[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:10

ook van mij sterkte vandaag Casanova !

Berdien

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:45

Heel veel sterkte vandaag casanova!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:07

Heel veel sterkte vandaag casanova

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:01

Sterkte casanova

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:55

nou,het is gebeurt...het is goed en rustig gegaan,geen horrorverhalen godzijdank.

mijn shetlander casanova heeft hem bijgestaan,daarna heeft hij hem nog lip aan lip aangeraakt,zo van''he, sta eens op''.
de andere buurpony die iets verder stond durfde er echt niet naar toe,geen afscheid voor haar dus.

het was raar om hem daar te zien liggen terwijl de anderen naar stal gingen..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:38

Ik meld mij ook aan...
Mijn fries heeft net de diagnose artrose gekregen.
Ik ben er helemaal kapot van.
Ze struikelde heel vaak en aan de hand daarvan heb im de da gebeld.
Na een rontgen vandaag, is gesteld dat ze artrose heeft in een verder gevorderd stadium in het gehele rechtervoorbeen.
Ze mag alleen nog stappen voor de kar en onder het zadel.
En afvallen zodat ze wat minder gewicht heeft.
Ze wavhten tot de pijn te erg wordt en dan wordt ze ingelapen.
Op dit moment heeft ze geen pijn tenzij bij overbelasting...
Dat was het x

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:39

casanova schreef:
nou,het is gebeurt...het is goed en rustig gegaan,geen horrorverhalen godzijdank.

mijn shetlander casanova heeft hem bijgestaan,daarna heeft hij hem nog lip aan lip aangeraakt,zo van''he, sta eens op''.
de andere buurpony die iets verder stond durfde er echt niet naar toe,geen afscheid voor haar dus.

het was raar om hem daar te zien liggen terwijl de anderen naar stal gingen..

Veel sterkte gewenst! :(:)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:54

wat fijn casanova dat ze zo rustig is ingeslapen!
dat geeft jou ook veel rust lijkt me :(:)

@liespower: wat erg om te horen!
ik ben erg zwart-wit (sorry daarvoor) maar als haar hele been een vergevorderd stadium heeft waarom laat je haar niet nu inslapen?
het klinkt heel hard, maar beter wordt het niet, en wie zegt dat jou paardje nu geen pijn heeft? stappen onder de man is best belastend hoor en voor de kar ook.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:02

Ik snap je punt maar het paard is nog blij.
Tenminste dat idee heb ik.
Ze stapt nog mooi rond in haar weide en volgens de da heeftbze geen pijn.
Ik ga er vanuit datbde da het weet en ik heb ook niet het idee dat ze pijntrekken vertoont.
Zodra ze dit wel vertoont of de da meldtnhet, dan gaat er gelijk een spuitje in.
Zo duidelijk moet ik ook zijn.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:25

gelukkig hou je het goed in de gaten en ken je je paard het beste!

een DA kan nooit met zekerheid zeggen dat een paard GEEN pijn heeft, dat is gewoon onmogelijk. er is nl nooit te zeggen met zekerheid dat een paard geen pijn heeft. waarschijnlijk kan de eigenaar hier het beste een inschatting van maken omdat deze het paard het beste kent.

ik heb zelf pasgeleden nog meegemaakt dat de da mijn paard niet kreupel vond lopen, en op de foto's bleek artrose aanwezig te zijn, en ik zag mijn paard wel duidelijk kreupel lopen.
dus een da is ook niet heilig hoor!

ik probeer je niet aan te praten dat je je paard moet laten inslapen, helemaal niet, maar bedoel meer dat jij zelf het moment moet bepalen en niet blind op een da moet vertrouwen.
natuurlijk hoop ik dat je ondanks haar ziekte je nog lang plezier met haar kan hebben!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:40

Ik snap je helemaal!
Ik zal mijn best doen om zo goed mogelijk naar haar te 'luisteren'

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:10

Heb je wel eens aan supplementen gedacht? Mijn haf heeft dankzij een strak regime aan poedertjes en beweging vijf jaar langer geleefd dan de da had voorspeld en kon nog best regelmatig gereden worden ook. Ik heb nog voor een paar weken soulmate 2g staan, die mag je voor niks hebben als je wil.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:27

Petra_O schreef:
Heb je wel eens aan supplementen gedacht? Mijn haf heeft dankzij een strak regime aan poedertjes en beweging vijf jaar langer geleefd dan de da had voorspeld en kon nog best regelmatig gereden worden ook. Ik heb nog voor een paar weken soulmate 2g staan, die mag je voor niks hebben als je wil.

Erg aardig van je! Wat is soulmate 2g precies?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:57

Ik hoor nu ondertussen al van heel veel middeltjes op bokt tegen artrose.
Heeft iemand een schema van alle middelen, met de werkzame stoffen, wat het doet en de prijs?
Bedankt

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:58

http://WWW.soulmate-nutrition.nl
Het is een supplement met heel veel bestanddelen die goed zijn voor de spieren en gewrichten. Hier heeft mijn haf het jaren heel goed op gedaan. Mijn paardje is er inmiddels niet meer, dus ik maak er liever een ander blij mee.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:04

Petra_O schreef:
http://WWW.soulmate-nutrition.nl
Het is een supplement met heel veel bestanddelen die goed zijn voor de spieren en gewrichten. Hier heeft mijn haf het jaren heel goed op gedaan. Mijn paardje is er inmiddels niet meer, dus ik maak er liever een ander blij mee.

