nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:35

Weet iemand hoe je de hoefschoenen moet opbouwen?
En kun je ze in principe er 2 uur op laten staan? Ik spreek dan over winterperiode met vorst?
Hoop dat de mijne maandag binnen komen, ze bij agradi gekocht want maat Pony zie je niet veel 2e hands helaas.

Danique1990

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:22

Ik heb mijn hoefschoenen binnen en volgens mij zitten ze goed :D
gister mn paardje gelongeerd in de sneeuw/ijs en niet uit gegleden!

ik heb ook die sokjes erbij maar die blijven niet zo heel goed zitten...
kan je ze ook zonder sokken gebruiken??

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:51

'Opbouwen' is eigenlijk alleen nodig bij schoenen die helemaal om de voet gaan, dus ook de hoefballen.
Cavallo en Smit bijvoorbeeld moet je eerst even inlopen. Schoen moet naar de paardenvoet gaan staan en paardenvoet moet aan schoen gaan wennen.
Mijn ervaring is dat je easyboots, en zeker het standaard model zonder gaiter, direct wat langer aan kunt doen. Als ze eenmaal aan schoenen gewend zijn, kun je ze langere tijd aanlaten.
Isabella stond met de sneeuwperiode 24 uur per dag op schoenen (wel een keer wisselen van model, ten eerste om drukplekken te voorkomen, ten tweede om het andere paar schoenen te kunnen laten drogen).

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:19

Ik heb mijn tinker aan haar Easyboots (epics met gaiter) laten wennen: de eerste keer een uurtje op de paddock ermee en toen een keer een kort ritje, daarna eigenlijk gelijk al een vrij lange rit. Toen was ze er eigenlijk al helemaal aan gewend. Zo goed als niets aan opbouw dus :o . Ik moet zeggen dat het een erg makkelijk paard is, ze is inmiddels wel gewend dat ik rare, nieuwe dingen bij haar probeer. Maar kwa inlopen ofzo, nergens last van gehad.
Kwa sokken eigenlijk geen problemen, als ik de schoenen aandoe, doe ik de sok omhoog en als de schoen aanzit, valt de sok er keurig overheen. Er zit aan de achterkant wel sok mee in de gaiter, maar daar heeft ze geen last van, ik heb nooit broeiplekken ofzo.

Nu met de sneeuw heb ik de quick studs eronder zitten, dat werkt perfect, geen glibber en glijpartijen meer. Ik vond het alleen wat lastig aan doen, heb her en der wel krasje zitten omdat ik met mijn hand langs zo'n stud kwam. Maar wel een mooie sneeuwrit kunnen maken met een happy paard!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:26

Ik zou met het ijs in de paddocks op het moment ook wel stud's willen, dan zou ik ook idd weer gewoon kunnen wandelen.

@clovertje: waar heb je die gekocht ??

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:24

Studs :? ??? Foto *-:) ?????
Want iid de EB van vriendlief schoven vandaag meer als ik blootvoets :(:)

Oh en ieders nog beste wensen voor 2011 {:) !!!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:43

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:03

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:08

Mijn easyboots heb ik ook nooit ingelopen. Met de Cavallo's ben ik nu wel dagelijks 20 min aan het lopen met mijn fjord, maar heb nou niet echt het idee dat hij ze vervelend vindt of ergens last heeft, maar ik hou me er braaf aan zodat als het straks weer langer licht is en ik na mijn werk weer kan rijden ze lekker ingelopen zijn en ik meteen lekker lang erop weg kan.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:40

je tweedehands easyboots komen me bekend voor, deedee. ;)
Zo zagen mijn allereerste tweedehands, rode :# easyboots er ook uit.
Afbeelding
inderdaad van voor 2005.
Als ze niet te groot waren had ik ze nog steeds gehad.Deze raak je in de sneeuw tenminste niet snel kwijt :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:55

Oe blits en daar val je ook zeker mee op in het verkeer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:58

Die zijn stoer :D.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:28

hallo, ik kom ook even binnen vallen.

ik heb een haflinger met erg gevoelige voeten, is geregeld hoefbevangen en heeft een hele dunne zool. ik heb hoefschoenen voor hem gekocht, renegades... (http://www.renegadehoefschoen.nl) echt super schoenen! het zijn prachtige schoenen... super pasvorm, licht en Jens loopt er zo mee weg... alleen is de zool van de schoen erg dun en biet dus geen zachtheid die hij nu wel nodig heeft! ik zit te kijken naar de smit schoenen alleen vind ik ze zo ontzettend lomp, helemaal als je de renegades er naast houd, zo'n mooi en goed ontwikkelde schoen......

ik vraag mij af blijft de schoen wel goed zitten, omdat het 1 masiefe klomp is en je dus geen groei mogelijkheden voor de hoef in de schoen hebt... je voor mijn gevoel wel elke 2 weken naar de smit om de hoefjes bij te vijlen... ik vind het moeilijk een keuze te maken, mede omdat schoenen niet goedkoop zijn..... hebben jullie nog tips voor mij? kennen jullie nog andere schoenen met een heel zachte zool?

