nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:03

@ isapaardje
hebben de cavallo's ook meer grip dan blote voeten denk je? Als dat nl zo is kan ik de mijne beter met de cavallo's aan longeren nl

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:07

Ik heb eergister avond nog een setje simpele easyboots besteld en had ze vandaag al binnen :). Waren ook de laatste die op voorraad waren in deze maat.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:08

Paar weken geleden, toen na sneeuwval, dooi en vorst, onze wei in een schaatsbaan was veranderd, liep Isa per ongeluk zo'n stuk ijs op. Ze gleed gelijk op haar achterhand omdat de achtervoetjes totaal geen grip hadden op het ijs (blote voeten). De voorhoeven, waar de Cavallo's aan zaten, bleven wel staan.
Nu zal ik niet beweren dat ze er niet mee glijdt, maar als ik zelf met de schoen aan mijn hand over de huidige gladde bodem ga, dan stoppen ze, ik glij niet weg, terwijl ik met de RX bij wijze van kan sjoelen, zo glad. De normale easyboots schuiven ook, maar niet zo erg als de RX.
Mijn Cavallo's zijn nog niet heel erg versleten van onderen, en hebben nog wel van die ruwe puntjes onder de zolen (soort schuurpapier idee). Kan me indenken als dat glad is gesleten, ze ook minder grip geven.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:11

nou het is het proberen waard, mn paard loopt op blote voeten prima in de redelijk gladde longeerbak, maar dan wel op haar tempo, als ze meer grip heeft loopt het natuurlijk lekkerder voor haar,

ik ga het eens proberen :j

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:13

DubbelDun schreef:
TNT of verzender??
Heb je een traceerkode, dan kun je kijken waar ze uithangen :)

Nee TNT. Ik heb ze via Bokt overgekocht netjes een track en tracenummer gekregen en als ik dat invoer staat er alleen dat de zending is voorgemeld (dus afgegeven door verkoper). Ze heeft ze maandag al afgegeven daar. De Cavallo's zijn dinsdag verstuurd en had ik gisteren al binnen (andere verkoper)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:14

Iemand wel een spikes onder zijn Easyboots gemaakt ??

@deedee19: dat is vreemd, meestal blijft er bij de TNT niet zoveel 'hangen'.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:16

Nee die ervaring heb ik ook niet dus ik baal. Ik wacht deze week nog maar even af. Misschien zijn ze het vergeten door te voeren in de pc? En anders moet de verkoper maar even gaan kijken of ze nog op het postkantoor liggen.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:15

hier veel pakjes besteld de laatste tijd :o en er blijft op het moment helaas heel erg veel bij tnt hangen, dat voorgemeld is en dat rustig 3 dagen blijft, voor er schot in de zaak komt :(.
Uiteindelijk komt alles - met een flinke vertraging- wel binnen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:56

Nou dan hoop ik daar ook maar op. Het is wel een hele lieve bokker hoor, want ze gaat nu even bellen hoe dit alles kan. Geloof echt dat zij er niks aan kan doen, maar voor haar ook vervelend natuurlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:03

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor iets is geruild bij Agradi? Het is nu 2 weken geleden,dan komt het toch wel binnenkort?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:18

Geen idee. Ik heb toevallig vorige week ook iets terug gestuurd en niks meer gehoord.
De Cavallo's zojuist gepast en EINDELIJK een schoen gevonden die om zijn voorhoeven past. Ik loste het nu altijd op met voor ijzers en achter easyboots. Maar de Cavallo's pasten dus ben helemaal blij :D
De voorhoeven zien er nu voor niet uit. Ik had namelijk nog niet zolang zijn voorijzers erop liggen toen de sneeuw kwam. Smid heeft ze eronderuit gehaald, maar verder niks aan de hoeven gedaan omdat ze anders te kort werden. Nu zitten er dus allemaal scheurtjes in van de nagelgaten. Daarom durfde ik nu ook niet goed te gaan rijden, maar nu kan het weer met de Cavallo's. Als straks de hoeven weer iets aangegroeid zijn dan fatsoeneert de smid het wel weer. Ik vind de Cavallo's wel echt lelijk, maar ze zijn wel enorm makkelijk in gebruik t.o.v. de easyboots zeg (nou heb ik die laatste al een jaartje of 7 dus inmiddels wel genoeg ervaring)
RB was echt heel slim. Ik had zijn hoeven even in pedaalemmerzakken gestopt en op een plastic zak gezet. Nou was die zak niet heel groot, maar iedere keer als hij ging verstaan bleef hij keurig op die zak staan. Die zal wel gesnapt hebben dat ze nog even mooi moesten blijven. Toen ik eenmaal door had dat het wel ging passen hebben we nog eventjes een stukje ermee gewandeld om alvast een beetje in te lopen. Blijft goed zitten en heb nog een heel klein beetje speling, dus dat is wel handig als de hoeven iets bij groeien. :j

