IV: welkom, echt balen zeg, net nadat je al zo'n zware blessure achter de rug heb krijg je nu diet weer wat een pech, zo te horen heb je wel veel geduld en geef je echt om je paard mijn pony kon ook niet tegen 24/7 boxrust, gooi hem nu met muisjes los, dat gaat goed en blijft hij rustig en merk ook dat hij weer wat vrolijker wordt salitka: ook welkom en veel sterkte
ik kreeg een prognose: ziet er heel slecht uit en ben bang dat hij ingeslapen moet worden, hij staat nu al ruim 4 maanden stil, ga binnenkort weer terug om te kijken hoe het er nu uitziet (het nadeel is candy heeft niet alleen dit probleem maar ook nog tumoren, balen)
emy2009: dat denk ik nu ook, er zijn zoveel jonge paarden bij mij op stal die allemaal een blessure hebben misschien moet de fok zich meer gaan richten op sterke banden en pezen en botten ipv hoe goed ze moeten lopen en hoe knap ze moeten zijn:)
IndyVanity
Geplaatst: 06-05-12 09:11
Wat een ellende ook allemaal Amy2009, hopelijk blijft het nu goed gaan!
Wooo dym_whis2 dat is wel een hele harde prognose hopelijk komt het toch nog goed!
Hmm ik heb mijn paard idd ook als 4 jarige gekocht en die had ook al vrij snel last van blessures, inmiddels is ze 10 Maar daarentegen heb ik ook een 2 jarige gekocht, zelf ingereden en alles en zij heeft nog nooit wat gehad (afkloppen ) en die is inmiddels 6 Mn pony heb ik ook vanaf haar 4e en die heeft 8 jaar later ook nog nooit wat gehad (afkloppen) Je moet maar net geluk hebben denk ik!!
dym_whis2 wat een ellende joh! echt vreselijk, af en toe heb ik wel zo iets van nou ik stop met de paarden, en neem wel een goudvis voor de aanspraak hihi! Maargoed ik kan niet zonder hoor... En ik moet er niet aan denken dat ik mijn paardje kwijtraak, dus hier komen we ook wel weer overheen. Tja muisjes, nou die werken niet bij mijn paard, heb haar ook een hele spuit Sedalin gegeven, ook hier brak ze doorheen, dus echt simpel is het niet
Ik had beloofd jullie te blijven volgen maar ik ga me toch echt afmelden voor het topic.
Het gaat nu zo goed met Adorno dat ik heel graag in de toekomst wil blijven kijken. Dit topic wil ik graag achter me laten, of vooral de onzekere periode.
Dus hier nog 1 plaatje van Adorno en dan hoop ik dat jullie straks allemaal weer heerlijk van jullie paarden kunnen genieten!
Dat zijn de goede redenen om het topic te verlaten Kelly! Succes
mijnzoef
Geplaatst: 07-05-12 20:45
Wauw wat een plaatje Kelly-taco veel succes voor jullie en geniet ervan!!
Heb weer even bijgelezen en welkom voor de nieuwe pechvogels. Ik hoop dat jullie ook snel met positieve verhalen komen want niets zo frustrerend als niets met je voervoeter te kunnen doen terwijl ze wel graag willen. Met Beau gaat het lekker, 19 en 20 mei weer voor het eerst starten, hoop dat ze haar stress kan bedwingen en zich gedraagd. Moet zeggen dat het met trainen aardig lukt maar ja zo'n wedstrijd is toch wel weer anders. Met haar voet gaat het goed, ze loopt al weer enige tijd niet meer op het land want daar zwemmen de eendjes nu in maar weer even wachten tot het droog wordt (zal toch nog wel een keer gebeuren dit jaar?). Blijf dat toch weer een spannend moment vinden, maar ja ze moet zich toch als een paard kunnen gedragen dus op hoop van zegen straks maar weer.
