[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:08

mijn paard heeft atrose in zijn kogel..ik ga de 13de weer naar de DA om te kijken hoe het verder moet want hij gaat erg achteruit..ik heb hem ook op duivelsklauw gehad maar helaas werkte dat bij hem niet :(

sterkte met je paard

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:48

sterkte mvermeulen duim voor jouw dat bij jouw paard alle suplementen spuitjes etc even goed helpen als bij die van mij.

mister1 ik zou het doen in ieder geval 1 keer proberen hoe hij zij het doet naar inspuiten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:20

mvermeulen1 schreef:
mijn paard heeft atrose in zijn kogel..ik ga de 13de weer naar de DA om te kijken hoe het verder moet want hij gaat erg achteruit..ik heb hem ook op duivelsklauw gehad maar helaas werkte dat bij hem niet :(

sterkte met je paard

Duivelsklauw deed bij mijn paard ook absoluut niets (artrose in hoefgewricht). Nu staat hij op aspirine en ben ik weer aan het rijden sinds een week. En ik moet zeggen het gaat steeds beter. Nog niet helemaal top, maar er zit verbetering in en je merkt ook tijdens het rijden dat het beter wordt. Maar ik heb het een maand gegeven om te verbeteren.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:24

Pfieuw! De eigenaren doen mee!
We hebben heel veel glucosamine (5kg 〓 150 euro) gekocht!
Nu maar hopen dat het snel verbetert :)

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:32

Hier gaat het ook nog steeds super!
Voorgaande 2 jaar ging mijn haflinger telkens in augustus weer onregelmatig lopen maar hij lijkt het dit jaar over te slaan! :D Hij loopt nog steeds rad en is vrolijk en zit lekker in zijn vel :D
Voorheen liep hij ook niet goed in de bochten bij werken in de bak. Maar nu doet hij het zelfs in de bak geweldig en zijn we dressuurmatig weer 1x per week wat aan het rijden.
De Equi Mobility is me heilig tot nu toe! :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:36

mvermeulen1 schreef:

heb je ook al joint comp geprobeerd ? daar zit buiten glucosamine etc ook boswellia in, een pijnstiller. Schijnt soms echt super goed te werken !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:28

Wat handig zo een schema met alles op een rijtje (p54) ik ga het thuis straks eens bekijken. (ben op me werk)

Ik gebruik ook Joint comp sinds deze week weer.
Paard is er een tijd vanaf geweest ik lease hem nu paar maanden toch er maar weer aan begonnen.
Met dit regenachtig weer en de kou straks heeft hij het nodig. Van de zomer liep hij voor zijn doen gewoon goed. Top dus.

Dit is trouwens door gemeten door een dierenarts volgens mij is het een soort van bioresonantie en dit kwam het beste uit voor dit paard. Dierenarts is holistisch maar doet ook chiropraktor maar werkt ook gewoon als dierenarts enz heel breed dus.
Ik denk ook beetje kijken wat je voor je paard wilt en wat werkt wel bij je paard en wat niet.
Heb het trouwens besteld via Maris. :D

Ik geef het paard elke dag beweging 7 dagen in de week dus.
probeer 1x in de week te wandelen de rest in de bak of buitenritje.
Ik ben er voor mezelf nog niet goed uit of het paard toch een dag extra rust te geven wel lekker poetsen enz dan maar niet rijden of longeren of toch in beweging te houden....vind dat erg moeilijk.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:38

die van mij staat ook 1 dag per week stil staat nu 24 uur per dag op wei en in de winter staat hij dan halve dag op paddock en bevalt goed merk er dan niets aan.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:55

ik heb al het één en ander geprobeert..de tijden dat het beter gaat worden steeds korter dus laat ik hem helemaal nakijken..heb wel foto's van zijn kogel waar de artrose op te zien is maar hij loopt nu helemaal niet lekker in zijn hele lijf..fysio komt regelmatig en paar weken geleden is de osteopaat ook nog geweest..hij staat 24/7 buiten en heeft alle ruimte..voorheen reden we regelmatig in de bak maar toen hij wat minder werd zijn we meer recreatief gaan rijden en dat is 3 keer per week een flinke wandeling en als het goed ging ook een drafje en galopje..longeren doe ik ook regelmatig en hij krijg meestal 1 dag per week "vrij" hij is manegepaard geweest dat het zware werk niet meer aankon dus ik wist dat er tijd aan zat te komen dat het misschien lichamelijk niet mee kan..hij is pas 15 en heeft een goed grappig karakter en heb een hoop lol met hem gemaakt..ik hoop dat er nog een aantal jaren bij kunnen komen maar zoals het nu gaat heb ik er een hard hoofd in ;(

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:37

hier ging het een paar weken goed! Ze stapte vlot en deed af en toe lastig. Zo kon ik achter haar aan hollen in de wei, haar gestamp naar de vliegen ontwijken en werd ik daar bovenop ook nog eens bijna omver gelopen door Mevrouw. Dus dat was een heel goed teken.
Nu heeft ze vorige week haar ijzer weeral 2 keer afgetrapt en nu deze week terug. Iedereen zit met zijn handen in het haar. Hoe krijg je er nu een ijzer onder zonder dat ze het aftrapt? Op stal staan is daar goed voor. Dan valt het er niet af. Maar dat is natuurlijk niet goed voor de artrose. Ook haar goede voorvoet begint er niet zo goed uit te zien. Ze heeft namelijk precies een platvoet gekregen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:58

is het ijzer dan zo lang dat ze het erachter bij kan?
zijn springschoenen geen oplossing voor haar?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:59

ps,ik heb nog no-bute ,superflex poeder over voor reeel bedrag

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:00

Toen ik mijn merrie net had toen trapte ze ook steeds haar voorijzer eraf. de smit heeft toen de uiteinden van het ijzer ingekort. met het rijden. doe ik voor de zekerheid wel altijd springschoenen om.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:18

dat is nu net het probleem, de achterkan is ingekort, ze draagt een springschoen, de zijkan van de takken zijn wat afgeslepen, aan de voorkant is er wat afgeslepen zodat ze beter afrolt en ze heeft dubbele lippen. ik heb zo het vermoeden dat er niets meer kan gedaan worden. enke mss op blote voeten. Mss dat ik dat een kans moet geven. ik heb echter schrik dat haar hoef dan wat uit elkaar gaat vallen.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:15

die van mij is ook meester ijzers aftrappen en de eerste weken staat hij dan ook standaard met springschoenen..mijn smid heeft ze iets naar binnen geslagen zodat hij niet op de randen kan slaan...

