Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
romeorowan schreef:Dodson and Horrel is nooit gekeurd door de Trust. Ze hebben het logo nagemaakt, net iets anders, maar het voer van hun is dus niet ter keuring aangeboden aan de laminitis trust.
De laminitis trust is een charity en de andere 3 voermerken hebben hun voer wel aangeboden aan het laboratorium voor keuring. De Trust doet onderzoek naar hoefbevangenheid door giften en is onafhankelijk van voermerken.
Isapaardje schreef:Haver, gerst, mais en spelt zijn dus taboe evenals muesli’s met graanhoeveelheden waarvan de percentages in de dubbele cijfers lopen. Bron: Futterjournal-Moll (Samenvatting)
Isapaardje schreef:Het staat nog niet vast of EMS op zichzelf hoefbevangenheid kan veroorzaken.
<knip>
Bij verscheidene EMS paarden werden echter vergevorderde hoefveranderingen die op hoefbevangenheid leken aangetroffen zonder dat er duidelijk sprake was van pijnverschijnselen. Dit kan wijzen op een aparte sluipende ontwikkeling die leidt tot hoefbevangenheid die typerend is voor EMS.
Kymalin schreef:Trouwens, dat over het op dieet zetten van de "patient" en het regelmatig bewegen en daardoor het bloeksuikergehalte weer naar een normaler peil brengen spreekt me aan en herken ik. Ik merk ook aan Kylian dat juist regelmatig werk hem heel houdt. Z'n benen zijn het droogst, rustigst bij elke dag een beetje werken.
romeorowan schreef:Isapaardje mag ik de foto naar jou mailen dat jij hem op bokt zet? Ik ben namelijk erg trots op hoe ze er nu uitziet.
Isapaardje schreef:@Romeorowan ... mail mij de foto maar dan kan jij je trots laten zien
@Wildgirl: Pas wel op met allerlei medicamenten door elkaar. Als het witte poeder namelijk Bute is, dan zou ik dat niet te samen met een bloedverdunner geven (althans mijn DA raadde me dat ten zeerste af), ervan uitgaande dat tranquigel dat is (ik ken dat niet). Tuurlijk ga je ervan uit dat de DA het weet, maar ik ben wat sceptisch geworden omtrent DA's
romeorowan schreef:1 kilo hooi per dag? Wil die dierenarts dat paard beter hebben of niet?
En waarom op rubbermatten, als het hoefbevangenheid is dan hebben de hoefbenen tegendruk nodig van zand of strooisel in de stal.
En dan lopen in de blubber? Blubber zuigt, dus dat trekt ook aan de pezen. Als er teveel aan de achterste pees wordt getrokken dan wordt er ook aan het hoefbeen getrokken. 'k Hoop dat ik het zo duidelijk zeg.
Sorry als ik iets heftig reageer, maar ik krijg hier echt kippevel van.
Wildgirl schreef:Ook haar ene voorbeen ging ze heel raar buigen toen er water op kwam.
Pffff eerst maar eens de hoefsmid afwachten vandaag maar ben zo bang dat het hoefbeen al te veel aan het kantelen is omdat ze gewoon niet écht reageert op al die troep.