[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:34

Afbeelding
Met fotograaf Tong uitsteken

Morgen komen er meer, maar heb heel veel foto''s op mijn mobiel staan (maar die kan ik er niet op zetten).

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:16

Gefeliciteerd Zamero! Schattig veulentje, vast een toekomstige topper Go jij! Go jij!

Kun je Amore eigenlijk zelf houden? Dan heb je 3 paarden, toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:18

wat een geweldig veulen zamore, proficiat!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:56

pollewops schreef:
Jalo, goed om te horen dat het weer de goede kant op gaat met Kayro. Grappig toch al die verschillende verhalen over voedingssupplementen. Ik geef mijn pony op dit moment helemaal niets, maar het kriebbelt toch een beetje. Gewoon omdat je graag alles doet wat mogelijk is voor je paardje. Op dit moment loopt mijn pony echter best heel goed dus lijkt ze het niet nodig te hebben. Maar toch... Ben trouwens wel benieuwd naar welk prijskaartje er aan die joint supplement hangt. Succes in elk geval en geniet ervan!

Wat heerlijk 3 weekjes Indonesië! En wat fijn dat het met jouw pony ook goed gaat.
Over het supplement, ik herken je gevoel. Je wilt heel graag wat proberen, zeker als het wordt aanbevolen, maar over de andere kant twijfel je ook wel. Voor mij is het ook in ieder geval het proberen waard .. hopelijk verneem ik op termijn echt verbetering.
Een emmer Joint supplement van 1,5 kg kost 157,00 euro. Hij hoeft maar 15 gr. per dag dus kan ik er 100 dagen mee doen. Het is ook weer een hele investering zo'n emmer vol maar goed je kan er ook even mee vooruit. Ik denk dat het per maand niet veel duurder is dan een aantal andere supplementen.
Ik vind hem nu best heel fijn lopen, lekker door de hals en door de rug. En dat is ook zeker anders geweest. We zijn nu 3 weken aan het stappen en over een paar dagen mogen we beginnen met het uitbreiden.
Vanmorgen tijdens het belast stappen even één rondje gedraafd ( Bloos kon het niet laten) En hij liep lekker!!!!

Zamero. Wat een scheet van een veulen!!

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 18:13

Zamero, wat een onzettend lief dotje!! Als je nog meer foto's heb dan hou ik me warm aanbevolen. Wat zal jij trots zijn om mams. En ze staat er ook zo lief bij Haha! . Geniet ervan!!

Jalo, fijn om te horen dat je er zo'n goed gevoel bij hebt. Hopenlijk zet het door volgende week. Wel duur trouwens zo'n emmer. Alhoewel het per dag natuurlijk wel meevalt is het toch een hele uitgave in 1 keer. Ik denk er nog eens over na, want op dit momemt loopt ze eigenlijk heel pittig. Dus ja, moet je er dan nog wel wat aan gaan sleutelen met supplementen. Lastig... in elk geval veel succes!!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:44

@pollewops. Bedankt Knipoog ! Ik zou, in jouw geval, ook gewoon lekker doorgaan zonder supplement, zeker nu het zo goed gaat. Als het op termijn minder wordt/gaat dan kan je altijd eens een poging wagen om te zien of het toch weer beter kan worden met behulp van een supplement. Dan kan je misschien juist het verschil zien.
Nu het goed met haar gaat moet je jezelf af gaan vragen of het enige meerwaarde heeft. En het is toch best een hele uitgave in een keer .. (dat had ik ook wel naast alle kosten van de DA en de ocd operatie)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 20:21

@Pollewops: gezellig dat je weer terug van vakantie bent! Haha! Ik had wel even met je willen praten over Twister en Duitsland. Maar gelukkig weet ik dat alles heel goed gaat met hem daar. Ik zal kijken of ik een fotootje kan plaatsen.

Fijn dat Noah goed gaat. Volgens mij was er nog iemand in dit topic bij wiens paard de gewrichtspleten dicht konden groeien. En zij twijfelde om supplementen te geven, omdat dat het gewrichtsvloeistof verbeterd en dat bevorderd de groei niet. Zij ging het geloof ik aan de dierenarts vragen. Maar ik weet het antwoord niet meer Bloos

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 09:19

He Jennyxx, had tijdens de vakantie af en toe wel even in het topic gegluurd en zag van je beslissing. Ben blij dat het allemaal zou goed uitpakt heeft zeg. Ondanks dat ik helemaal begrijp dat het je ontzettend aan het hart gaat Ach gut . Het is ook allemaal niet om de hoek. Dat had het waarschijnlijk makkelijker gemaakt. Dan is het maar een goed excuus om regelmatig is een lekker weekendje er tussen uit te gaan richting Duitsland. Laat je af en toe nog eens weten hoe het Twister vergaat bij onze buren Tong uitsteken .

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:18

Jalo Wat fijn zeg dat het zo goed gaat, en ik kan wel begrijpen dat je stiekem even gedraafd hebt Knipoog
Ik zou het ook niet kunnen laten Tong uitsteken

Even wat fototjes
Vlak na de geboorte met mams
Afbeelding
Deugniet
Afbeelding
Knuffelen met de baas Lovers
Afbeelding
Grond onderzoeken
Afbeelding
Hoofdje
Afbeelding
En slaapje doen Slapen
Afbeelding

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:12

ohhhh, wat een schatje.... *LOL*

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:18

Ahh lief, apart bles vind het wel wat hebben!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:00

Haar bles lijkt erg veel op die van haar moeder, is alleen iets schever (daardoor lijkt ze nog ondeugender dan ze al is) Knipoog

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:44

He TigerBD, heb ik jou nou in de Bit zien staan.... *LOL* . Leuk hoor, was lekker aan het bladeren en dacht, verhip wat een bekende naam. TigerBD hoor je niet vaak ha, ha. Zag er gezellig uit en jullie staan er goed op Knipoog .

