Ze is een hele gevoelige pony, ouderwetse haflinger. Dwz dat ze erg sterk reageert op suiker, maar nog niet insulineresistent is. Net als dat ze altijd gevoelig zal zijn voor hoefbevangenheid, maar het nog nooit is geweest (althans, niet bij mij en in de 7 jaar dat ik haar ken). Ze krijgt de glucobalance om haar beter om te laten gaan met gras en suikers, net als de kidney comp. Hier doet ze het erg goed op, overigens!
Ze staat onder begeleiding van een homeopaat/natuurgeneeskundige ivm haar klachten, die lijken te linken aan insulineresistentie. (spierstijfheid, gevoelige hoeven, vetophopingen, snel dik worden, etc) Maar zij is net deze week op vakantie.
Diep ellendig bedoel ik dat ik dat zie, omdat ik haar ken. Ogen dof en op half elf, en voor mij duidelijk genoeg dat ze zich niet lekker voelt. Nou voelt ze zich nooit op en top als ze op gras heeft gestaan, maar dit was wel even wat duidelijker.
Kreeg van iemand anders de tip om toch te blijven wandelen, wat ik ook wel begrijp om de doorbloeding te stimuleren en wat ik ook wel van plan was, meerdere keren per dag kleine stukjes icm ervoor en erna koelen.
Uiteraard komt er wel een dierenarts bij als het erger wordt