[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lique68

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:36

wat super Lauret, heel fijn voor je en je paardje, top om te zien dat het zoveel beter gaat!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:57

Wat een leuk filmpje, blije pony <3

Mijn pony gisteren gelongeerd. Ze loopt goed voor maar achter iets stijf /verkort. Naar mijn idee niet uit de voetjes maar hoger. Kijken of dat met meer doen en opbouwen wat beter gaat worden.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:08

Tancreda4 schreef:

Mijn pony gisteren gelongeerd. Ze loopt goed voor maar achter iets stijf /verkort. Naar mijn idee niet uit de voetjes maar hoger. Kijken of dat met meer doen en opbouwen wat beter gaat worden.

Ik heb de mijne toen hij weer aardig op de rit was laten nakijken door een osteopaat. Ze lopen/staan en doen natuurlijk heel anders als ze pijn hebben en niet goed kunnen lopen / bewegen. Alles gaat 'vast' zitten als het ware.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:09

Ik zou wel uitkijken met longeren. Zo'n kleine circel is wel belastend. Wel fijn dat ze wel goed gaat.

Leuk filmpje. Snelle vooruitgang zeg!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:17

judithM schreef:
Tancreda4 schreef:

Ik heb de mijne toen hij weer aardig op de rit was laten nakijken door een osteopaat. Ze lopen/staan en doen natuurlijk heel anders als ze pijn hebben en niet goed kunnen lopen / bewegen. Alles gaat 'vast' zitten als het ware.

Hier net zo. Lola loopt ook nog altijd wat kort en maandag kort daar de fysio voor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:33

Ja daar zat ik idd ook aan te denken! Zal mijn osteo vragen of ze ook kleintjes doet.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:55

Dank jullie wel...

@pompadour...de anderen hebben 2 dagen afscheid genomen
En pas op de 4e dag sloeg de paniek toe..hinniken ..brullen ..zoeken heen en weer galopperen ...de oudste van de 2 at bijna niks meer dat heeft een paar dagen geduurd
Nee het zijn geen mensen klopt..maar Vos was voor beide erg belangrijk
Dus om te stellen dat ze er niet meer naar omkijken...dan heb ik blijkbaar 2 hele bijzondere pony's :o

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 02:24

vopo914 schreef:
Dank jullie wel...

@pompadour...de anderen hebben 2 dagen afscheid genomen
En pas op de 4e dag sloeg de paniek toe..hinniken ..brullen ..zoeken heen en weer galopperen ...de oudste van de 2 at bijna niks meer dat heeft een paar dagen geduurd
Nee het zijn geen mensen klopt..maar Vos was voor beide erg belangrijk
Dus om te stellen dat ze er niet meer naar omkijken...dan heb ik blijkbaar 2 hele bijzondere pony's :o

Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk na paar weken, zijn ze gewend dat Vos er niet meer is.
terwijl jij (logisch) dat je vol schiet van verdriet

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 04:41

Even niet geweest... Vopo, ik leef met je mee, zit hier nog in het zelfde proces van rouw en wennen (maar ook alweer door gaan).
Ik heb afgelopen twee dagen de hoefbekapcursus van Heleen Davies gedaan. Ik had me daar voor opgegeven omdat ik Raya's hoeven wilde kunnen bijhouden tussen bekapbeurten door omdat ik merkte dat een interval van 6 weken en zelfs 3 weken te lang is. Je wilt ze eigenlijk elke 2 weken even iets bijwerken. Nu was Raya er voor de cursus dus al niet meer en Heleen gaf me direct al een berichtje met de mogelijkheid gratis te cancelen. Maar ik wilde dit al langer leren en het ging eigenlijk heel goed wel, dus gegaan. Schiet ik me daar op de eerste dag tijdens het voorstelrondje toch vol onder het vertellen waarom ik daar was. Echt weer even dikke tranen... Het zit nog hoger dan ik dacht.

Maar aan de andere kant ben ik ook alweer verder aan't kijken. Het bloed kruipt toch ook waar het niet gaan kan en ookal heb ik de twee kleintjes, ik wil ook weer een 'grote'. Want ik merk wel ook dat ik er onbewust toch al langer mee bezig ben geweest dat ik afscheid moest gaan nemen. Ergens wist ik dat dit niet goed zou blijven gaan... Té makkelijk hoefbevangen raken, zelf al niet meer willen... Het was gewoon al langer een verloren strijd.

Wat rouwen betreft, Pippa heeft een minuut of 20 pal naast Raya gestaan (ze kwam er bij staan toen Raya haar laatste adem uit blies) en toen ik haar vroeg iets om te gaan omdat ik een foto wilde maken, liep ze ook weg. Raya heeft toen nog een paar uur in de paddock gelegen, langer kon helaas niet omdat ik anderen moest vragen haar aan de weg te leggen, die konden niet later komen. Maar het was voor Pippa genoeg. Ze is wel sip geweest maar dat was meer door het alleen staan. Ze hinnikte in het begin even kort als wij bijv. buiten kwamen. Maar ook dat ging over. Ik heb wel geprobeerd zo snel mogelijk een maatje te vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:00

Sterkte Vopo.

Hier zijn ze allemaal 1x langs Roos gelopen en toen was het goed. Dennis die al bijna 14 samen met haar stond, Juudje die al 11 jaar samen met haar stond, Benno die 10 jaar (zijn hele leven dus) bij haar stond en haar dochter Deedee die er al 8 jaar bij liep.
Hele hechte stabiele groep dus. Maar toch was 1 snufje genoeg.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:57

Is er iemand die even met mij (en de dierenarts) mee wil denken.

