Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:33

Super Teegee!!!!!!!!!!!! Supergoed nieuws zeg *\o/* *\o/* *\o/*

Ja nu met die sneeuw,.. bahhhhhhhhhhhhhhhhh, kun je weer even minder/niks.. (als je geen binnenbak hebt). Ik ben vanmorgen al vroeg naar buiten gegaan om te rijden (wou de sneeuw voor zijn en is gelukt), was best frisjes :D.

De heimwee is helemaal over en hij is weer heerlijk vrolijk en af en toe een beetje stout
(heerlijk, zo zie ik m het liefst). Zijn been is op het moment ook aardig,.. het is vooral dikker/warmer nadat ie in de wei gestaan heeft (maar daar verzet ie ook zowat geen pas,..).
Hij staat nu in de bak, alleen, (wel naast anderen hoor) en de bak is perfect glad gemaakt voor de vorst. Echt zo ideaal. Maar ja,.. nu komt die rotsneeuw weer.

Hoe is het met de rest?

TeeGee

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:05

Is wel even jammer van de sneeuw nu maar ja.

Wat goed Qizz!!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:00

De mijne staat al 2 dagen stil door omstandigheden en nu is het beginnen sneeuwen... Ik werk tot 6 uur dus kan de sneeuw niet voor zijn. Vandaag staat hij dan ook maar stil, god weet tot wanneer :(

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:56

Wat jammer LS maar het risico is ook wel groot!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 00:18

LS balen he,... inmiddels alweer wat gedaan of kon het nog niet?

Mensen die dicht bij Duitsland wonen en nog coolingsgel nodig hebben, is nu in de aanbieding bij de Real voor 1 euro voor 250 ml :D, ik laat mn moeder even 5 potten inslaan maandag. Komt wel op.

Mijn traumeel is ook weer op nu,.. eens kijken of ik nog wat bij koop,.. tot nu toe was Doc Horse het goedkoopste volgens mij met 24,90 voor 250 ml. Ik kan niet uitstaan dat zijn been regelmatig weer dik is s'avonds terwijl het in november en december continue mooi rustig en dun was (voor het oud en nieuw incident). Denk dat het komt omdat ik ga rijden, daarna gaat ie de bak in en loopt ie helemaal niet,..een paar passen en dat is het dan,. kan anders niet verzinnen waar het van komt, want net na het rijden is het altijd goed, dan smeer ik er coolingsgel of traumeel op en gaat ie naar buiten (en als het echt veel dikker is gaat de coolingsbandage erom). Hij moet meer bewegen volgens mij,.. maar durf hem nog niet goed met een andere daar samen te zetten, maar ja, dan loopt ie wel meer denk ik,..

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:33

Qizz: is een tijdje stappen aan de hand na het rijden geen idee dan?

Heb nog steeds niet gereden, gisteren heb ik hem dik 20 minuten gestapt, zo is hij toch eens buiten geweest. De paarden gaan niet op de paddock omdat het te ongelijk ligt en dat is gevaarlijk met de sneeuw erbovenop. Ze mogen wel even de wei op maar dat durf ik nog niet aan, onze wei is groot en hem kennende gaat hij dan sprintjes trekken en dat zie ik toch nog niet zitten :=
Vandaag zou ik evt wel ergens naartoe kunnen gaan met hem om binnen te rijden, maar 't is dat ik mijn pa niet in gang krijg daarvoor >;) Zelf mag ik nog niet alleen rijden met een paard achter de auto dus dat is ook geen optie. Ze zeggen hier thuis allemaal van kijk hoe mooi en nu is het echt winter, maar geen van allen moet erin werken hoor :')

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 11:30

Ja die ongelijke grond is wel gevaarlijk, hou ik ook niet van. Gelukkig staat de mijne nu in de bak die helemaal vlak is getrokken voor de vorst. Hij stond eerst in de wei, maar daar is het ook ongelijk, dus gelukkig mocht ie nu in de bak. Maar ik vind het zo raar, hij loopt echt nauwelijks,..

Lopen aan de hand kan wel, maar het been is goed na het rijden... het is een aantal uren erna dat het dik wordt. Helaas ben ik niet altijd in de gelegenheid om er vaker per dag mee te stappen. Denk dat dat wel goed zou zijn,..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:00

Goeiemorgen!

Quiz, doe wat nu gaat, better safe then sorry. Van stilstaan wordt hij in ieder geval niet slechter, blijf gewoon smeren. Je kunt toch weinig nu. Villie staat overdag ook een paar uurtjes op de wei, maar hij loopt ook nauwelijks. Ze doen zelf sowieso voorzichtiger met die sneeuw. Ga wat stappen met hem in de bak zou ik zeggen.

Balen LS dat je nu even niks kunt. Dan maar weer stappen zou ik zeggen. Als ze maar enigszins die energie kwijt kunnen.
Haha,ja mooi hoor die winter.... die mag van mij gestolen worden, ik vind het echt 3x niks.

Super Teegee dat het er zo goed uit zag! Heerlijk dat je meer mag opbouwen nu!!

Het doet ze echt goed he Gulpje dat ze weer buiten kunnen staan. Veel beter voor hun koppie!!
Super dat jouw scan ook positief was, zolang er maar vooruitgang te zien is is het goed :) . En nu lekker weer rustig aan beginnen met draven. Hoe is het met je merrie??

Ietje, hoe is het met jou paardje??

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:11

Hebben jullie de paarden op het land of in de bak nu?
Ik ben zo bang dat die van mij zich weer verstapt omdat dat vorige keer natuurlijk ook de oorzaak van de blessure was.
Nu durf ik haar dus niet op het land te zetten. De paddock is sowieso te ongelijk. En het land is ook niet echt vlak.
Hebben wel een binnenbak dus we kunnen nog steeds rijden en longeren en wandelen. Ze kan alleen niet los nu.
Wat denken jullie ben ik te voorzichtig?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:00

Ik heb Villie gewoon op het land staan. Die houdt zich vanzelf rustig nu.

