Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:32

Heb Bart net gesproken en her collateraal bandje is inderdaad genezen!! :D ..Had het niet helemaal goed begrepen dacht ik, maar het klopt dus wel! Kniebandje is geirriteerd, mag doen naar kunnen.. Heb nu de hele week rustig aan gedaan.. Vandaag waait het echt hard, durfde er niet op naar buiten, dat zou echt vliegles worden :o .

SachaPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:38

Wow, wat een goed bericht! Dat geeft moed:).

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:50

Goed nieuws WL!! *\o/* *\o/* *\o/*

Emy, sterkte.. hopen dat de tijd nog wat herstel gaat brengen in haar hals.. wie weet. Ja, geduld hebben leer je wel na zo'n blessure ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:12

Jaaaaaa!! We did it part two! :D Happy happy! Bandje zag er gewoon belastbaar uit, aldus Bart.
Bandje heeft een hoop rare fratsen overleefd zeg, tot nu toe. Wo loopt ook al wel weer beter als vorige week.
Knie is ook niet warm aan de achterzijde ofso.. Heb haar wel op de Pees Compositum van de Groene Os gezet gelijk dinsdag, omdat m'n Ruta Graveolens op is, zit ook in Pees Compositum.. (homeopatisch, speciaal voor ligamenten van VSM) Dit krijgt ze al even..

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:42

@WL wauw heerlijk nieuws zeg, rustig aan opbouwen en weer gaan genieten! Misschien nu nog lastig aan te geven maar heb je het idee dat het werkt de peescompositum van de groene os? Ik zit er voor Beau ook wel eens aan te denken maar heb iets tegen suplementen omdat het vaak meer zegt te doen dan het daadwerkelijk doet (behalve je spaarpot leeg trekken :D ) Hoor graag wat je bevindingen zijn.
@emmy Geduld ja dat is het magic word zeg maar en daar zijn we goed in anders komen we nietzo ver als we al gekomen zijn met onze "schatjes" Fijn dat ze zo gek is op snoepjes dan kun je ze nog eens omkopen om in een rare (voor het lijf hele goede) houding te gaan staan. Zo gaat dat bij mij ook hoor, als de fysio voor Beau is geweest hebben we altijd een heel riedel aan trucjes om haar goed te laten buigen en het werkt iedere dag weer haha.
@am vanes ben een beetje nieuwsgierig hoe het is afgelopen met je scan afgelopen week, Flo lekker mee naar huis?

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:44

WL: dit is precies waar de mijne ook last van had. Geirriteerd bandje en hoort bij de blessure. Als die knie, door rustig opbouwen en goed beslag rust krijgt, dan is je paard helemaal genezen! Bij mijn paard bleek het knietje juist overbelast te raken door het manipuleren van de hals. Dat laat ik dus zo, waardoor ze wel stijf is, maar over de benen goed.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:11

Oh ja.. is dat kniebandje hetzelfde als de aanhechting van de tussenpees bij de knie, die zo vaak samen gaat met de collateraalband blessure? Bij Yade is dat helemaal hersteld, zelfs geen littekenweefsel of iets meer op de scan te zien daarvan :)
Van de collateraalbandblessure zelf heeft ze wel een litteken op de scan, maar dat zal ook niet meer weg gaan.

Ruta graveolens heb ik ook van mijn stalgenootje gekregen toendertijd, zij was homeopaat (voor mensen dan wel). Toen ik die korreltjes gaf leek ze wel beter te gaan lopen, maar of het uiteindelijk heeft meegeholpen.. geen idee.. Ik heb ook pees compositum en traumeel druppels gegeven, je probeert toch wat..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:31

Nee, dit is het bandje wat aan het gewrichtskapsel zit van de knie, haar re.voorknie is wel een beetje haar zwakke punt ook. Bij Eric Laarakker is ze volledig over de kook gegaan, waardoor ze vermoedelijk haar knie heeft verdraaid.. Eerder had ze hier helemaal geen last van namelijk. Eric kon ook helemaal niks meer bij haar ondervoeten meten aan een probleem of kneuzing destijds.. Het gek doen is op het laatst gebeurt daar.

Ja, ik heb het idee dat het wel werkt ja, het zal natuurlijk niet alleen daar op genezen zijn, ik geloof namelijk dat de IRAP het meeste werk heeft gedaan. Maar vorig jaar kwam ik op een punt dat ze niet meer verder herstelde en daarop bleef hangen. Ik ben toen met een vriendin die natuurgeneeskundige is voor dieren om de tafel gaan zitten voor een plan van aanpak. We hebben Wolin toen gelijk hoog ingezet met Ruta graveolens en een bepaalde natrium vorm, dit laatste om vocht uit de benen te drijven.. En daarnaast 3 keer in de week accupressuur.. Hierna kwam er weer een stijgende lijn in haar herstel. Dus ik ben er van overtuigd dat het haar geholpen heeft en nog steeds doet.
Ze heeft maar 1x IRAP hoeven krijgen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:51

Wat een goed nieuws WL!!

