Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:04

Leuk Monique! Blij dat ze aardig goed blijven zitten!
Graag tips! :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:47

Fijn Monique!
Je gebruikt er nu twee?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:58

ok eerste videootje met wat tips. Ik deel ze op in stukjes van 5 minuten. Veel werk om te maken. Dus morgen volgende deeltje.

Ik had willen starten met 4 megasussen, maar ze vallen echt heel erg ruim en dus te groot en dus moet ik een set terugsturen.

Haar voorhoef is 150. Men raadde mij aan 160 te bestellen.
Haar achterhoef is 140, en dus raadde megasus mij aan 150 te bestellen.
Dus 1 cm groter dan haar werkelijke hoef.

Maar ik had hen foto's gestuurd van de vreemde vorm van de voorhoeven van mijn tinker. Die zijn ovaal maar dan in de breedte ovaal.
Dat resulteert erin dat de megasussen echt mega veel te lang zijn voor haar. Als ik zoals bedoeld de 160 voor haar voorvoeten zou gebruiken, dan zou ik ruim 4cm aan de achterkant moeten inkorten. Zie filmpje.
Dat lijkt me niet de bedoeling. Dus gebruik ik de 150 die ik voor achter had besteld voor haar voorvoeten.

Ik ga vragen of ik de 160 kan ruilen voor een 150.

Morgen verder met het volgende filmpje

EDIT ik vergeet de link in het berichtje te plaatsen. https://www.youtube.com/watch?v=2LvTJhXQinc

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:14

Ziet er goed uit!! Ben benieuwd naar de rest
Hilarisch trouwens hou hij mee kijkt naar de instructie video over de schouder van je vriend :D

Monique1963 schreef:
ok eerste videootje met wat tips. Ik deel ze op in stukjes van 5 minuten. Veel werk om te maken. Dus morgen volgende deeltje.

Ik had willen starten met 4 megasussen, maar ze vallen echt heel erg ruim en dus te groot en dus moet ik een set terugsturen.

Haar voorhoef is 150. Men raadde mij aan 160 te bestellen.
Haar achterhoef is 140, en dus raadde megasus mij aan 150 te bestellen.
Dus 1 cm groter dan haar werkelijke hoef.

Maar ik had hen foto's gestuurd van de vreemde vorm van de voorhoeven van mijn tinker. Die zijn ovaal maar dan in de breedte ovaal.
Dat resulteert erin dat de megasussen echt mega veel te lang zijn voor haar. Als ik zoals bedoeld de 160 voor haar voorvoeten zou gebruiken, dan zou ik ruim 4cm aan de achterkant moeten inkorten. Zie filmpje.
Dat lijkt me niet de bedoeling. Dus gebruik ik de 150 die ik voor achter had besteld voor haar voorvoeten.

Ik ga vragen of ik de 160 kan ruilen voor een 150.

Morgen verder met het volgende filmpje

EDIT ik vergeet de link in het berichtje te plaatsen. https://www.youtube.com/watch?v=2LvTJhXQinc

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 05:17

Superleuk dat filmpje!!

pol013

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:29

Wat fijn om positieve berichten te horen. Leuke video ook.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:08

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:28

Leuke filmpjes Monique!

Ik volg jullie topic nog steeds, maar krijg er zelf een steeds zwaarder hoofd in dat het voor ons een oplossing is...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:01

Dank voor jullie reacties op de filmpjes.
Als het voor mij gaat werken, gaat het voor iedereen die recreatie rijdt in ieder geval werken. Ik heb hier in de bergen ruiger terrein gemiddeld dan in NL, dus dat hebben jullie al als voordeel op mij.

EDIT: en mijn paard heeft heel moeilijke platte voeten, dus als het voor haar werkt, kun je bijna geen slechtere hoeven hebben dan dat en moet het dus ook voor een ander werken.

Ik ga straks checken of de beschermende covers over het klittenband zijn blijven zitten.

Ik heb contact gehad met Megasus en het is geen enkel probleem om de te grote 160mm om te ruilen voor een 150mm. Alleen zijn de verzendkosten voor mijzelf.

Dus ruilen is geen probleem voor ze. Dat is dan weer nette service.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:07

Monique1963 schreef:
Dank voor jullie reacties op de filmpjes.
Als het voor mij gaat werken, gaat het voor iedereen die recreatie rijdt in ieder geval werken. Ik heb hier in de bergen ruiger terrein gemiddeld dan in NL, dus dat hebben jullie al als voordeel op mij.

EDIT: en mijn paard heeft heel moeilijke platte voeten, dus als het voor haar werkt, kun je bijna geen slechtere hoeven hebben dan dat en moet het dus ook voor een ander werken.

Ik ga straks checken of de beschermende covers over het klittenband zijn blijven zitten.

Ik heb contact gehad met Megasus en het is geen enkel probleem om de te grote 160mm om te ruilen voor een 150mm. Alleen zijn de verzendkosten voor mijzelf.

Dus ruilen is geen probleem voor ze. Dat is dan weer nette service.

Ik vrees dat er alleen al heel wat ervaringen zijn geweest die dat tegenspreken :P

Bij mij leek het in eerste instantie ook erg goed te gaan (geen ruig terrein) en ik zag het helemaal goed komen, maar ondertussen is mijn mening daarover toch veranderd...

