[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:34

ken het product niet ga wel kijken of het bij ons zal passen en dan hoor je het wel. heel veel sterkte vandaag.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:21

Petra_O heel veel sterkte vandaag !!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:18

Petra_O sterkte!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:46

Petra heel veel sterkte de komende tijd meis!
wat dapper van je! het spreekt echt van een gigantisch groot hart voor je paard!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:32

Flappie is heel rustig en vredig ingeslapen. Ze was echt helemaal op, en ze was weg voor haar hoofd de grond raakte.
Ik weet nu zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen. Arme Flappie was zo ongelofelijk moe. Ze deed nog vrolijk voor mij, maar ze had echt pijn. Ze mag nu lekker uitrusten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:37

:(:) |(

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:55

|( |( |( :(:) :(:) heel veel sterkte voor vandaag maar ook voor de komende tijd

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:17

Ik kom even binnenvallen, want volgens mij zitten hier de glucosamine experts :)

Wat geven jullie?
Wat is een goede prijs-kwaliteit verhouding?
Wat zijn jullie ervaringen?

Even kort samengevat, ik heb een merrie kruising Welsh cob van inmiddels 32 respectabele jaren.
Ondanks cushing gaat het goed met haar. VA raadde van de week glucosamine aan, omdat oudjes het daar goed op/beter op kunnen doen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en zou graag wat advies willen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:24

niet vervelend bedoel maar lees het topic. en wat zou je graag willen weten. iedereen in dit topic geeft wat anders en is hier tevreden over. zover ik weet. misschien kun je wat specifieker zijn.

ik zelf geef van naf 5 star aan mijn paard. daarvoor heeft hij jaren op chondrowelia gestaan ben ik zeer over te spreken, die prijs kwaliteit verhouding sluit ook niet uit dat ik die weer terug ga geven. dus stel gerust je vragen ik help je graag verder.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:29

Ik heb het een beetje doorgespit maar er staat veel door elkaar. Ik heb geen idee hoeveel soorten glucosamine er zijn, begrijp nu dat het nogal breed is.
Even op de site van de paardendrogist gekeken en zag daar van de Groene Os een pot staan van 66 euro. Ik vind dat best veel geld voor een pot waar ik maar een maand mee kan doen. (tenminste volgens de dosering wat daar staat) Vandaar de vraag wat jullie geven en wat de prijs ervan is.
Tevens: in hoeverre is jouw paard er beter van geworden en wat heb je gemerkt?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:29

Jemawi schreef:
Ik kom even binnenvallen, want volgens mij zitten hier de glucosamine experts :)

Wat geven jullie?

Even kort samengevat, ik heb een merrie kruising Welsh cob van inmiddels 32 respectabele jaren.
Ondanks cushing gaat het goed met haar. VA raadde van de week glucosamine aan, omdat oudjes het daar goed op/beter op kunnen doen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en zou graag wat advies willen.

Misschien vind je deze wel handig ( mbt prijzen en wat erin zit ) :

Niekje51 schreef:
Found it! Het is een excel, heb ook even de prijzen van nu erbij gezocht, kleine moeite ;)

Zoals ik heb begrepen zijn er drie ingredienten van belang en dat zijn; Glucosamine, Chondroitine en Hyaluronzuur. Daarnaast is er MSM (organisch zwavel) nodig ter ondersteuning van het transport door de cellen voor optimale opname. Voor mij moest het supplement dus minimaal deze vier bevatten in de meest gunstige verhoudingen voor een redelijke prijs per dag. Ik moet het namelijk voeren voor de rest van haar leven, dus iedere maand 90 euro extra voor supplementen er tegen aan gooien is gewoonweg teveel.

[ Afbeelding ]

Cortaflex en Excellent Equi Mobility hebben alle 4 de ingredienten die ik zocht, maar na verschillende mislukte pogingen bij de fabrikant om erachter te komen in welke samenstelling die in het supplement zitten, en geen antwoord, zijn deze voor mij afgevallen. Mocht iemand dit wel weten, hoor ik het natuurlijk graag!! Primeval Gelatinaat wordt ook door vele aanbevolen, maar ik heb de keuze voor de bovenstaande ingredienten gemaakt. Ik had wel in mijn achterhoofd, als het niets wordt met deze combi, ga ik Primeval proberen, maar ik ben hierbij gebleven, nu al ruim een jaar.