En een minder positief bericht van Emy :(:) Herkenbare combi ook....

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:47

Goed nieuws WL! gewoon lekker rustig aan het werk gaan, ik ben van mening dat beheerste beweging toch beter is dan stil zetten, fijn dat de bandjes helemaal genezen zijn!

Emmy: iets minder dat de hals van je paardje nu tegen werkt. Mag je nu helemaal niet meer sport rijden of zit de kans erin dat je toch nog wel de sport in mag?

Mijnzoef: de grote dag is morgen voor ons! Ik ga Flo vanavond brengen, dan pakt Wouter hem meteen op de vroege ochtend voor nieuw beslag. Dan in de loop van de dag gaat bart hem checken en wordt hij gescand... pffff ik zit nu al met de zenuwen hoor!.
Gister heeft mijn dochter heerlijk met Flo gereden, Hij wordt echt steeds losser in zijn lijf en beweegt met zoveel swung... het is een heerlijk paard! Er was iemand bij de stal waar hij nu staat die paarden kwam kopen, en hij kwam nog naar me toe om te vertellen dat hij het een prachtig bewegend paard vond, hihih met de opmerking dat als het een springpaard was geweest hij me een heel goed bod had gedaan. Altijd leuk om ook van anderen bevestigd te krijgen dat hij echt wel goed is, en met potentie. Ik hoop en duim dat hij nu volledig genezen is en dat hij dat ook blijft!
Zodra ik morgen nieuws heb laat ik jullie dat meteen weten!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:46

Dat zijn leuke dingen om te horen *D
Heel veel succes vandaag, ik duim mee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:36

Spannend vandaag Am-Vanes, maar wat een fijne berichten zeg!!! Super!!

@Emy2009: Happy B-day!! ;)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:03

meiden ik heb goed nieuws! Flo is 100% Goed. Op de scan niets meer te zien, klinisch ook helemaal goed! Ik had hem gisteravond gebracht dus kon er zelf helaas niet bij zijn... Lag van ellende kotsmisselijk in mijn bed, maar Bart belde net met dit goede nieuws!!
Heerlijk, vanavond ga ik hem ophalen en lekker mee naar huis nemen. ben al met al een jaar bezig geweest, en dat is lang!!! Maar het lijkt of alles vergeten is als ik op hem rij! hij mag ook weer aan de longe, op het land op een klein stukje maar dat was ik toch al van plan. we zetten gewoon een lekker stukje voor hem af zodat hij wel andere paarden ziet maar niet kan rennen.
Nu heerlijk rustig weer verder trainen en ik ga er maar vanuit dat het allemaal vette pech is geweest en hij nu goed is en blijft!

Ik blijf jullie wel volgen in dit topic en ik hoop dat ik jullie een hart onder de riem kan steken..... genezen kan! Kost tijd maar geef de moed niet op!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:57

Gefeliciteerd, super! Toch steeds meer succesverhalen :)
Toen bij Yade de diagnose kwam en ik dit topic al kende, vertelden ze mij in bodegraven dat het lang zou duren, maar dat de kans op herstel goed is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo geloofde op dat moment. Gelukkig zijn er toch heel wat paarden waarbij het wel gelukt is!
Ik ben nog niet zo ver als jullie, maar dat heeft eigenlijk meer met de kogel te maken en niet meer met de bandjes, hoewel het daar wel een gevolg van is.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:32

Yes wat een heerlijk nieuws zeg, super weer een op de goede weg. Gefeliciteerd *\o/* . Nog even en als ze allemaal weer de oude zijn kunnen we met zijn alle een bosritje gaan maken en genieten van onze paarden haha! Zo zie je maar geduld wordt beloond. Nu zelf nog even over je stress moment heen dat dat been wel weer wat kan hebben. Moet zeggen dat ik dat nog steeds een lastig punt vind als Beau op het land is geweest of in de paddock heeft lopen klieren ben ik toch weer huiverig als ik erop stap of ze nog steeds wel goed loopt. Gelukkig wel hoor maar het blijft een raar gevoel.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:39

Jaaaaaa wat een goed nieuws Am_Vanes!!! Gefeliciteerd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:23

Am_vanes, wat goed zeg!! Jeetje!! Gefeliciteerd!! :D Ja genezen kan zeker, ook voor een tweede keer heb ik ondervonden! :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:48

Pff ik hoop dat dit keer ook te mogen ondervinden. Want oh wat valt het me tegen om weer op zo'n manier met een paard bezig te zijn :o

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:55

Iedereen bedankt! Het is een blessure waarvan ik niet had verwacht dat die een jaar zou gaan duren.... En nu hopen dat deze niet terug komt, maar idd niet bij ieder sprongetje in de stress schieten maar genieten!