Zo eindelijk thuis vanaf het oog goed verbeterd en veel betere buigproef dan zes weken terug
helaas wees de scan erg weinig verbetering wel iets hoor maar ja toch een teleurstelling
ze mag niet meer de groep in dus dat word eerder verhuizen naar stal jasper daar kan alles apart en dat is dus beter want bij ons staat alles in groepen 24/7 buiten Baal alleen dat er nog geen plek is en ik me dus in allerlei bochten moet wringen om haar in de paddock te doen enz enz heb nu nog vakantie tot 21mei dat scheelt wel
beetje gemengde gevoelens maar op de andere stal verwacht ik dat het herstel sneller zal gaan
WolinLotte
Geplaatst: 09-05-12 22:46
@Dientje_Yara: Dat het klinische beeld verbeterd is, is ook positief hoor! Vergeet dat niet! Toen mijn paard geblesseerd raakte, heb ik haar direct van het land gehaald om haar benen rust te gunnen, denk dat het daardoor ook wel sneller genezen is.
Wolin staat toch op een apart landje en niet in de groep. Ik durfde het toch niet aan .. De paarden hadden al op het land gelopen toen het zo zompig en nat was en er waren dus behoorlijke gaten geslagen.. En voor aan het land was het vrij blubberig. Als dat straks allemaal opdroogt, dan wordt het een groot kraterlandschap.. Niet ideaal voor Wolin haar benen dus en ben bang dat ik het dan gewoon op zoek en ik van de zomer weer op bezoek kom bij Sander en Bart. Pfff.. Na een hoop wikken en wegen en hoofdpijn, toch besloten Wolin op een klein apart landje te zetten met onze Tinker ipv bij haar vriendinnen. Ze heeft al even op het gras gestaan en dat ging best wel goed, ik deelde het landje met iemand anders en dat is niet erg handig en krijg ik vanaf morgen een heel eigen landje van de staleigenaresse, met zand bij de ingang. Het landje is gevlakt en dan netjes van grootte. De rest is vandeweek al aan de kletter gegaan, die van mij doet wel even mee, maar heeft weinig volgelingen , dus staat alweer gauw te eten . Geeft mij een hoop rust.. Hopelijk een blessurevrije zomer, zou toch zoooo fijn zijn!
Eigenlijk baal ik het meeste van de stal waar ik nu sta alles staat op de wei paard van mijn zusje komt snachts naar binnen die staat naast fayah paddock mag wel maar moet erbij blijven omdat alles op de wei staat staat zei alleen
Hopelijk is er snel plek op mijn oude stal
mijnzoef
Geplaatst: 11-05-12 12:58
@ dientje-Yara balen dat de scan niet veel verbetering gaf, Bij Beau was dit ook het geval, na de eerste keer 6 weken in de paddock te hebben gestaan apart van de rest was er ook weinig tot geen verbetering te zien op de scan. Ik heb haar toen ook naar een andere stal gedaan waar ze de hele dag op stal stond, kan je zeggen niet de leukste tijd maar na 6 weken weer scannen was er heel veel verbetering!! Hou dat in je achterhoofd dat je het echt voor een goede reden doet. Hopen dat er snel plek komt op je nieuwe stal. Ik heb Beau in die tijd ook nog met magneetveldtherapie behandeld. Dit stimuleert de bloedsomloop en in combinatie met gecontroleerd (nou ja meeste van de tijd gecontroleerd) belasten ging het daarna eigenlijk snel beter. Al met al heeft het wel ruim 7 maanden geduurd voordat ik weer groen licht kreeg om op te gaan bouwen naar volledige belasting. Veel succes en kop op!! groet Miranda
fayah staat nu 2 uurtjes ong op paddock en dit doet ze rustig verdet stappen we op het harde
we hebben de eerste twee maanden boxrust gehad en 4 weken paddock en 2weken wei de wei is het denk op misgegaan, grote groep en toch af en toe rennen
dus een stapje vooruit klinisch gezien en ook wel op de scan maar wel een stapje achteruit qua weide
op de nieuwe stal zijn de weides kleiner en kan ze mey t paard van mijn zusje op de wei dat mag wel nu even roeien met de riemen die ik heb
WolinLotte
Geplaatst: 11-05-12 23:43
oliebol.. IJzer afgetrapt!! Het landje was toch nog wat nat aan het begin en ik plukte haar uit het land na 1,5 uur met een ijzer te weinig. Heb in draf gekeken hoe ze liep; zie niks bijzonders en ze wilde graag draven.. IJzer is wel helemaal krom getrokken.. Pfff.. Sh#t... Moet pas 22 mei terug naar Wouter.. Morgen even Aad bellen, kijken of hij maandag tijd heeft.. Maandag wordt er ook zand bij de ingang gestort..
