nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:57

Ik denk dat je met easyboots sowieso geen last hebt van de sokken. Deze zitten zo laag. Mijn easyboots voor Ulvy zijn eindelijk binnen trouwens :D Kan ik nu eindelijk het verschil een beetje zien tussen het model voor 2005 (die ik voor mijn fjord heb) en nu. Vandaag geen tijd om te gaan passen. Morgen maar eens kijken.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:02

deedee19 schreef:
Ik denk dat je met easyboots sowieso geen last hebt van de sokken. Deze zitten zo laag. Mijn easyboots voor Ulvy zijn eindelijk binnen trouwens :D Kan ik nu eindelijk het verschil een beetje zien tussen het model voor 2005 (die ik voor mijn fjord heb) en nu. Vandaag geen tijd om te gaan passen. Morgen maar eens kijken.

Dat klinkt mooi :) Misschien kan ik ze eens op proef nemen...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:12

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:28

@horsiegek: wat was je vraag, ik heb tot pagina 48 teruggekeken, maar ik vond hem niet?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:29

ik zit ook te denken aan hoefschoenen, maar als je met deze op het asfalt rijdt, zijn ze dan niet binnen de kortste keren foetsie gesleten? Ik heb het over de cavallo's trouwens:P

Vorige pagina haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:59

Ik stik niet alleen van de schoenen, maar ook van de foto's dus hierbij eentje van de onderzijde van links easyboot, midden Smit (kleine maat) en rechts Cavallo.
Afbeelding

Easyboot en Smit is na vele kilometers op het asfalt; Cavallo was op deze foto nog bijna nieuw, maar nu ook al een jaar oud en zou dezelfde foto kunnen maken.
Hoefschoenen zijn dus erg slijtvast.
Veel vaker gebeurd het dat ze van binnenuit 'doorslijten' omdat een paard bijv. toch wat in de schoen draait. Maar ook wel dat een gaiter of een bandje kapot gaat. Bij Easyboot is alles los te bestellen en weer zelf in elkaar te zetten.

Wat de sokken betreft van Tinkers; mijn shet heeft nu ook heel veel behang met de wintervacht. Dat is wel lastig ja, maar vooral bij de RX en de gaiters van de epics. De Cavallo's net niet, want die komen tot ongeveer de kroonrand. De vetlok sok daar net boven.

Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:05

Afbeelding
hier nog een foto van behaarde ijslanderpootjes met Cavallo's. (dezelfde maat als die van Isapaardje trouwens, even voor het idee)
Als je paard erg veel behang heeft zijn schoenen zonder gaiter het handigst denk ik, dus bv. Cavallo's en Easyboots.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:16

Bedankt!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:54

Isapaardje schreef:
Je hebt toch geen roze besteld? 8-)

Heb je daar dan iets tegen O:) ??? want die heb ik :oo
(ook alleen maar omdat ze geen andere kleur hadden en ik juist daardoor een fikse korting kon afdingen ;) )

Wil ieders iig alvast een fijn uiteinde en goed begin van 2011 wensen {:) !!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:23

Ik ben wel erg roze fan moet ik zeggen O:)

Welke maat easyboots heeft Isabella?
Ik kan nog niet veel vertellen over de Cavallo's, maar ik heb nog steeds mijn eerste paar easyboots (zonder gaithers want die waren er toen nog niet) en die dingen zijn echt onverslijtbaar. Klopt het trouwens dat de achterkant bij de nieuwe modellen (na 2005 dus niet zo nieuw meer inmiddels maargoed) hoger is? Of vertekent dat gewoon omdat ik nu een maatje 000 met 2 vergelijk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:08

horsiegek schreef:
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag?

Cavallo's geen ervaring mee. Maar had met easyboots gloves na zo'n 10 maanden dat zijn achterschoenen helemaal op zijn. Maar reed dan ook wel op een gegeven moment 1x in de week een rit van 20-30 km op het asfalt/berm. ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:20

Evelienepien schreef:
Heb je daar dan iets tegen O:) ??? want die heb ik :oo

Oops :+ :P
Om eerlijk te zijn had ik zelf ook destijds even getwijfeld; had al zoveel zwart staan. Maar besloot toen toch maar voor bruin te kiezen. En die vind ik wel sjiek staan onder een zwarte pony.
Isabella had voorheen maatje 000 in easyboots, maar door de vergroeiing van de hoeven (oa verbrede witte lijn en lange tenen), heeft ze nu maat 00 met gaiter (anders valt hij wel uit).
De eerder getoonde foto met die 3 schoenen is easyboot maat 000, als ik daar de maat 00 bij zet, dan lijkt het verschil in grootte tov Cavallo wat minder :D
RX heb ik ook in maat 00 want die is niet kleiner.
Glove maat 00 was te groot voor Isabella.