Sky ging de laatste tijd enorm vooruit, langzaam de buut afgebouwd, ze stond op 3 gram en elke week een halve gram afgebouwd. Dit ging goed en ze liep prima. Nu gisteren afgebouwd van 1 naar 0,5 gram en vanmorgen stond ze met gigantisch vieze billen van de dunne mest. Ze heeft wat dunnere mest, geen koeienvlaaien, maar de rest loopt er gewoon uit, vooral als ze ligt. Dan ligt er echt een plasje bruin water.
Dit is al de tweede keer dat ze na het afbouwen last krijgt van diarree en dit direct weer op haar voeten slaat. Vanmorgen liep ze namelijk weer een stuk stijver. Gelijk weer terug naar 1 gram en ze loopt nu gelukkig weer een stuk beter.

Wat ze aan eten krijgt :
's morgens: klein beetje seniores priores (30 gram) met buut en probiotoca.

's middags: pepticure

's avonds: klein beetje seniores priores (30gram) met buut en ascal.

Over de dag heen krijgt ze 3/3,5 kilo hooi en wat luzerne digest.

Wat zien we over het hoofd...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:39

Veel sterkte Vopo.

Angs1989; buut is een enorme belasting op het maag-darmstelsel.
Het ene paard kan er goed tegen, het andere helaas niet.
Mijn bonte heeft er ook altijd meer moeite mee, en daarom ondersteunde ik hem met optimaforma van de Paardendrogist. Daar zit oa biergist in, wat goed is voor de darmflora.
Ik had het idee dat het hem goed hielp.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:09

Angs1989 schreef:
Is er iemand die even met mij (en de dierenarts) mee wil denken.

Sky ging de laatste tijd enorm vooruit, langzaam de buut afgebouwd, ze stond op 3 gram en elke week een halve gram afgebouwd. Dit ging goed en ze liep prima. Nu gisteren afgebouwd van 1 naar 0,5 gram en vanmorgen stond ze met gigantisch vieze billen van de dunne mest. Ze heeft wat dunnere mest, geen koeienvlaaien, maar de rest loopt er gewoon uit, vooral als ze ligt. Dan ligt er echt een plasje bruin water.
Dit is al de tweede keer dat ze na het afbouwen last krijgt van diarree en dit direct weer op haar voeten slaat. Vanmorgen liep ze namelijk weer een stuk stijver. Gelijk weer terug naar 1 gram en ze loopt nu gelukkig weer een stuk beter.

Wat ze aan eten krijgt :
's morgens: klein beetje seniores priores (30 gram) met buut en probiotoca.

's middags: pepticure

's avonds: klein beetje seniores priores (30gram) met buut en ascal.

Over de dag heen krijgt ze 3/3,5 kilo hooi en wat luzerne digest.

Wat zien we over het hoofd...

Wat krijgt ze aan supplementen?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:28

Ik weet dat de bute een aanslag is op haar maag en darmstelsel, het vreemde is alleen dat ze past last krijgt zodra alles afgebouwd word en op de hoge dosering totaal geen last had van haar maag en darmen.

Sky krijgt momenteel:
- Bute en ascal (pijnstillers)
- Bo Yea Sacc (pre en probiotica)
- Ekyrenal (ondersteuning voor lever en nieren)
- Pepticure (voor haar maag)

Ze loopt gelukkig weer een stuk beter, alleen de dunne mest is er nog steeds. Heb haar weer op zand getest, maar hier is geen sprake van (krijgt ook elke maand een kuur) en van de week word ze getest op wormen, maar dit verwacht ik niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:50

Afbeelding
Vandaag is mijn prachtige paard van al haar pijn verlost. Mijn hart is gebroken |(

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:56

Ik las het op het PSSM forum.. Wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte met het grote verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:58

Heel veel sterkte Vopo en Ipsilonka.. :(:)
Wat een vreselijke ziekte is het toch ook.. ;(

Sed gaat gelukkig nog steeds goed! Ik hoop maar dat hij goed blijft gaan, hij gaat dus echt niet meer met de kudde de wei in. Al denk ik dat hij met een graasmasker misschien wel de wei in kan, omdat ik vermoed dat hij niet alleen blijft staan als de rest wel de wei in mag. Ik denk dat hij dan zo weer onder het draad door rent.. Dus dan kan ik hem beter een graasmasker omdoen denk ik?

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:03

Heel veel sterkte ipsilonka

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:15

Heel veel sterkte, wat een verlies weer!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:23

Ipsilonka schreef:
[ [url=m/6N9qgj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag is mijn prachtige paard van al haar pijn verlost. Mijn hart is gebroken |(

Heel erg veel sterkte.. :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:26

Oh nee, niet Nog eentje.... Wat ontzettend naar en verdrietig Ipsilonka... Heel veel sterkte met dit verlies :(:) Y;(

@ shanna; extra draadjes er bij spannen (opening wordt dan kleiner) en meer stroom? Naast dat kan je hem altijd een korf om doen. Kan hij prima gewoon hooi mee eten maar eet hij niet direct teveel als hij toch een keer ontsnapt. Zelf zou ik er niet voor kiezen hem bij de rest op het land te laten lopen, zeker gezien hij niet zo lang terug nog best veel last had. Zou ik niet aandurven.... succes iig!

Hier gaat het goed *klopt af* Voorlopig nog niet op het land en ga dat ook niet veel doen dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 23:58

De komende paar weken blijven ze allemaal nog op het zand inderdaad, maar meer op voorbereiding voor het weideseizoen.
Ik zit ook een beetje in over zijn gebit icm een graasmasker.. ik ben nog erg in dubio zegmaar..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 05:39

Heel veel sterkte Ipsilonka :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 06:54

Och wat naar Ipsilonka! Veel sterkte bij het verwerken van het verlies van je prachtige paard.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:12

Heel veel sterkte, Vopo en Ipsilonka Y;(