Ik ga het er met de eigenaar over hebben en pb je morgenavond.
Alvast dankjewel!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:06

liespower94 schreef:
Ik hoor nu ondertussen al van heel veel middeltjes op bokt tegen artrose.
Heeft iemand een schema van alle middelen, met de werkzame stoffen, wat het doet en de prijs?
Bedankt

2 schema's staan een paar bladzijdes terug in dit topic ! Edit : even voor je opgezocht, zie post hieronder

Petra_O, soulmate 2 G is toch niet speciaal voor gewrichten etc ? dan moet je er toch ook nog glucosamine bijgeven ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 29-08-12 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:09

Maris schreef:
Misschien vind je deze wel handig ( mbt prijzen en wat erin zit ) :

Niekje51 schreef:
Found it! Het is een excel, heb ook even de prijzen van nu erbij gezocht, kleine moeite ;)

[ Afbeelding ]

Nadat ik deze lijst heb samengesteld, ben ik voor de NAF Superflex Liquid gegaan, en ik heb dit nog aangevuld met Vitamine E & Omega 3-6-9. Dit kun je in hele dure verpakkingen bij een paardenwinkel kopen, maar je kunt ook naar de Kruidvat gaan voor een flesje van 100 Tarwekiem bolletjes waar je dr drie per dag van geeft. Daar zitten deze supplementen ook in, is natuurlijk i.p.v. chemisch dus wordt beter opgenomen, en... kost € 2,50 per potje :D Als je de prijzen kijkt van de potten vitamine E en Omega 3-6-9 in de winkel sla je stijl achterover! Ik ben zeer tevreden met mijn huidige supplementen, mijn merrie doet het SUPER!

En dan klikken op woord afbeelding voor het schema.

Of anders deze : http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... /gwsup.pdf

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:06

Soulmate bevat glucosamine en chondruitine in een onderhoudsdosis in combinatie met is vitamine e. Ik heb jaren alleen dit gevoerd en daar deed mijn dame het. uitstekend op, terwijl ze zeer zware artrose had.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:31

Petra_O schreef:
Soulmate bevat glucosamine en chondruitine in een onderhoudsdosis in combinatie met is vitamine e. Ik heb jaren alleen dit gevoerd en daar deed mijn dame het. uitstekend op, terwijl ze zeer zware artrose had.

oooh had ik dan helemaal verkeerd begrepen. Ik kreeg destijds het advies om beide ( 2G en glucosamine ) te geven. Misschien dat de formule wat veranderd is ondertussen ?!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:46

Bij ernstige klachten kun je inderdaad nog meer glucosamine erbij geven.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:28

hoe gaat het voor de rest met alle artrose paardjes?

met norton gaat het momenteel super. we zijn lekker aan het lessen. en loopt super door zijn lijf echt heerlijk om hem momenteel te rijden.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:38

Met die van mij gaat het ook goed. Zondag hebben we een onderlinge wedstrijd (L1) ben erg benieuwd. Vind het wel spannend.
Fijn dat het goed gaat norton :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:16

wat fijn te lezen dat het goed gaat met jullie paardjes Norton en Annelieke!

ik weet niet zo goed hoe ik Mister moet omschrijven op het moment. hij liep eerst goed, maar dat was dan maar 1 dag rijden (of buitenrit of rustig in de bak) en de dag erna aan de longe of los liep hij niet denderend, eigenlijk gewoon niet goed. heel stijf en kort en weer knikken met zijn hoofd, maar niet echt trekken met een been ofzo.

nu had hij afgelopen vrijdag een voorijzer afgetrapt (precies weer zo'n speciaal beslag pootje, niet zijn artrose poot) en woensdag is de smid geweest, maar de smid heeft hem heel kort moeten zetten doordat hij zelf de zijkanten van dat voetje kapot had getrokken.
dus nu staat hij op 4 nieuwe schoenen, met 2 korte voorpootjes, en hij loopt niet echt geweldig.
vandaag ging het gelukkig al stukken beter als gister, en ik ga morgen eens voorzichtig kijken aan de longe.

maar dat steeds maar 1 dag goed lopen zit me niet lekker, zou ik hem dan toch beter in kunnen laten spuiten hiervoor?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:51

Mister01 schreef:
wat fijn te lezen dat het goed gaat met jullie paardjes Norton en Annelieke!

ik weet niet zo goed hoe ik Mister moet omschrijven op het moment. hij liep eerst goed, maar dat was dan maar 1 dag rijden (of buitenrit of rustig in de bak) en de dag erna aan de longe of los liep hij niet denderend, eigenlijk gewoon niet goed. heel stijf en kort en weer knikken met zijn hoofd, maar niet echt trekken met een been ofzo.

nu had hij afgelopen vrijdag een voorijzer afgetrapt (precies weer zo'n speciaal beslag pootje, niet zijn artrose poot) en woensdag is de smid geweest, maar de smid heeft hem heel kort moeten zetten doordat hij zelf de zijkanten van dat voetje kapot had getrokken.
dus nu staat hij op 4 nieuwe schoenen, met 2 korte voorpootjes, en hij loopt niet echt geweldig.
vandaag ging het gelukkig al stukken beter als gister, en ik ga morgen eens voorzichtig kijken aan de longe.

maar dat steeds maar 1 dag goed lopen zit me niet lekker, zou ik hem dan toch beter in kunnen laten spuiten hiervoor?

Jij kent je paard het best. Jij weet het best wat je dier nodig heeft..