Voor iedereen nog de beste wensen voor 2011.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:16

En die cavallo was toch iets te groot zei je voor Isa? Jij was toch diegene met dat vilt in die schoenen?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:14

Namens mij (en Gimli natuurlijk!) ook de beste wensen!
Hopen dat we in 2011 net zoveel plezier beleven van de schoenen als in 2010. :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:49

Ik heb een vraagje aan de kenners hier. Ik heb dus eindelijk mijn easyboots binnen. Nou viel het me bij het uitpakken meteen op dat ze er zo anders uitzagen als het paar van mijn fjord (ja meer dan alleen de grootte natuurlijk :P ) Nou zijn die van mijn fjord al een jaartje of zeven oud, maar waar ik ook zoek op internet die van mijn fjord komen overeen met de plaatjes, maar die "nieuwe" van mijn shet zien er heel anders uit. Ik heb foto's gemaakt en ben benieuwd naar jullie mening.

Het geen wat me meteen opviel waren de letters voorop de schoen. Het lettertype is heel anders en er staat ook geen maat aan de bovenkant ingedrukt
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... etters.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... orkant.jpg

Verder viel het me ook meteen op dat er wel erg veel ruimte aan de achterkant zat. De schoenen van mijn fjord hebben dat helemaal niet. De backstrap zit al op zijn grootst.
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... ovenaf.jpg
Vanaf de zijkant zie je het beter. Tevens zie je hier dat er hele andere schroeven inzitten. Bij de andere schoenen zitten schroeven met een ster in, hier met gleufjes.
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... ijkant.jpg

En tot slot lopen de groeven aan de onderkant ook anders.
http://img.photobucket.com/albums/v700/ ... erkant.jpg

De enige afbeelding op een site, voor zover die dan duidelijk is, die ik kon vinden wat hier op leek was deze
http://www.saddlery.com.au/go/product/easyboots

Heb ik hier met een heel oud model schoen te maken (maar mijn andere schoenen zijn ook al zeven jaar oud) of met neppers (bestaat er zoiets??) Niet dat het me uit zou maken, ik heb er niet heel veel voor betaald en ze zien er voor de rest goed en degelijk uit. Ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:05

Heb overigens gezien dat er ook Equiboots zijn, maar hier staat echt easyboots op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:10

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:38

Ziet er apart uit inderdaad.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:39

Ja inderdaad die equiboots zijn het zeker niet. Volgens mij zijn het gewoon easyboots, maar een ouder model.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:45

@deedee19 : en die heb je nieuw gekocht ??

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:47

Nee nee het zijn tweedehandsjes. Ik heb even in de berichtengeschiedenis van de bokker gekeken waarvan ik ze heb en vindt berichten uit 2006 over deze schoenen. Mijn vermoeden is dus bevestigd. Het zijn gewoon hele oude easyboots, maar ze zien er nog prima uit, dus ga ze zeker gebruiken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:13

Enige wat ik weet is dat er in Europa inderdaad verschil zit in model van voor en na 2005.
Je kunt de 'nieuwste' modellen voorzien van losse gaiters, wat op het oude model niet kan.

Deze schoen is inderdaad weer een hele andere schoen.
Misschien dat Amerikaanse modellen zo zijn?
Of het is gewoon een hele oude schoen. Ik meen hem nl. ooit gezien te hebben in een oud boek over hoefproblemen (bij mogelijkheden voor verband vastzetten). Zal eens gaan zoeken.
Als de schoen goed past, maakt het verder niet uit natuurlijk hoe hij eruit ziet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:18

Oh dan ben ik benieuwd wat er in dat boek staat en inderdaad het maakt mij niks uit. Ze waren ook spotgoedkoop dus kan er geen buil aan vallen.
De schoenen van mijn fjord zijn van voor 2005 en daar kan inderdaad geen gaither op. Tenminste van horen zeggen heb het nooit geprobeerd en eerlijk gezegd zie ik nauwelijks verschil m.u.v. de backstrap. Daar moest ik een jaartje of drie geleden trouwens echt moeite voor doen om daar nog aan te komen. Die waren versleten, maar de schoen nog lang niet. Gelukkig heb ik een meegaande webwinkel gevonden die ze nog voor mij hebben besteld.
edit: na beter bestuderen denk ik dat de backstrap van de tweedehandsschoenen ooit vervangen zijn. Alleen dan met een nieuw model backstrap. Dat zou kunnen verklaren waarom er ook andere schroeven in zitten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:41

In de easyboots die ik heb, zit aan de binnenzijde een merkje 'gestanst' waar met een pijltje de productiedatum in staat. Heel misschien zit dat ook in deze schoen.
Trouwens op de foto van de zijkant, mis je een schroef bovenaan. Zou ik er nog even indraaien voor je ze gaat gebruiken :o

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:06

geen merkje te bekennen :n
welk schroefje dan? Je bedoelt die iets geroeste rechter? Want daar mist niks aan hoor. Door de foto lijkt het inderdaad een gat, maar heb voor de zekerheid net even gekeken en alles zit op zijn plaats.