nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:06

Ik heb mijn RX onlangs ook bij Natuurlijk ruiterschap gekocht. Ze waren niet voorradig, maar binnen een week had hij ze op voorraad en ik ben ze toen zelf gaan ophalen. Dus had ze al met al vrij snel in huis.

Marcella

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:13

Het beste kan je eerst even contact opnemen met Natuurlijk ruiterschap of ze op voorraad hebben en anders hoe lang het gaat duren. Heb daar mijn eerste setje gloves gekocht en vlak daarna nog powerstraps besteld en die had ik ook vrij snel binnen. Tot op heden heel tevreden met de service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:51

Oke, gelukkig ook mensen met goede ervaringen!
Maar doen jullie steeds dezelfde schoen aan dezelfde voet of maakt het niet uit of de schoen de ene keer aan de linker en de andere keer aan de rechtervoet zit?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:03

Heb zo wie zo achter een andere maat schoenen dan voor, maar voor de rest let ik er eigenlijk niet zo heel erg op.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:03

Lamar schreef:
Oke, gelukkig ook mensen met goede ervaringen!
Maar doen jullie steeds dezelfde schoen aan dezelfde voet of maakt het niet uit of de schoen de ene keer aan de linker en de andere keer aan de rechtervoet zit?

Ik heb ook geen vaste linker of rechterschoen, ik pak gewoon een schoen.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:41

skessa schreef:
@Natasja en Hester: Sinds mijn paard natuurlijk wordr bekapt past ze in 1 maat kleinere hoefschoenen en was het probleem met te hoge schoenen en kroonrandirritatie verleden tijd ;)

Cody is ook onlangs natuurlijk bekapt ;) Maar ze heeft erg kleine hoefjes, ze zit in maat pony breedte 75mm lengte 85 mm .

Volgens mij liep ze zonder mouse pad beter trouwens, wsl wat stabieler dus morgen doe ik het weer even zonder.

Zal eens kijken naar close up foto's van hoe ze moeten zitten thanks!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:46

dat valt me nog erg mee, Natasja, als je nagaat dat mijn IJslander maatje 00 van Easyboots heeft :)
Dat scheelt lang niet zoveel maatjes als je zou verwachten op basis van het verschil in stokmaat.

Mijn merrie valt in de Gloves vaak rechtsvoor net in een kleinere maat dan linksvoor, dus ik kan niet zomaar omwisselen. De achterschoenen zijn wel dezelfde maat en dan pak ik gewoon maar eentje, zonder te kijken of ie voor links of rechts is gebruikt.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:09

Ik wissel liever af, zo slijten de schoenen rechter af :)*

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:05

Cavallo en Smit zitten de sluitingen aan de buitenzijde, en die loop je echt in (leer / rubber gaat naar de voet staan). De easyboots maakt niet zoveel uit. Maar nu ik er zooltjes in heb zitten, let ik wel op wat links en rechts is (ook ivm afdruk voet).

Maat hoef zegt niets inderdaad over stokmaat.
Vroegere kennis van me had meerdere welsh B staan (125 cm allemaal). Eentje kon Isabella's schoenen aan (en omgekeerd) en de andere had maat 0 in hoefschoenen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:21

Ik had er 2 van Agradi, ze waren te klein.16 december terug gestuurd voor 2 maten groter.Krijg ik vandaag 1 hoefschoen terug die ik had terug gestuurd.Ik had ze goed schoon gemaakt,er staat dat deze niet schoon was en ik krijg hem daarom terug en die andere daar storten ze het geld van terug.Hij is echt schoon vind het wel vreemd hoor.Waar is nou die grotere maat die ik gevraagd had?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:40

Ik heb momenteel een gaither in bestelling bij Natuurlijk Ruiterschap (Klaas Feuth) maar dat duurt ook maar..
Heb mijn comfort pads toen bij hem besteld en super snel in huis, dus ik ga maar eens mailen.
Gelukkig niet vooraf betaald, scheelt weer 'n hoop ellende. :D

Ik heb mijn schoenen wel gemerkt voor links en rechts, hoewel het allebei maat 2 is zijn de hoeven toch (nog) verschillend van vorm dus lijkt het me prettiger als hij voor iedere voet een eigen schoen heeft.