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:21

deedee, dat is goed nieuws! :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 01:07

deedee19 schreef:
Ik vind de Cavallo's wel echt lelijk

Je hebt toch geen roze besteld? 8-)
Ik heb bruine en vind ze zelf eigenlijk wel mooi staan bij Isa.
Fijn dat ze goed bevallen Deedee. Veel wandelplezier.
Trouwens hier waren de schoenen door continu gebruik, en liggen op harde bodem, wel beschadigd geraakt (het leer bedoel ik). Vandaar vandaag even flink ingevet en ze zagen er weer uit als nieuw :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:44

Nee gewoon zwarte, maar toch ik vind de easyboots persoonlijk wat minder lomp ogen, maargoed functionaliteit gaat voor mooiigheid.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:15

De lelijkste zijn in mijn ogen de huidige Smit schoenen :o
Afbeelding

Ik geef je verder wel gelijk ... de Cavallo's zijn heel wat lomper dan de rest die ik heb staan.
Hieronder een deel van mijn 'verzameling' hoefschoenen:
Links easyboot, midden oud model Smit, rechts Cavallo:

Afbeelding

Vandaag blijft Isa op haar Cavallo's staan trouwens, vanwege de grip. Het is extreem glad hier door ijzel en het geknal begint hier al (ze is bang van vuurwerk). Zelfs de (korte) wei is hier nu ijsbaan geworden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:37

Hier is het ook echt link. Gelukkig zijn beide paardjes niet bang voor vuurwerk. Ik heb van de week de fjord een stukje wei bijgegeven. Daar ligt nog wat omgevallen gras onder dus daar is wel meer grip. Normaal doe ik dat 's nachts dicht, maar misschien dat ik het vannacht maar open houd. Ulvy staat op stal, met overdag uitloopje, maar vrees dat die tegeltjes ook spekglad zijn. Gelukkig kan ze dan in haar stalletje blijven. Vanmiddag loopt de temperatuur op dus kijk ik wel even of ze nog even buiten kan spelen.
Dit schoenen van smit zijn inderdaad heel lelijk, dan liever de cavallo's inderdaad. Ziet er trouwens naar uit dat mijn hoefschoenen voor Ulvy vandaag eindelijk komen. Eindelijk een statusupdate op tracktrace!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:38

Trouwens voor de mensen die Cavallo's hebben, hebben jullie die passantjes die je erbij krijgt erom gedaan? Heb het geprobeerd, maar krijg dan bijna het klittenband niet meer op zijn plek. Zijn die dingen echt nodig?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:00

De Cavallo's lijken op de Old mAc's
Ivm de EasyGlove lijken die idd nu erg lomp :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:28

Ik heb die passantjes nooit erom gedaan, maar nu ze de schoenen dag en nacht draagt, en ermee gaat liggen, gaan de sluitingen door aanvriezende sneeuw open. En uiteraard kan ik nu die dingen niet meer vinden. Vandaar dat ik er elastiekjes om gedaan heb. Althans om het onderste bandje.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:50

Hihi zo stond Red Bull gisteren ook met zijn plastic zakjes :')

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:04

ik zit ook te denken aan hoefschoenen, maar als je met deze op het asfalt rijdt, zijn ze dan niet binnen de kortste keren foetsie gesleten? Ik heb het over de cavallo's trouwens:P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:08

wat goed om te horen!

Heeft iemand ervaring met hoefschoenen voor tinkers? Ik heb zo het idee dat de sokken dan erg in de weg zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:13

Het zal wel 'vloeken in de kerk zijn' :D maar kun je er dan niet gewoon een stukje afhalen :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:18

DubbelDun schreef:
Het zal wel 'vloeken in de kerk zijn' :D maar kun je er dan niet gewoon een stukje afhalen :)

{x)

Lol :D hahaha dat ziet er dan echt niet uit volgens mij :D