Graag tips!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monique1963 schreef:ok eerste videootje met wat tips. Ik deel ze op in stukjes van 5 minuten. Veel werk om te maken. Dus morgen volgende deeltje.
Ik had willen starten met 4 megasussen, maar ze vallen echt heel erg ruim en dus te groot en dus moet ik een set terugsturen.
Haar voorhoef is 150. Men raadde mij aan 160 te bestellen.
Haar achterhoef is 140, en dus raadde megasus mij aan 150 te bestellen.
Dus 1 cm groter dan haar werkelijke hoef.
Maar ik had hen foto's gestuurd van de vreemde vorm van de voorhoeven van mijn tinker. Die zijn ovaal maar dan in de breedte ovaal.
Dat resulteert erin dat de megasussen echt mega veel te lang zijn voor haar. Als ik zoals bedoeld de 160 voor haar voorvoeten zou gebruiken, dan zou ik ruim 4cm aan de achterkant moeten inkorten. Zie filmpje.
Dat lijkt me niet de bedoeling. Dus gebruik ik de 150 die ik voor achter had besteld voor haar voorvoeten.
Ik ga vragen of ik de 160 kan ruilen voor een 150.
Morgen verder met het volgende filmpje
EDIT ik vergeet de link in het berichtje te plaatsen. https://www.youtube.com/watch?v=2LvTJhXQinc

Monique1963 schreef:Dank voor jullie reacties op de filmpjes.
Als het voor mij gaat werken, gaat het voor iedereen die recreatie rijdt in ieder geval werken. Ik heb hier in de bergen ruiger terrein gemiddeld dan in NL, dus dat hebben jullie al als voordeel op mij.
EDIT: en mijn paard heeft heel moeilijke platte voeten, dus als het voor haar werkt, kun je bijna geen slechtere hoeven hebben dan dat en moet het dus ook voor een ander werken.
Ik ga straks checken of de beschermende covers over het klittenband zijn blijven zitten.
Ik heb contact gehad met Megasus en het is geen enkel probleem om de te grote 160mm om te ruilen voor een 150mm. Alleen zijn de verzendkosten voor mijzelf.
Dus ruilen is geen probleem voor ze. Dat is dan weer nette service.

Monique1963 schreef:Ik heb ondertussen 2 mails aan ze gestuurd inderdaad met de vraag om nieuwe clips en nieuwe beschermkapjes voor over het klittenband. Hebben ze niet op gereageerd. Maar meestal reageren ze wel binnen een paar dagen, dus ik geef het nog even...