Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dyonne schreef:Vesceron, het is altijd moeilijk te zeggen. Staat ze dan 'vol' op het land? Hier krijgen ze normaal geen groot stuk, maar strookbegrazing. Ikzelf zou 3-4 uur wel veel vinden. Momenteel lijkt een uur (na langzaam opbouwen) al teveel voor mijn pony.
flavlip schreef:@ Vesceron Het ligt er inderdaad aan wat voor land het is en hoe je paard er op reageert. Elk paard en elke wei is anders. Flavio kon vorig jaar bij de ene wei max. 1u, maar op een ander, beter, kaler land wel 12u (als ik hem ernaast voldoende beweging kon geven, dat is echt de voorwaarde voor Flavio).
Dus ik denk zeker dat als je het rustig opbouwt dat 3-4u wel haalbaar kan zijn. Het is afwachten en heel goed in de gaten houden.
Flavio heeft dit jaar ook weer een ander land, welke ik nog geen eens gezien heb...dus ik heb geen idee hoeveel weidegang ik Flavio dit jaar ga/kan geven. Vorig jaar was zonder graasmasker, maar zelfs dat hou ik nu open als optie. Vanmiddag voor het eerst een poging wagen. Fijn dat je paard de rest van de tijd een maatje heeft! Een paard is en blijft een kuddedier.
capopjekop schreef:Is ook maar paard afhankelijk, die van mij gaan niet langer dan zo nu en dan een half uur.
wuswa schreef:Leg uit JP! De mijne krijgt van (iets) teveel gras een opgezette manenkam en bulten bij haar schouders, ze is nooit getest op IR. Wordt wel gevoerd als IR/HB....Naar mijn ide getrickerd door het gras, want van het gras af niets aan de hand....