Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
mijn hoefsmid zegt bijvoorbeeld dat wortels etc uit den boze zijn vanwege het aantal suikers en een andere hoefsmid die ik ken zegt weer dat het daar helemaal niet aan ligt en ze het gewoon mogen eten 
) en dan zal ik het ook eens aan hem vragen. 
Als ze er goed uitzien, het goed doen, zou ik niet zo snel iets veranderen. Behalve dan weiland
Zeker gezien je ook niet heel veel met ze werkt.
Ik merk nu wel al dat ze al best veel zijn afgevallen maar omdat ze nog behoorlijk dik in hun wintervacht zitten kan ik nog niet helemaal goed zien in wat voor conditie ze zijn
er mag nog zeker wat gewicht af maar als ze op een gegeven moment teveel blijven afvallen zal ik wel wat bij moeten voeren denk ik, of inderdaad soms eventjes op het weiland.
Ik ga dus toch nog maar even opzoek naar nieuw ( arm) hooi en ga kijken of ze als ik het meng met het oude hooi ze het wel willen eten.
Paarden kunnen best zonder brok, zeker als ze niet hard werken. Niet onverstandig om je alsvast te verdiepen in het voer voor het geval dat ze het in de toekomst wel kunnen gebruiken. Tekorten merk je snel genoeg. Flavio kreeg er eerst een mineralensteen bij (zo'n doorzichtige roze), deze lag ineens niet meer in zijn voerbak, nog geen nieuwe gekocht, maar volgens mij doet Flavio het super alleen op hooi (want die 2 handjes biks vind ik te verwaarlozen). Hij zit in elk geval super in zijn vacht, glimt als nooit tevoren, zit goed in zijn vel, is heel vrolijk en actief... Dit is voor mij voldoende reden om hem niet bij te voeren.
Veel succes met je Shetlanders!