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:54

hahaha wat leuk Haha! Ja klopt dat ben ik, ik ben diegene op dat stoeltje en diegene op het paard is me vriendin (tevens eigenaar van tiger) Plus op die foto van dat zeil daar sta ik op, het derde paard van rechts naar links dan. Gaaf hoor over 3 weken is het weer zover er gaan zon 27 dravers mee Lachen

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:03

@Zamero. Wat een leuke foto's .. Echt een schatje zeg Pling !
@TigerBD. Ik heb het artikel in de Bit ook gelezen, grappig zeg Haha! ! Hoe gaat het nu met Tiger?? Zit er al wat vooruitgang in de dagelijkse beweging??

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:52

Ja het gaat wel beter heb ik het idee. We reden 1 dag wel en dan een dag niet, en vanaf gister rijden we nu 2 dagen en dan een dag niet, en overdag staat hij nu op de wei dus dat is wel lekker. Hij heeft nog een beetje het idee dat hij vakantie heeft soms is hij aan het sukkelen in stap, dan valt ie zowat in slaap Dromen In de bak is draven niet echt lekker, want je zit net in draf en dan moet je weer stappen voor de bocht, dus nu draven we gewoon buiten want hij is echt weer heel rustig nu, en dan doen we heen draven terug weer even stappen etc, en dat maar paar keer, niet te overhaasten. En volgende week gaan we 3 dagen rijden en 1 dagje rust. Maar lang rijden we dus niet, half uurtje ofzo en buitenrit een uurtje en dat is dan alleen stap. Lekker rustig aan Bloos

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:42

TigerBD Toch een nette voorruit gang al, de kleine beetjes helpen Knipoog

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:59

Jazekers, alleen je merk wel echt dat hij weer even wakker geschud moet worden en hij geen vakantie meer heeft Haha!

En hoe is het met jullie paardjes allemaal?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:18

Vandaag naar DA geweest. Hij was sinds de zaterdag weer onregelmatig en kantelde ook zijn hoofd tijdens het rijden en viel op linksvoor. Dus met angst en beven er naar toe. Maar spatbeen is 100% Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wat ie wel heeft is vervelend voor hem maar wel te verhelpen. Volgens DA staat, als hij behandeld is, niets ons nog een sportcarriere in de weg Pling

Maar super voor jouw paardje Tiger OK dan!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:41

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:05

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:16

TigerBD schreef:
Jazekers, alleen je merk wel echt dat hij weer even wakker geschud moet worden en hij geen vakantie meer heeft Haha!

En hoe is het met jullie paardjes allemaal?

Met Kayro gaat het tot nu toe wel goed, ben afgelopen week wat begonnen met 'hier en daar' een klein drafje! We moesten 3 á 4 weken belast stappen en dan mochten we langzaam beginnen met opbouwen. Ik merk wel dat hij toch wel stijf is, wat kort loopt m.n voor en dat hij toch wel eerst warm moet draaien. Ik doe maar twee rondjes draven achtereen(een beetje voorzichtig aan eerst!!!) en daar wordt hij natuurlijk niet echt warm van .. Morgen is het 10 weken geleden dat hij geopereerd is en dan gaan we dus echt volgens (een eigen gemaakt) schema aan het opbouwen.
Hij komt deze week opnieuw op ijzers rondom omdat hij daardoor lekkerder cq. fijner loopt, hij heeft sowieso nooit lekker gelopen op blote voeten. En deze keer gaan we voor het eerst het Equi Librium ijzer proberen.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 13:37

ik heb een beetje een treurig bericht, jessie blokkeerd weer met rijden, ze trekt het niet, iig niet het bakwerk. Ik ben nu op zoek naar een goed tehuis voor haar, waar ze als gezelschapspaard kan dienen, en af en toe buiten wat stappen

pollewops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:03

Jeetje haf_jessie, heb je dan toch uiteindelijk de knoop door gehakt. Wist niet dat je hier ook mee bezig was. Nou neem een voorbeeld aan Jennyxx, haar is het ook gelukt om een goed tehuisje te vinden voor Twister. Dus dat zal jou ook vast lukken. Ik hou mn ogen en oren open voor je! Veel succes en sterkte met je zoektocht. Ik hoop dat je gauw een fijn plekje vindt voor haar.

Jennyxx, ben benieuwd hoe Twister het heeft daar. Laat je het ons wel weten?

TigerBD, blij te horen dat jullie vooruitgang boeken. Wat je zegt, stapje voor stapje. Beter te langzaam dan te snel.

Kayro, Equi Librium ijzers zijn toch van die ultra lichte ijzers? Ben benieuwd wat jou ervaringen hiermee zijn.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:06

Tjee haf-jessie, wat erg.....en het ging net langzaam aan de goeie kant op. Echt een tegenslag. Heel veel sterkte verder, en hopelijk vind jessie een leuk adresje waar ze als gezelschapspaardje kan dienen, en kan jij haar nog af en toe lekker opzoeken!