Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annelieke92 schreef:Ik geef mijn merrie primeval gelatinaat en ze is ook wel wat drukker geworden (kijkeriger en loperiger) maar ik moet zeggen dat ze dressuurmatig hierdoor wel beter loopt. Dus van mij geen klachten hier over.
linnie050 schreef:glucosamine is toch opgebouwd uit glucose?
Misschien dat daarom aantal paarden er drukker van worden?
Maris schreef:annelieke92 schreef:Ik geef mijn merrie primeval gelatinaat en ze is ook wel wat drukker geworden (kijkeriger en loperiger) maar ik moet zeggen dat ze dressuurmatig hierdoor wel beter loopt. Dus van mij geen klachten hier over.
Dat dacht ik eerst ook. Totdat stalgenootjes dus niet meer met hem durfden te lopen en hij zo schrikkerig werd dat we bijna hardlopers etc omver liepen.
mijn paard werd in ieder geval per week onderhand drukker.
Wel fijn te horen dat meer paarden dit hebben, ik werd een beetje vreemd aangekeken als ik zei dat dat door de glucosamine komt.....
Norton84, welk merk geef je nu ?
en wie weet de verklaring voor dat drukke gedrag en waarom het bij een ander merk dan soms niet zo is ????
liespower94 schreef:Klinkt fijn
Mijn paard wordt helemaal crazy van de glucosamine...
Heel druk en ongehoorzaam waardoor ik gister bijna van de kar af lag...
Maar goed, ze loopt wel goed en daar gaat het om
linnie050 schreef:liespower wat fijn dat het de goede kant op gaat!
Norton
dat is balenis het ijzer er nog niet onder gezet dan?
Ik hoop dat het snel beter gaat! Soms is het moeilijk te zeggen waar iets vandaan komt.
Ik heb met het paard dat hij ook achter kort is maar kan nog steeds net.
Paard loopt niet gevoelig maar hoefsmid vraagt wel steeds hou het in de gaten.
En rij je buiten zoveel mogelijk in de berm.
Wil ik straks vaker gaan buitenrijden zal volgend jaar worden moeten er
achter denk ik ook ijzers onder.
Bij mij gaat het goed laatste weken.
Had wat problemen met stijfheid en onregelmatig zijn.
doe nu wat meer afwisseling in het werk en de joint comp kan ook zijn dat het nu aanslaat.
Komende weken met het natte weer afwachten. Het blijft toch per dag bekijken.
En wat ik belangrijk vind is dat hij als hij een mindere dag heeft wel losser word na bv een half uur.
Dan sluit je het toch weer lekker af.
Vanmiddag gaan we lekker buitenritje maken hopen op beetje droog weer!
norton84 schreef:bah ik wordt er toch even niet goed van. mn knollie liep gisteren weer niet fijn. tis dan niet dat hij stok kreupel is. maar genoeg om mij niet fijn te laten rijden. nu hadden ze ook de buitenste rand van de bak op de hoefslag gegooid. zodat er nog te rijden was. maar dat maakte het voor ons alleen maar erger het niet fijn lopen. nu kan het ook komen doorda hij ijzer kwijt is geweest van de week. of juist omdat hij achter te kort staat. maar heb besloten om de volgende ronde er achter ijzers onder te slaan. en aan de hand daarvan toch even naar de kliniek te gaan als het blijft.