Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:24

Door al jullie vervelende ervaringen heb ik besloten om ook de kliniek te bellen ;( De mijne stond vorige week opeens met een dik been, niet warm en niet kreupel en gelukkig is zijn been nu gewoon weer dun, alleen houdt ie een klein vocht bultje op zijn pees..en ik maak mezelf waarschijnlijk helemaal gek maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem te lang doorrij en het wel ernstig is...dus ik ga hem vrij. laten scannen...

Gelukkig las ik ook weer positieve verhalen van jullie kant, top!

EDIT: Qizz ik lees dat jij ook bij de Watermolen bent geweest? Ik heb expliciet om Arie gevraagd, een ander komt er niet bij, dan laad ik hem weer op...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:06

Balen Percy, maar je kunt inderdaad beter te voorzichtig zijn dan dat je te lang door rijdt. Misschien is het wel niks en misschien zit er net een scheurtje wat door rijden erger wordt, van de buitenkant zie je niet hoe het van binnen is.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:40

@ Percyleen, ik hoop dat je je poot stijf houd! Arie is echt fijn. Carmen is ook super maar die is er (alleen) donderdags :)

Qizz

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 22:59

Percyleen succes!!! Wie weet valt het bultje mee maar net wat je zegt. Je vergeeft t jezelf niet als het later wel wat blijkt te zijn. Hoop voor je dat het reuze meevalt.
Klopt ik ben de eerste keer ook bij de Watermolen geweest.

Teegee dan was ie dus toch wel heel braaf. Je zou meer uitspattingen verwachten ;-) braaf paard.
Dat is niet fijn als ie zo doet onder het zadel als ie zich eigenlijk hoort te gedragen ivm zijn blessure.

Ik ben nd smid geweest. Was geen hoefzweer en hij reageerde totaal niet gevoelig op de tang en het kloppen etc. Dus een vage kreupelheid. Op t zachte is t een stuk beter. Stap en galop gewoon goed. Het kon zijn dat t een reactie was op de standsverandering of evt toch een kneuzing die ie de vlg keer tegen komt met beslaan. Hij liep er verder goed overheen vond ie dus hij stelde voor t even aan te kijken. Evt.konden er de volgende keer zooltjes onder mocht het dan nog niet over zijn. Dit is in 10 jaar de 3e keer dat ie zo.n vage onregelmatigheid heeft die niet echt verklaarbaar is. Had niet met de blessure te maken vlgs hem. Hij is heel iets niet goed.

Vanmiddag voor t eerst in de bak gereden en t was gelijk beter. Dus klopte wel. Hij dacht al dat t op t zachte weleens veel minder/weg zou zijn

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:26

muts_marijke schreef:
@ Percyleen, ik hoop dat je je poot stijf houd! Arie is echt fijn. Carmen is ook super maar die is er (alleen) donderdags :)

Jan komt niet aan mijn paard Marijke ;) En de rest ken ik niet...

Vervelend die onzekerheid Qizz

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 13:02

Weet je al meer PercyLeen?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:33

Ik durf me bijna niet meer te melden :o

Arie voelde zijn been en zegt: ja ik voel ook wat jij voelt, als ik heeel goed voel :+ Buigproeven gedaan en gedraafd op de kleine volte. Helemaal zuiver :Y) Nou zegt Arie het is iig zeker niet zijn pees en ws gewoon iets verstapt op de bevroren grond..als ik jou was zou ik hem voor op een ijzertje zetten en vooral weer gaan slapen s nachts :o

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:12

Hup naar bed. Percy.... Slapen, want van zorgen maken, krijg je rimpels!!!

Fijn dat het mee valt!! Mag ook wel een x!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:24

Mijn vader zei vanmorgen op stal, maar welk been dan, dus ik voelen..euh het was deze :')

God wat kun je je druk maken om die beesten he..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:49

Gelukkig maar Percy!!!

Ik heb laatst ook paniek de DA komen hoor, bleek dat ie gewoon een blauwe plek had...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:53

Naja beter zo dan anders toch Teegee! En in jouw geval zul je nu wel helemaal voorzichtig zijn! Het liefst zou je ze in een kast zetten 'niet aankomen, breekbaar' :+

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:29

Ik laat echt niet bij elk auwtje de dokter komen....
Ik kan bwv spreken best redelijk inschatten of het om een blauwe plek gaat of om een gapende wond...
Maar ik weet nog heel goed dat ik ook slapeloze nachten had, toen het echt serieus mis was.....
Overigens is het logisch dat als je twijfeld aan iets, dat je de dierenarts om raad vraagt....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:34

Nou die fout heb ik ooit bijna eens gemaakt, hij had een klein wondje op zijn sprong, afspuiten en laten genezen dacht ik. Maar stalgenootje zei: nou ik zou het laten hechten hoor (nog niet zo groot als een dubbetje..) Ik dacht kind maak je druk zeg...maar het bleef knagen..dus toch DA laten komen en hij moest met spoed naar de kliniek, gaatje in het gewrichtskapsel, als ik een dag had gewacht had ik hem af kunnen laten maken...