als je er voor kiest om de ijzers eraf te halen zou ik je aanraadde om dat in het voorjaar/zomer te doen dan groeien de hoeven iets harder dan in de winter en staan ze ook lekker op het land zodat ze genoeg kunnen bewegen wat goed is voor de groei..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:52

Nou ik zit weer in de lappenmand met Mister |(
Gisteren heel leuk samen gespeeld in de bak, en ik was super benieuwd hoe hij vandaag zou lopen.
Nou....hij liep niet.
Hij heeft een trap gehad op de wei, aan de binnenkant van zijn voor-boven-been. Een sneetje van een cm of 3 lang, het zag er helemaal niet zo ernstig uit, wel een bloedrig been, maar niet shocking.
Maar meneer kon niet meer lopen, zo stok en stok kreupel! Na elke 5 meter moesten we stoppen om bij te komen.
Dus ik heb op de weide al de da gebeld, en gelukkig kon ze snel komen.

De wond bleek vol te zitten met lucht en zo'n 4 cm diep te zijn naar bijna de hele bovenkant!
Dus wel erg serieus!
De da heeft er een drain in gestopt en daarna een stuk gehecht. Daarna een aantal rollen verband eromheen, en een stuk of 5 spuiten in zijn nek, en een lading aan medicijnen die ik hem vanaf vanavond moet geven.
En hij mag niet lopen. Hoe meer hij loopt hoe langer het duurt.

Dus vanaf vanmiddag staat hij op stal, en morgen ga ik kijken met de staleigenaar of we een stukje wei af kunnen zetten voor hem, daar zal hij een stuk rustiger zijn als op stal.

Maarja, alles wat ik had opgebouwd is straks weer weg, en kunnen we weer opnieuw beginnen.

Dus het gaat hier effe niet zo goed.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:00

@Ka_atje, oei dan zou ik het ook niet weten. Ik zou inderdaad in de winter ook nog even de ijzers laten zittem

@mister wat rot zeg! Net nu het wat beterder ging. Dit zijn van die onvoorziene dingen waar je helaas niks aan kan doen.

Ik ben nu aan het voorbereiden op onze laatste wedstrijd morgen. Ik heb er erg veel zin in maar ben ook wel een beetje zenuwachtig.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:59

Mister01

Wat ongelooflijk vervelend voor je!
Veel sterkte gewenst!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:30

bale zeg mister01. hoop dat je paardje snel weer gezond is.

succes ka-tje. is een andere hoefsmid geen optie? misschien past deze manier van beslaan niet bij jouw paardje?

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:49

Dank je wel Norton! Mss is een andere hoefsmid ind een optie. Ik weet alleen geen andere (goede) smid. Heb ook besloten om ze even (een aantal weken) op blote voeten te zetten . Dan kan het afgescheurde deel aangroeien. Nu zei de staleigenaaresse dat de takken toch wel lang waren de laatste keer. Dus dat vind ik dan wel onkunde van de hoefsmid en zou eigenlijk niet mogen. Deze week komt hij en laat ik hem het andere ijzer gewoon verwijderen. Hij moet toch nog andere paarden doen op stal. Als iemand suggesties heeft in verband met een goede hoefsmid, laat maar weten. Paard staat in koewacht (Zeeland)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:40

Hier even een berichtje vanaf mijn grote roze wolk. <3
We hebben vandaag onze laatste wedstrijd gereden (naar verwachting) en het ging helemaal goed. De eerste proef 2 grote bokken van ondeugd tijdens de middengalop. De tweede ging erg lekker wat resulteerde in 191 en 190 punten en een eerste prijs voor de tweede proef. En het belangrijkste: beide jury's zagen helemaal niks en waren helemaal fan van haar galop. Een geweldige afsluiting voor ons *\o/* .

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:10

super van hate gefeliciteerd

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:22

Dank je :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:59

Urka staat weer bijna een week met ijzers (hout vasthouden). Hoefsmid is zonder dat ik het wist haar komen beslaan! Was ik in ieder geval niet zo blij mee! je verwittigd toch even? Ook heeft hij de andere (goede voet) bekapt, terwijl hij de week er voor nog zei dat er niks af kon? Volgens mij had die toen gewoon geen zin! _-:(
Ze loopt nu met een jachtijzer onder haar slechte voet. Met het ijzer loopt ze in elk geval een pak beter. Ze is in ieder geval weer terug arrogant! Ze stond aan het hek naar me te hinniken, dus we geven haar wat appeltjes. Wanneer de appeltjes op zijn, wil ik het hek open doen om haar mee te nemen, loopt ze gewoon helemaal naar achteren op de wei }> Moest ik er nog helemaal om. Wanneer ik dan bijna bij haar ben komt ze kei lief naar me toe _O-
Ach, op die manier weet ik dat ze zich weer beter voelt ;) Dus ik ben weer even gerust

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:36

Fijn om te horen dat het goed gaat.
En een goede smid vinden is een heeeeele kunst!