Vervelend van agradi Marleen, nog maar eens mailen dan?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:27

Vorig jaar heb ik gaiter maat 00 ook enorm lang in de bestelling gehad. Bleken ze ook bij de leverancier zelf op te zijn. Ook dit jaar schijnt die maat hard te gaan.
Ik heb hier eventueel ter overname nog wel gaiters maat 000 (en pony dus ook) liggen.
Ze zijn nieuw. Pb bij interesse en vraagprijs en zo.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:32

Jammer Isapaardje, ik heb 'n maat 2 nodig.
Ik zal eens mailen, mijn huidige houdt 't namelijk niet meer enorm lang uit vrees ik. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:25

Is er een winkel waar ik ze kan kopen en wel fatsoenlijk kan ruilen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:55

Ik heb 1 van maat 0 in de aanbieding.hij is splinter nieuw.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:43

Ik heb klaas gebeld over levering, hij zij dat sommige modellen moeilijk te verkrijgen zijn. SLim om eerst even te informeren bij hem lijkt me.
Ik kreeg van Agradi ook een schoen die al duidelijk gepast was, maar goed hij was verder niet gebruikt dus ja dan is het ok hé flauw dat ze het bij jouw niet pikte.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:18

Oei ik wilde ze ook bij agradi bestellen ! Dan maar ergens anders!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:17

Ik heb de gewone easyboot destijds bij Piaffe ruitersport via internet besteld. Prima service trouwens.
Ruilen was daar wel mogelijk, mits schoon en onbeschadigd. Logisch, want als koper wil je graag nieuwe spullen.
De gloves via ebay, de gaiters via Saddleryshop in Engeland en de RX dus via Natuurlijk ruiterschap.
De Cavallo's via marktplaats bij equixantosbarefoot. Oh ja (edit), en Smit bij meneer Smit in Rijssen.

Tip om goed te passen. Plastic zak om de hoef heen, schoen op schone en droge ondergrond (handdoek, karton of laken) zetten. Je kunt er dan niet mee lopen natuurlijk, tenzij je een sok over de schoen zou doen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:08

ik heb ook goede ervaringen met Piaffe, heb daar mijn easyboots en Easyboot Epics besteld. Ze doen niet moelijk over ruilen.
Mijn overige easybootaccessoires, zolas de Taper straps en losse gaiters komen trouwens via Libbele ruitersport.
Mijn Cavallo's heb ik bij Krämer in Duistsland besteld, omdat ze toen nog niet leverbaar waren in NL.
De Gloves komen van de Saddleryshop in Engeland. Snellere levertjd dan bij bestellen in NL, veel meer voorraad én goedkoper.
Oja, en mijn allereerste hoefschoenen, de Smitjes, natuurlijk van Smit uit Rijssen.

Het is bíjna weer begaanbaar bij ons, dus binnenkort eindelijk weer eens de schoenen aan en op stap ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:37

ik heb bij divoza eerst de easyboots gepast, daar zijn ze wel duurder, maar dan weet je iig welke maat je nodig hebt en kan je ze nog via internet bestellen ;)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:15

Is er misschien iemand die Easyboots (welk type is niet zo van belang) in maat 1 kwijt wil?
Ik wil voor de langere afstanden achterschoenen aanschaffen; veel kiezel/grindpaden hier.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:56

Ik heb zojuist een paar Epics maat 1 besteld via Agradi, van mijn bestelde gaiter via Klaas Feuth niks meer gehoord (ondanks al 2 mails) dus zag 't niet zitten nog wat te bestellen daar.
Heb agradi ook gemaild of zij losse gaiters verkopen want dit schiet niet op.
Gelukkig betaal je daar vanaf 25 euro geen verzendkosten, want ze zijn daar dus wel 89.95 per stuk.
*Zucht, daar gaan mijn nieuwe zomerkleren. :+

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:57

Hallo allemaal,
Ik heb het topic enigszins doorgelezen aangezien ik momenteel me ook wat aan het verdiepen ben in hoefschoenen. De reden waarom is dat mijn merrie sinds november zonder ijzers staat. eindelijk een hoefsmid gevonden die haar niet kosten wat het kost op ijzers wil hebben :x
Maar nu door de winter heeft ze een lichte zoolkneuzing opgelopen waardoor ze op harde ondergrond enigszins gevoelig loopt. De hoefsmid raadde mij hoefschoenen aan zodat de hoef zich kan herstellen. Nu is het wel zo dat mijn merrie rechts voor een vrij stijl voetje heeft, geeft dit ook problemen met hoefschoenen? Stalgenoten roepen meteen weer dat ze op ijzers moet maar ik wil eerst toch nog doorzetten om haar zonder ijzers door het leven te laten gaan.
Ik ben benieuwd of iemand dus ook ervaring heeft met hoefschoenen en stijle hoeven.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:59

Bij (standaard) easyboot maakt het niet zoveel uit dat de voet stijl is. Juist een te lage hoef geeft eerder problemen met de rand achter in de hoefschoen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:52

@Diva_Jenny : als ze gevoelig loopt vanwege net-geen-ijzers-meer en harde ondergrond zou je in de schoenen een zacht zooltje van vilt of ondertapijt kunnen doen.