Nadat ik deze lijst heb samengesteld, ben ik voor de NAF Superflex Liquid gegaan, en ik heb dit nog aangevuld met Vitamine E & Omega 3-6-9. Dit kun je in hele dure verpakkingen bij een paardenwinkel kopen, maar je kunt ook naar de Kruidvat gaan voor een flesje van 100 Tarwekiem bolletjes waar je dr drie per dag van geeft. Daar zitten deze supplementen ook in, is natuurlijk i.p.v. chemisch dus wordt beter opgenomen, en... kost € 2,50 per potje :D Als je de prijzen kijkt van de potten vitamine E en Omega 3-6-9 in de winkel sla je stijl achterover! Ik ben zeer tevreden met mijn huidige supplementen, mijn merrie doet het SUPER!

En dan klikken op woord afbeelding voor het schema.

Of anders deze : http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... /gwsup.pdf

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:38

Jemawi schreef:

Wat geven jullie?

Ik geef Excellent Equi Mobility aan mijn haflinger. Dit is een glucosamine supplement met chondroitine en msm. Voor mijn paard werkte alleen de pure glucosamine op den duur niet meer. Hiervoor heb ik glucosamine van GlucoHorse gebruikt maar dit had bij mij niet het gewenste resultaat.
Qua prijs-kwaliteit verhouding vind ik Equi Mobility erg goed. Ik betaal 75 euro voor een 2 kilo verpakking en ik doe hier ruim 3 maanden mee. Dus 25 euro per maand is zeker te doen.
Mijn paard is van onregelmatig naar rad gegaan binnen 1,5 maand sinds ik Equi Mobility voer. Voor mijn paard werkt het echt heel goed :)

Maar als je het topic doorleest zul je inderdaad zien dat er veel verschillende supplementen gebruikt word en voor het ene paard werkt het een wel en voor de ander niet. Helaas is het dus gewoon uitproberen waar jou paardje goed van gaat lopen :)

Wel een prachtige leeftijd hoor 32!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:08

mmm,wel supplement ik ook probeerde ,ik zag geen resultaat met zonder,maar mijn pony is dan niet kreupel maar zwikt door achterbenen..ook duivelsklauw helpt niet

maandag wordt mijn vriendje ingeslapen na 2 jaar tobben..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:00

casanova ook voor jouw heel veel sterkte.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:57

Heel veel sterkte casanova de komende tijd.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:33

Casanova, heel veel sterkte deze zware dagen. Je weet dat het móet gebeuren, maar dat maakt het niet makkelijker.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:27

Heel veel sterkte casanova!

Petra, hoe is het nu met je?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:30

Het is heel vreemd dat dat ze er niet meer is... Dat ik niet naar stal hoef, dat ze geen dekentje op hoeft als hetf regent. Ik ben wel heel blij dat ze nu niet buiten in de regen staat met haar arme kapotte lijf. Waar ze nu is schijnt altijd de zon.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:42

Heel mooi gesproken petra!

Casanova heel veel sterkte!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:21

Ook van mij, heel veel sterkte Casanova!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:32

bedankt allemaal..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:35

Petra en casanova allebei heel veel sterkte gewenst :\ Ik hoop dat mijn krukkie nog een hele tijd bij me mag blijven, maar mijn hart knijpt samen bij dit soort berichten. Je weet dat het er een keer van moet gaan komen..

:(:)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:29

Afbeelding
morgen is het zover,gelukkig sta ik er nog steeds achter...maar het is mijn moeilijkste beslissing ooit...
ik heb er alles aan gedaan,verschillende wegen ingeslagen en kapitalen kwijt geweest,ik heb nog 2 x ermeloweekend met je mee mogen maken ondanks alles,we zijn samen m1 +2 geworden(dat was altijd mijn droom met een haflinger).ik heb 11 jaar van je mogen genieten..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:21

Heel veel sterkte morgen casanova!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:43

succes vandaag casanova