Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:De onderkant ziet er niet best uit voor hoeven die 2 weken terug bekapt zijn.
Links is erg kort/ondergeschoven en rechts lijkt wel of het paard op de zool staat ipv op de wand.
stitchlover schreef:Ik zie ondergeschoven hielen en een platte voet en daardoor een zool die te veel draagt, ik zou zeker een andere bekapper zoeken en als je paard gevoelig loopt op steentjes alleen op een zachte ondergrond (buiten)rijden of hoefschoenen gebruiken.
Mijn paarden hebben 8 weken na de bekapper nog niet zulke flares, dus goed dat je overstapt op een andere bekapper.
Cowgirl schreef:Dit paard moet gewoon bekapt worden. Dan zijn er echt geen ijzers nodig. Ik kan niet geloven dat deze 2 weken terug gedaan is.
Roosyes schreef:Er lijkt ook nog veel steunsel materiaal te zitten en rotstraal. Die laatste is sowieso fijn om al te behandelen.
Moushy1996 schreef:Ik ga na het bekappen ook meteen de hoeven opnieuw opmeten voor hoefschoenen
Natascha schreef:Houd je zelf tussendoor wat bij of niet? Deze hoeven zijn niet echt in balans. Je zou eens kunnen googlen op hoofmapping. Dan krijg je een beetje een idee wat er niet goed is.
De video's van k.c. lapierre zijn ook erg leerzaam.
DubbelFun schreef:Moushy1996 schreef:Ik ga na het bekappen ook meteen de hoeven opnieuw opmeten voor hoefschoenen
Met hoefschoenen moet je idd zelf de hoeven tussen door ook wat bijhouden, wel wat afhankelijk van het merk schoenen. Je moet wat 'ruimte' incalculeren dat de schoenen wel aan blijven kunnen óf je moet meerdere maten aanhouden zodat je met de groeiende hoeven ook de juiste maat schoenen hebt.
Bijv. de Easy Boots Glove die ik gebruik passen erg nauw en ik vijl de hoeven elke 3 á 4 weken. Toen ik nog Old Mac's had was dit niet nodig.
Cowgirl schreef:Is je paard gevoelig dan dat je schoenen wilt?
Ik zou hem gewoon eerst eens laten bekappen en kijken hoe dat gaat. De eerste paar dagen zal er wel wat gevoeligheid zijn gezien er aardig wat afmag.
Maar als je paard daarna goed loopt heb je die schoenen echt niet nodig.
Misschien is het een idee om zelf een bekapcursus te gaan doen.
Moushy1996 schreef:Hallo allemaal,
Wat vinden jullie van de hoeven van mijn paard?
Deze is 2 weken geleden bekapt en heb het idee dat ik een andere hoefsmid moet/wil gaan zoeken...
Is er misschien iemand die er verstand van heeft of ik met deze hoeven kan gaan buitenrijden?
Paard loopt licht gevoelig op steentjes!
[ [url=m/0yU5qX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WmfIBl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pu1DBy.jpg]Afbeelding[/url] ]