Afbeelding

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 17:20

mijne komt ook dagelijks buiten en is ook erg rustig
(niet draven, niet galopperen, niet bokken en meestal niet eens stappen).

de afgelopen 3 dagen (vrij/za/zo) op de weg aan het stappen geweest, koud maar toch wel lekker.
Omdat onze bak zo mooi vlak is denk ik erover om van de week nog 2x s'avonds in de bak te stappen, is wel hard, maar ook vlak. Kon merken dat mn paardje het ook lekker vond om buiten te stappen in het zonnetje, af en toe een drafje. Twijfel alleen deze laatste week of ie nou iets onregelmatig loopt of dat ik me dat inbeeld,.. vrijdag maar eens de smid vragen om goed te kijken.

Ponyparadijs: als jij je beter voelt met wat je nu doet zou ik dat gewoon zo blijven doen,.. hij komt er toch in ieder geval dagelijks even uit? Merk idd ook wel dat de mijne en de rest ook trouwens, nu ook gewoon heel rustig en voorzichtig zijn.

Monty: heeft de jouwe ijzers?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:11

Tja soms begin je te twijvelen he. Er zijn er veel op stal die hun paarden gewoon naar buiten doen. En die gedragen zich ook niet echt rustig.
En die van mij is echt elke dag als ze los gaat echt uit haar plaat. En daarom twijfel ik ook zo. Want als ze uit haar plaat gaat op die ongelijke grond oe wil er niet aan denken!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:44

Ik zou het dan denk ik ook niet doen als ik in jouw schoenen stond.....
Als je een binnenbak ter beschikking hebt kun je in ieder geval wat met je paard doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:28

TG komt helemaal nog niet los maar ook de andere komen met deze bodem niet los hoor.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 08:32

Nee, als ze zich niet rustig houden zou ik ze ook zeker binnen laten! Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren met die ongelijke grond!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:51

MontyRulezz schreef:
Nee, als ze zich niet rustig houden zou ik ze ook zeker binnen laten! Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren met die ongelijke grond!

:j

Uit voorzorg geef ik mijn paard ook twee streepjes Tranquigel. Daar blijft hij rustig mee en zijn been ziet er geweldig uit. De merrie gaat gelukkig ook goed. Er zit nog een een hard stukje op de binnenkant pees maar het is al een enorm verschil met hoe het was en we houden het goed in de gaten.

Als je bak mooi vlak is kan dat makkelijk hoor Qizz. En als je denkt dat hij niet helemaal lekker loopt misschien even een weekje gewoon stappen?

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:32

Bij deze wil ik me graag melden hier om wat meer info te vinden en ervaringen te delen!

hier het verhaal: mijn paard, Balalaika (5jaar) is vanaf begin december kreupel, eerst wat rust gegeven, niet gereden, wel in de weide. DA laten kijken Rust. niet rijden. knapte wel iets op maar bleef rechts om in de draf onregelmatig, linksom en met stappen was ze wel goed. weer DA laten komen en pijnstillers gekregen om te kijken of ze ergens pijn had en dat het zo minder werd. hielp niets en na 4 dagen weer gestopt met pijnstillers.halfweg januari zijn we naar Lienden geweest, laten lopen, onder de kogel verdoofd, uitsluiten op hoefkatrol ed. nog niet goed en echo gemaakt. nu blijkt het dat in het rechter voorbeen, de pees die ín het bot ligt. dik is, hoort normaal als een soort van sloot te zijn, (met bot als oevers) maar nu was het veel te dik.
trainingsschema gekregen van de arts, eerste week 2x pd 10 min stappen, week daar op 15 min stappen, dan 20 min stappen, 30 min stappen en dan 1x pd 20 min er op stappen en zo verder.

nu zijn we bij de 2x20 stappen. ze staat verder op boxrust. ik heb al wat geprobeerd met een kleine padock van 5x5 maar dan gaat ze als een stier staan springen :( ze krijgt nu bach rescue maar vanmiddag kwam ze weer uit het niets (met stappen) steil overeind. de ene keer is het erger als de andere.
nu heb ik straks weer naar de lingehoeve gebeld, want zo is natuurlijk helemaal niet goed voor haar pees.

hebben jullie misschien tips hoe ik haar rustig kan houden?
ik ben eigenlijk helemaal niet van het sederen en heb haar het liefst zo veel mogelijk op de weide maar dat is nu echt niet mogelijk. alles met een goed oog op herstel.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:29

Wat bij die van mij heel erg heeft geholpen is Piannisimo van Cavalor. Dat is voer waar ze rustiger van worden. En dat werkte bij die van mij heel goed.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 22:40

toen de mijne (vd dierenarts) over moest naar 2x een kwart brok en luzerne per dag hielp dat ook goed, maar er is ook een knopje omgegaan in zijn hoofd volgens mij, want de eerste maand was ie wel heel opstandig, nu heeft ie zich er helemaal bij neergelegd,.. hopelijk doet de jouwe dat straks ook,.. mooi lastig zo.. :(:)

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:14

mijn paard staat ook op pianissimo van cavelor. Het werkt echt perfect.
Zou het wandelen met een condor leader niet iets voor jouw paard zijn?????

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:46

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:36

Teegee wat voor longeerhulp liep je mee?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:41

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:42

O die! Dat is voor die van mij echt een onding. Maar jij deed er alleen mee wandelen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:46

Ik heb hem er wel altijd mee gelongeerd maar hij komt nu nog niet aan de longe dus gebruiken we hem alleen om mee te wandelen.