Verder ook goede ervaring met de service. Heb de nieuwe clips echt snel ontvangen. Weet alleen niet of ik ze snel ga gebruiken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:05

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:34

Ik was de eerste week ook enthousiast. Ok hoop dat jij daarna ook nog enthoust bent Monique!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:17

So far so good Monique :D
En fijn dat je de maten kunt omruilen +:)+

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:06

Dank voor de duidelijke filmpjes! Goed om te zien.
En paardje loopt er lekker mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:33

En hier is deeltje 4 van de serie geheel gewijd aan de klittenband beschermkapjes, dat gaat vervolgd worden door deel 5 waarin ik weer een test ga doen.

https://www.youtube.com/watch?v=eyiv_EyQyv0

Ik ben inmiddels zelf op zoek naar een industrieel klittenband. Waarschijnlijk al iets gevonden dat ik er dan zelf met hoef lijm op ga maken. We gaan het zien!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:12

Wat een geweldig filmpje weer!!!
Ik kijk nu al uit naar de volgende. Ben zo blij dat je dit maakt, echt top!
Ga alle tips en truuks opschrijven voordat ik aan de slag ga.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:39

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:35

Misschien dit laatste filmpje naar Megasus sturen en aan hun vragen wat je "fout" doet, omdat je er zo niet mee kunt werken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:39

Ik heb ondertussen 2 mails aan ze gestuurd inderdaad met de vraag om nieuwe clips en nieuwe beschermkapjes voor over het klittenband. Hebben ze niet op gereageerd. Maar meestal reageren ze wel binnen een paar dagen, dus ik geef het nog even...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:41

Monique1963 schreef:
Ik heb ondertussen 2 mails aan ze gestuurd inderdaad met de vraag om nieuwe clips en nieuwe beschermkapjes voor over het klittenband. Hebben ze niet op gereageerd. Maar meestal reageren ze wel binnen een paar dagen, dus ik geef het nog even...

Ik heb ze al langere tijd geleden een mail gestuurd over mijn slechte ervaring. Na een aantal dagen kreeg ik de vraag terug voor foto’s. Heb toen meteen foto’s doorgestuurd en nooit meer antwooord gehad. Zie het eigenlijk ook niet meer gebeuren dat ik antwoord krijg... (mailtje was 16-6 gestuurd)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:44

Dat vind ik schandalig Daphneeeej dat je geen antwoord meer hebt gehad. Ik hoop nog steeds op het beste...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:46

Monique, ook met het filmpje erbij?
Ik ben benieuwd of ze dan nog zinvolle tips zouden kunnen geven of dat het helaas pindakaas is.

Zou je er in plaats van het beschermkapje ook ducktape overheen kunnen plakken? Of zou dat het materiaal beschadigen. Ik kan me voorstellen dat als de hoeflaag schoon blijft, de clips beter blijven zitten.
Die kapjes werken volgens mij bij niemand.

Daphneeej, daar kan ik erg slecht tegen. Ik zou het er ook niet bij laten. Ik denk dat ze op dit moment ook overspoeld worden met vragen en foto's :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:50

Ik heb niet de filmpjes erbij gedaan, wel foto's.

Wat Grit zegt denk ik ook, ik denk dat ze het erg druk hebben met vragen en klachten te beantwoorden.

Ik ga vandaag of morgen nog eens een gewone rit rijden, dus alleen berm, asfalt en recreatiepad, kijken of ze dan ook voorbijkomen vliegen. Film ik weer alles met aantrekken etc.

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:54

Hier ook het probleem met protectors.... mijn paard sloopt ze er af. Maar het gevolg is nu dat het klitteband “vol loopt” (en ik krijg dit niet schoon genoeg) en mn runners er na een simpel drafje al af vallen... echt balen, mn paard loopt er verder goed mee

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:48

Ik denk niet dat je paard ze eraf sloopt, tenzij je hem betrapt hebt. Bij mij blijven ze gewoon niet zitten de protectors ook al zit ze er zelf niet eens aan.

Ik heb vandaag voor de derde keer gereden ermee. En ik moest ook het klittenband helemaal schoonborstelen. En hoera het is allemaal wel blijven zitten dit keer omdat ik alleen straat en hard zand en berm heb gedaan. Ik maak nog weer een filmverslagje. Maar ja, daar heb ik ze niet voor gekocht. Ik kan zonder hoefbescherming ook dit ritje maken. Het gaat mij er juist om dat ik er bospaden met stenen mee kan rijden. Gisteren deed ik dus een bosritje met een beekje en lage begroeiing. Die lage begroeiing trekt denk ik aan de clips. En toen bleef het loskomen. 3x. Dat is erg onhandig. Morgen of overmorgen ga ik diezelfde rit in het bos nog een keer doen, zonder beek en dan zonder dat ik door de lage begroeiing ga. Kijken of het dan wel blijft zitten.

Mijn paard loopt op iedere hoefschoen geweldig. Daar is megasus geen uitzondering op gelukkig. Afijn later op de avond plaats ik weer een linkje naar een filmpje.