Dus ik zeg maar zo: liever het zekere voor het onzekere!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:07

Ik dacht dat ie zn strekpees stuk had, er zat namelijke ineens een gigantisch warm ei op.

En ja na peesblessures wordt je toch wel een panisch als er wat lijkt te zijn.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:47

Peesblessures genoeg gehad in het verleden.... De da is er rijk van geworden...
Heb zelfs mijn bedrijf aan overgehouden, toen er met pasen weer een peesblessure aan de orde was....
Ook hier wordt ik niet heel panisch meer van.... Heb er genoeg slapeloze nachten van gehad, maar dat hielp echt niet aan het herstel...
Ik schrijf ook bij twijfel is het logisch dat de da om advies gevraagd wordt...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:43

Maar ga je je dan niet af vragen waar het door komt als je er zo vaak 1 met een peesblessure hebt Rascha..

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:00

Uiteraard allang gedaan!!! En de oorzaak ook vastgesteld!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:07

Ook ik heb niet echt slapeloze nachten gehad van de peesblessure. Wel de dag voor we naar de DA gingen. Want dan weet je nog niet wat er aan de hand is. En dan maak ik me wel zorgen.
En heb wel slapeloze nachten gehad vanwege mijn paard omdat zij zich niet gedroeg tijdens de blessure.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 19:52

Percy wat een fijn nieuws!!!!!!! Echt een opluchting zeg.
Arie heb ik in t verleden ook gehad. Prima vent.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:19

Ben ondertussen gewoon aan het trainen met de mijne, gaat best goed.
Nu heb ik hem vrijdag sinds lange tijd terug thuis kunnen rijden (door de vorst). Nu is meneer ineens wél bang van het tuinhuis ^) Ik begrijp dat paard echt niet, heb hem erdoor gekregen hoewel er toch elke keer extra spanning ontstond als ik die kant op moest. Ik hoop dat het weer overgaat maar vrees ervoor, de moed zakt me wel wat in de schoenen bij dit gedrag ;(

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:44

Dat is balen LS!! Hopelijk kun je het wel enigszins handelen dat gedrag.

Ik heb trouwens aardig wat slapeloze nachten gehad door Villie zijn peesblessure. Doe ik het wel goed? Moet ik niet wat anders doen? Zou het wel over gaan? Enz enz, het heeft me talloze slapeloze nachten bezorgd. Nu niet meer gelukkig, ik heb er nu wel vertrouwen in, maar dat is maanden anders geweest. Ik hoop het ook noooooooooit meer mee te maken!

Maar je kan inderdaad beter te voorzichtig zijn als je het niet vertrouwd!!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:17

Goh ja handelen dat wel. Hij was ervoor ook altijd zo maar hij heeft zo zijn ligament wel naar de *** geholpen :=
Het begint met stilstaan, dan achteruit lopen, als je aandringt gaat hij omhoog of begint hij rondjes te draaien en alle mogelijkheden uit te proberen om weg te geraken. Dat zijn dus de gekste sprongen. Vanuit galop komt hij netjes aan en ondanks been zet hij gewoon zijn voorbenen ineens in het zand en daar sta je dan.. Ben dat gedrag wat moe. Gelukkig heb ik nu zaterdag parelli-les, ga vragen om daar te mogen werken, dan zien we wel weer verder.
Anders neem ik hem nog eens op S&T en zie wat hij dan doet. Heb hem thuis nu die 2 keren terug op trens genomen, kan ook een verschil geven natuurlijk.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:16

Ja die gekke sprongen wordt je niet vrolijk van, ik zou hem inderdaad dan maar een tijdje met s&t rijden, beter voorkomen dan nog meer genezen zeg ik maar ;) .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:20

Afbeelding
Na een peesblessure gaat die van mij weer TOP!
Zondag de eerste Z1 wedstrijd weer na de blessure. Januari waren we alweer in het L1 gestart.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:22

Wat een lekker ding pp :D !! Die ziet er goed uit!!
Wat fijn dat hij weer zo goed gaat, super man!!