontsteking in z'n rechter achterbeen, en door helaas een behoorlijke misstap is hij finaal door ze kogel heen gezakt waardoor hij z'n ''enkelbanden'' verrekt zijn. Op 1 plaats 5 x zo dik... Ik maak nu iedere maand foto's van z'n been en zie heel duidelijk verschil! Als er geintreseerde zijn wil ik ze best hier in de toppic zetten..

Z'n kogel was 3 a 4 x zo dik als het hoord te wezen... zijn kogel was met de peesschede ontsteking al een beetje dik, het waren 2 balletjes op de kogel met vocht er in. Toen hij na 3 maanden het werk weer voorzichtig mocht oppakken is hij er finaal door heen gegaan, en heeft daarbij die peesschede ontsteking weer terug gekregen met daarbij die verrekte ''enkel banden''. wat bij ons onze enkel banden zijn, heeft hij dus 5x zo dik verrekt. Zegmaar die band die alle pezen bij elkaar houd.
Gelukkig zie ik nu duidelijk veretering. We zijn nu 1,5 maanden verder. we hebben nog een hoop weken te gaan voordat ik het werk weer wil op gaan pakken.. aangezien ik eerst zeker wil weten dat het echt over is, dan pas ga ik weer opbouwen.. , misschien dat ik pas volgend jaar weer echt kan gaan rijden..

Ik heb een hele eigenwijze fjord met een eigen wil. Als meneer zin heeft om effe te rennen doet meneer dit ook. Zodra hij zich weer ''happy voelt'' dan gaat ie weer. Maar gelukkig is dit tot nu toe goed gegaan. Hij mag niet los of op het weiland. Zelfs niet in een paddocje of iets.. , ( hij staat gelukkig rustig op stal, ookal vind ik dit helemaal niks, maar z'n been moet echt rust hebben.) Dus hij heeft engergie voor 10 ookal krijgt hij enkeld maar een mini handje met musli. Als ik ga stappen op het harde of in de bak en meneertje krijgt z'n gekke bui dan sleurd die me mee door de bak heen.. niet echt slim van hem maar god zijn dank is het tot nu toe goed gegaan en wonder bij wonder als hij dan gerent heeft is zijn hele kogel dun en ziet het eruit alsof hij nergends last van heeft.

Hopen dat als de DA over 2 a 3 maandjes weer komt en z'n been weer gaat scannen, dat ik goed nieuws krijg!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:29

Ik denk dat je paard een andere blessure heeft dan onze paarden, zo te horen heeft jouw paard een bandenblessure in de kogel (kogelringband of collateraalbandjes, die zitten daar ook). Bij de paarden in dit topic zit de geblesseerde band lager, bij het hoefgewricht, daarom hebben onze paarden nauwelijks of geen zwelling. Of ja, ze hebben het wel waarschijnlijk, maar dat zie je niet omdat het in de hoef zit, of je ziet het alleen bij de kroonrand. Maar het herstel zal waarschijnlijk niet zo veel schelen, je hebt net zo goed met een ligament te maken en dat herstelt traag helaas..

Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar een foto, mag wel via PB, ben benieuwd hoe de zwelling eruit ziet bij zo'n blessure als de jouwe heeft. Mijn paard heeft 2 maanden geleden een dikke kogel gehad aan het geblesseerde been, vermoedelijk door een wondje waardoor de lymfevaten opgezet waren. Het zat namelijk tussen pijpbeen en tussenpees, in plaats van achter de tussenpees zoals je meestal met pees/peesschedeproblemen hebt. Gelukkig is het inmiddels weggetrokken, anders zou ze daar gescand worden omdat het eventueel een bandje bij de kogel kon zijn of zwelling vanuit het kogelgewricht zelf (maar bij dat laatste had ze wel kreupel moeten lopen).

Lastig dat je paard zich soms losrukt.. beetje grondwerk gaan doen wil dan misschien ook wel helpen, waardoor je makkelijker met hem kunt stappen :) Ik heb er een *%^#&hekel aan als paarden je meesleuren, zo respectloos :o Mijn haflinger deed het wel eens toen ik haar net had, ben toen ik een jaar of 12 was nog wel eens op mijn buik aan een longeerlijn richting gras gesleurd. Met mijn arab heb ik van begin af aan veel grondwerk gedaan, heb ik wel heel veel profijt van gehad tijdens de blessure, die haalt het echt niet in haar kop om zich los te trekken of uberhaupt druk op het touw te zetten. Maar ik geef toe, is ook wel een ander karakter dan de gemiddelde fjord :D

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:49

Weet je al wat meer Wolin?

ik zat te denken aan glissando van marstall

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:42

Pffff WL heftig dagje dus ook gisteren :(:) Wel top dat er gelijk tijd is gemaakt! Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is.

@Ireen, rechuit is Balder goed, op de buigproef is ie ook aardig goed maar op de volte niet. Op het harde was hij al slecht en nu ie (licht) aan het werk is, op het zachte ook. Morgen dus maar even Teun bellen om te overleggen. Denk dat we weer richting een kliniekbezoekje gaan.

Ik merk wel dat ik er erg veel moeite mee heb, weer zo'n traject, weer zo'n 'vaag' beeld, ik vind het heel moeilijk om dat opnieuw op te brengen :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:45

Ik meld me hier ook maar. Ik was een stille meelezer vanwege vermoeden en dat is 2 weken geleden bevestigd. Ik mag volgende week weer terug.

Balen richtje. Ik snap je gevoel helemaal.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:47

He bah Belker! Wat een ellende ook.... Sterkte!