Richtje; :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:39

@Richtje: geef de moed niet op!!

Jeetje, ik zit echt een beetje in m'n maag met wat ik met Wolin moet doen.. Ik vond haar wat te slecht lopen om haar mee het land op te laten gaan.. Maar ik gun haar ook zo het weideseizoen.. We zijn zo ver gekomen he, wil het niet weer in het water laten gaan, door haar te vroeg op de wei te gooien.. en dan het probleem van het aan de kletter gaan..
Daarnaast zal zij heel slecht niet bij de groep kunnen staan.. Ze is een dominante en bemoeit zich graag met de groep.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:43

Kan ze geen kleiner afgezet stuk naast de kudde krijgen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:50

@ AV: Wat een geweldig nieuws..Gefeliciteerd inderdaad weer een succesverhaal. *\o/* Dat stressen om niets herken ik en moet echt slijten. Het vertrouwen in het herstel moet groeien..Dat duurt een tijdje. Je durft amper te geloven dat het goed zit..

@ WL: Lastig hoor, persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om haar het grote land op te gooien. Het gevaar zit hem, bij mijn weten, juist in het vaart maken en daarna een flinke stop. Maar elk paard en iedere situatie is anders. Zhuf staat nog steeds op een kleiner stuk wei. Wel groter dan in het begin maar geen kilometers oppervlakte. Nu heb ik het voordeel dat ze het prima vindt en niet zo'n behoefte heeft aan een kudde. Ze staat samen met mijn shet en naast andere paarden. Maar als Wolin compleet uit haar dak gaat omdat ze bij de rest van de kudde wil staan schiet het ook niet op natuurlijk.. Phoe moeilijk...

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:46

Ik hoor allemaal positieve verhalen, blij om te horen :)

@Wl: Ik zal der eerder op een heel groot stuk zetten, want dan gaan ze vaak alleen rechtuit rennen en dat zullen ze vaak alleen in het begin doen daarna gaan ze toch alleen maar eten. Op een klein stukje loop je gevaar dat als ze gaat rennen, van die kleine bogjes gaan draaien en springen en dan heb je meer kans op verwondingen.

Die van mij moet 3 mei naar de dierenarts, ik hoop dat het er al beter uitziet. Er valt alleen niet meer mee te wandelen, hengstenbit al in maar alsnog stuiterd hij de 20 min wandelen naast me, ga voor de veiligheid het erf ook niet meer af, hebben jullie tips om iets te voeren waar hij wat rustiger van word????

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:28

Daar heb je ook een punt Dym-wish2... En denk ook niet dat die van mij achter een draadje blijft als ze ziet dat de rest van de kudde ergens heen gaat.. Ben ook bang dat het ´af gaan´ onvermijdelijk is.. Ik heb wel besloten dat ze nog niet mee gaat met de groep, gelukkig is het land nog te nat om uberhaupt de paarden naar buiten te doen :o .. Stiekem wel blij mee.. Het kniebandje van Wolin moet ook genoeg hersteld zijn, dus eerst weer even onder de man wat gaan doen, het enige is dat we ook bij Den Hoek lopen voor het kopschudden, want nu gaat ze over de benen goed, maar het kopschudden maakt het rijden zo wat onmogelijk..
Wouter liet overigens op de kliniek ook zien dat Wolin hele mooie steunsels heeft gekregen, een stuk steiler is haar rechtervoet nu! Mooi voetje.. :j Bart zei ook wel, dat als ik het voetje steil wist te houden, dat je daar de oorzaak van het probleem al mee in de kiem smoort.. Laten we het hopen mensen.. Vind het dood eng.

@DW2: Je zou een halfuur voor het wandelen een beetje Tranquigel kunnen geven, zodat de scherpe kantjes er vanaf zijn. Is dat een idee?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:23

Ik ben even kwijt wat ze al aan 'werk' doet WL, maar is het een idee dat je haar wat beweging geeft en misschien de eerste paar keer wat sedeert voor ze het land op gaat? Dat scheelt vaak ook een hoop :)

@DW2, wat bij die van mij de enige optie was, was muisjes geven een uurtje van tevoren. Tranquigel deed ie niets op helaas (of niets.... gewoon alles nog :+ :D), muisjes ging goed met het stappen :)