Ik heb voor Wolin Back on Track springschoenen gekocht. De producten van Back on Track bevatten keramische vezels, die warmte absorberen en weerkaatsen zodat er een betere doorbloeding ontstaat wat helend en comfortabel is.. Reuma patienten bijvoorbeeld gebruiken dit ook, ter verlichting. Blessures genezen sneller door een verbeterde doorbloeding. Het leken mij fijne dingen. Als je je hand er in stopt, voel je gelijk dat het warmte teruggeeft . Wordt nooit warmer dan eigen lichaamswarmte. Bij deze de link voor de geinteresseerden
Ik ben wel geïnteresseerd in die springschoenen WL. Jij voelt dus ook echt dat het warm wordt? En zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen wat ze gekost hebben?
Ik ga maandag voor Zhuf ook weer een afspraak in Bodegraven maken. Ik had gehoopt dat ik er echt nooit meer zo komen maar helaas. Zhuf had een week of drie geleden ineens een gigantische oorontsteking en is toen heel erg ziek geweest. De DA wist niet precies hoe het kwam maar was bang voor een eventuele luchzakinfectie. Ze heeft flink antibiotica gehad en het leek beter te gaan maar nu wordt ze ineens weer slechter. Dus nu moet ze naar de kliniek en gaan ze haar hoofd helemaal na kijken. Zal mij benieuwen...
Wat een pech AL! Misschien dat er toch nog een ontsteking ergens verstopt zit.. Beterschap!
Ik heb er €43.- euro voor betaald bij mijn retailer, ik heb ook de hoofdbeschermer gekocht en die was €34.- geloof ik. Ja, het wordt direct warm, als je je hand erin steekt, echt comfortabel. Het is de bedoeling dat Wo er mee lekker op het landje kan lopen en zo de blessureplek doorbloed wordt. Ik zit te denken om voor mezelf de nekbeschermer te bestellen.
Aaaah dat meen je niet AL Wat een pech weer! Ik duim mee dat het meevalt
Aukelizzy
Geplaatst: 12-05-12 21:44
Ik hoop ook dat het meevalt. Het ging juist zo lekker.Ze is nu niet echt heel ziek maar ze wordt gewoon weer slechter. De oorontsteking is wel onder controle maar er zit onder haar oor, langs de kaaklijn, nog een flinke gebobbelde verdikking. Die verdikking wordt weer erger en ze is er heel gevoelig op. Had gehoopt dat het gewoon volle speekselklieren zouden zijn maar dat is het niet.. . Ik wil gewoon niet te lang doormodderen en er zomaar weer antibiotica inpompen zonder dat ik weet wat er precies aan de hand is. Bel maandag Bodegraven even voor een afspraak. Wil met haar geen risico's nemen. Het gaat juist zo goed. Zhuf verzint gewoon elke keer iets anders..Ze vind het blijkbaar te lang terug dat ze in Bodegraven geweest is.. . Even gezellig bij " haar" artsen langs....
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 12-05-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
De leukste kliniek van NL , haha .. Je hebt gelijk AL, ik zou er ook niet te lang mee wachten .. Hopelijk valt het allemaal mee!
IndyVanity
Geplaatst: 13-05-12 09:07
Balen dat er geen verbetering bij de scan te zien was Dientje_yara, maar gelukkig was het klinisch wel beter!!
die springschoenen klinken idd wel handig WollinLotte!
Balen AukeLizzy, hopelijk is ze snel weer beter! Het lijkt echt wel of sommige paarden áltijd pech hebben en sommige bijna nooit, dat zie ik ook bij die 3 van mij, het is áltijd alleen Vanity
Zo had Vanity van de week opeens voor het eerst van haar leven koliek! schrok me rot, gelukkig ging het na een paar spuitjes van de DA snel weer beter. Het kwam dus waarschijnlijk door te weinig beweging, omdat ze nu zoveel stil moet staan natuurlijk. Ze moet nu dus toch wat meer beweging tegen koliek, maar dat is dus wel weer slecht voor dr been, lekker tegenstrijding allemaal pfff