Ja, ik ook, maar dat was eigenlijk al hopen tegen beter weten in, ik wist in m'n achterhoofd al wel dat ze weer te slecht was geworden, te veel pijn. Ze wilde ook echt geen stap meer zetten, ging echt tegenhangen in het halster als ik haar wilde dwingen en dat op 3 doses pijnstilling. Ik vond het wachten op deze smid eigenlijk al te lang duren maar wilde toch dat stukje zekerheid nog. Ze ligt nu aan de weg... nu zorgen dat Pippa zo snel mogelijk een maatje krijgt want ookal heeft die afscheid genomen, die voelt zich nu wel heel alleen...
Hopen tegen beter weten in kan ik zo goed begrijpen. We hebben alles over voor onze maatjes. En die zekerheid heb je 'nodig' om er vrede mee te hebben, anders blijft er in je achterhoofd altijd zitten had ik nog maar...
Geef Pippa maar een dikke knuffel, hopelijk vind je snel een maatje voor haar en knapt ze snel op! Hoe gaat het lopen van haar?
Pippa is nog niet goed, maar knapt wel langzaam op en omdat het bij haar niet zo 'systemisch' is als bij Raya maak ik me daar ook minder zorgen om. De hoefsmid vond haar ook niet zo zorgelijk. En het klinkt misschien stom maar ik denk echt dat het haar ook niet hielp dat Raya zo ziek was. Paarden zijn zo sensibel en pakken de energie van anderen zo goed op, als je zelf lang met een ziek iemand leeft wordt je daar zelf ook niet beter van en ik denk dat Pippa toch ook een beetje mee ging in Raya's energie. Ik heb nu Pippa wel een kruimeltje van Raya's pijnstiller gegeven, kijken of ze daar ook goed op reageert (Pippa doet het ook wel op bute maar had ik net afgebouwd maar overwoog al om toch weer wat te geven), gewoon zodat ze wat meer blijft bewegen. Helemaal nu ze alleen staat wil ik niet dat ze door haar voeten in een hoekje gaat staan sippen.
enorm veel sterkte met die grote verlies Francis.... Hopelijk staat je andere pony nog een beetje rustig? Ook veel succes met de komende dagen, misschien wel fijn als afleiding
Hier had mijn pony gisteravond rechtsvoor en rechtsachter duidelijk veel warmere hoefjes dan links. Ze wisselt qua warmte wel vaker en ik vind het lastig te bepalen of het iets betekend, maar gisteren was het verschil wel heel duidelijk en groot... Hoop zo dat het een moment opname was, dat ze op een bepaalde manier in stal heeft gestaan ofzo en dat het niet iets anders is...
Twijfel nu wel of ze wel goed staat. Mijn grote krijgt 5 kg voordroog, waarvan het suikergehalte 10-13% is. Behoorlijk hoog dus. Ik ga er vanuit dat ze haar voer redelijk snel op heeft, iig in zulke mate dat pony er niet bij kan (ik heb een hogere voerbak waar ik het net in doe). Uiteraard valt er altijd wel wat plukjes uit haar mond op de grond, die pony erna kan opzuigen, maar naar verwachting is dat zeer minimaal. Hoop niet dat dat een probleem gaat opleveren en dat ze vandaag weer gewone hoefjes heeft
Anoniem
Geplaatst: 08-03-19 10:10
Ik tref Sed de laatste tijd steeds zo aan, hij heeft naar mijn weten geen warme hoefjes, maar staat nu ook al een tijdje ingepakt op schuim natuurlijk. Hij loopt zonder pijnstillers wel als een malle, en vaak zat begint of eindigt dit met spelen in het water. Ze hebben een automatische vlotter-drinkbak met schoon leiding water staan dus dit is niet perse om uit te drinken. Maar omdat hij wel heel lang zo in het water blijft staan vraag ik me ook wel eens af of dat dan misschien toch is om de hoefjes te koelen? Of zoek ik er dan teveel achter en moet ik me eigenlijk gewoon geen zorgen maken omdat hij het verder onwijs goed doet, en stoor ik hem op zulke momenten gewoon in zijn waterspeel-momentje?
Als hij met schuimblokken in het water gaat staan zou ik ze sowieso af doen, z'n zolen en straal kunnen zo niet goed drogen en worden week, waardoor ze alleen maar makkelijker 'door hun hoeven zakken'. Kan ook zijn dat z'n voeten met blokken en tape nu te warm worden, dat werkt ook averechts.
Toch wel he.. De hoefsmid had gezegd dat ze om konden blijven en dat ik ze niet hoefde te laten luchten of verversen tot de volgende bekapbeurt, hij kon er ook mee in de nattigheid staan.. Deed ze zelf altijd zo.
Maar dan ga ik ze er morgen toch maar even onderuit halen, kijken hoe dat gaat en even luchten.
Ik wissel hier dagelijks vilten zooltjes (2 lagen) in de hoefschoenen, om ze maar zo droog mogelijk te houden. Raya heeft ook noodschoenen gehad maar die gingen er - hoe lastig ook - om de dag af. Zelfs met heel droog weer worden de hoeven vochtig door lichaamsvocht... Ik denk dat je pony met een rede in het water gaat staan, hoop voor je dat het niet heel erg aan't irriteren is.
Ik was paar dagen niet online. Wat naar Francis om te moeten lezen dat Raya er niet meer is. Heel veel sterkte met dit verlies. Je hebt er zoveel voor gedaan al die keren.
Ook de anderen waarbij het nog altijd niet goed gaat, veel sterkte nog steeds. Ik leef met jullie mee. Ben zelf ook al weer 5 maanden op en af aan het sukkelen zonder direct aanwijsbare reden. Zo'n nare ziekte als de oorzaak niet duidelijk is.
Dankje... Ik ben wel 'uit m'n hum', kan me slecht concentreren op dingen, maar ik heb er ook vrede mee. Ik weet dat ik niet anders meer kon en dat ze ook wel wilde gaan en ik was er natuurlijk in m'n achterhoofd ook al langer mee bezig. Ik mis haar maar en had haar zo graag een langer leuker leven gegeven, maar mijn vriendin moest aan me doorgeven dat het goed was. "Jij hebt me gezien"... was de boodschap. Ze heeft een best zwaar leven gehad waarbij vooral heel veel en vaak over haar grenzen gegaan is, bij mij mocht ze die wel aangeven en werd ook naar geluisterd. Ze hoefde bijna niks wat ze niet wilde. Nu gaf ze haar laatste grens aan, dat had ze al eerder gedaan, de eerste keer dat ze HB werd, toen heb ik haar wel gepusht omdat ik wilde dat ze wist dat ze het waard was om voor te knokken, ze was toen ook nog maar zó kort ziek dat ik gelijk opgeven geen optie vond. Maar nu was haar grens echt bereikt en kon ik niet anders dan ook daar gehoor aan geven.... Ik ben blij dat ik haar dat stukje eigenheid en respect terug heb kunnen geven.
Hier gaat het op het moment redelijk (klop het even af). Ze is niet meer zo kreupel maar loopt wel enorm voorzichtig. Hopelijk kan ze volgende week weer lekker gaan genieten van het weer.