Alvast Bedankt!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:32

Ik maak voor al de schoenen voor Isa de binnenzolen zelf van vilten ondertapijt.
Nu ken ik de renegades niet om te bepalen of dat ook in die schoenen kan (vanwege pasvorm), maar ik vermoed van wel, hoewel het in Smit schoenen ook niet kan, omdat deze op maat zijn gemaakt.
Maar in alle vormen van easyboot gebruik ik ze, en in de Cavallo's.
Makkelijk op maat te knippen en erg stevig en eventueel uitwasbaar.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:39

ik kan er niks in maken omdat de achterkant van de schoen open is.... je kunt dus zeg maar niet iets in de schoen leggen.,... misschien iets lijmen maar dan is de vraag of het goed blijft zitten..... bevestigen is moeilijk.... en het kan natuurlijk niet al te dik zijn dat word het wel heel krap in de schoen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:40

Voordat ik nieuwe schoenen zou bestellen, zou ik toch eerst proberen zelf een zooltje in die schoenen te lijmen.
Die van easyboot zijn er al vanaf 6 mm, dat is dus erg dun.
Ik heb ook de groene zachte zolen. Gaan helaas niet super lang mee.
Ondertapijt wat ik heb is ongeveer 8 mm dik.
Ik wil je (tegen verzendkosten), best een stukje opsturen, zodat je het kunt proberen of het werkt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:18

Dat ondertapijt waar haal je dat precies? Gewoon bij een tapijthandel?
Skessa bedankt :D Ik vermoedde het al, maar twijfelde omdat mijn andere voor 2005 model er toch weer anders uit zien. Er zit een nieuw model backstrap in dus dat verklaart de andere schroeven. Ze zijn nét iets te klein, maar ze moet binnenkort nog gekapt worden. Het scheelt maar mm dus denk dat ze dan passen. Ik hou ze dus nog even.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:07

Zou je een foto van dat ondertapijt kunnen nemen dan weet ik waar ik naar moet zoeken.
Werkt dat beter dan de zooltjes van easy boots?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:13

Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de Easyboot Gloves, ik heb inmiddels al 2 paar met gaten in de voorkant en nu kwam een ander meisje bij mij op stal ook haar openteen gloves laten zien...
Het gekke is dat ze op de site zeggen dat de nieuwe schoenen dikker op de teen zouden zijn, nou ik heb het nagemeten en dat zijn ze niet :n

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:22

Sleept je pony met haar hoeven, Shyla? ( :wave: )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:44

@shyla: hoe meet je dat op of ze wel/niet dikker zijn. Technisch gesproken zou de nieuwe schoen dan groter in omvang moeten zijn als de oude.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:22

NatasjaM74 schreef:
Zou je een foto van dat ondertapijt kunnen nemen dan weet ik waar ik naar moet zoeken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K7TVSRBU.jpg

Hier zit ik wat zooltjes te knippen.
Of het beter werkt, kan ik niet direct zeggen. Isa loopt er prima mee, en ze zijn erg slijtvast (veel beter dan de originele easycare zolen).

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:38

ik vraag me af of die paar mm dan echt helpen voor de zachtheid.... proberen kan natuurlijk altijd.... ik denk dat ik ze dan moet verlijmen maar dan vraag ik me af of het blijft zitten....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:29

Shyla25 schreef:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de Easyboot Gloves, ik heb inmiddels al 2 paar met gaten in de voorkant en nu kwam een ander meisje bij mij op stal ook haar openteen gloves laten zien...
Het gekke is dat ze op de site zeggen dat de nieuwe schoenen dikker op de teen zouden zijn, nou ik heb het nagemeten en dat zijn ze niet :n

Mijn achterschoenen waren na ongeveer 10 maanden ook open teen schoenen geworden, maar ik reed dus wel ongeveer 1x in de week een rit van 20-30 kilometer over het asfalt. ;)