Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haf_jessie schreef:pff heb een topic geopent hieronder, en daar zijn mensen niet zo blij. Kan je ook beter niet doen he hahaha
Less schreef:Mening?
Kort geleden heb ik mijn paard moeten laten inslapen.
Omdat paardenbloed blijft stromen, ben ik langzaamaan een beetje om me heen aan het kijken wat er allemaal te koop staat en mezelf aan het orrienteren op wat ik wil.
Er staan veel paarden aangeboden met een rontgenologische keuring (willen wij ook).
Maar tot mijn grote verbazing staan er bij de meeste paarden de klassificeringen 2(op sprong, straal e.d.) vermeld.
Omdat ik naar een jong paard kijk, schrik ik nog het meest van het feit dat heel veel jonge paarden rond de drie jaar ook die score behalen. Toch zijn ze goed gekeurd. Voor de sport!
Alle dierenartsen zeggen me dat ik met een gerust hard een paard kan kopen met een twee op de sprong (in Utrecht vertelde ze me dat dit echter wel kan betekenen dat er al haakjes zitten wat niet perse hoeft te leiden naar spat maar dat kan zeker).
Kortom ik wil alleen maar een paard met 1-tjes op de foto.
Ik moet er niet aan deken dit hele verhaal voor de derde keer mee te maken.
Wat vinden jullie?
Less schreef:Maikeltje:
Wat naar dat je waarschijnlijk niet de doelen kan behalen waarvoor je graag had gegaan in de sport.
Ik ben nu ook heel kritisch, ik weet zekerheden zijn er niet maar ik neem geen paard met een twee of hoger op de foto. Daar begin ik niet aan. Ook kan je paard met allemaal 1-en zich verstappen in de wei of koliek krijgen, allemaal helaas mogelijk. Maar ik ben hard aan het sparen en wacht tot ik een goed paard vind, ik heb nl. alle tijd.
Lielle schreef:Tja, ons paard met eentjes op de sprongen en knieen loopt al twee jaar te tobben met een niet te verklaren kreupel/onregelmatigheid. Dat was trouwens mijnvan een paar weken terug, DA raadde aan om hem maar weg te brengen, hij zag er totaal geen kans meer in (verhaal is enorm lang, zal het jullie besparen). We hebben toch maar besloten om hem deze zomer op de wei te zetten en te kijken of dat wil helpen.