Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:23

Inderdaad Ireen, dat kan niet overal.. En we hebben vooral kleigrond hier, dus een flinke hoosbui en t is modder. Wo doe ik ook geen plezier met 24/7 ben ik bang.. Die vind het namelijk ook fijn op stal, waar ze rust heeft.. Maar in de winter is het soms wel een beetje drama, we staan op een grote stal: 50 paarden en 5 paddocks. Ze mogen 45 minuten, als het kan langer. Ik was altijd op tijden dat het rustig was en ze dus langer konden staan.. Maar nog niet genoeg als je kijkt naar een dagindeling van een paard natuurlijk..

Ja, al met al wel positief nieuws.. Ik ga morgen Bart bellen met de vraag in hoeverre de coll.bandjes zijn hersteld.. We zijn zo in gesprek geweest over Wolin en het management rondom haar karakter dat we het daar niet eens goed over hebben gehad :+ . Sander zei dat hij zich geen zorgen maakte over die bandjes. De knieband is ook rechtsvoor, secundair dus aan de coll.banden..
Ik ben wel blij dat beide dierenartsen hebben gezegd dat ze een mooi, sterk paard is, goedgebouwd en op de foto helemaal niet slecht.. Ze hebben Wo ook wel behoorlijk wild meegemaakt op de kliniek, dat ze gesedeerd most worden bij de hoefsmid etc, dus ze kunnen zich heel goed voorstellen hoe ze kan zijn. Overigens is ze nu ontzettend braaf op de kliniek en hoefde ze niet te gesedeerd worden met het scannen o.i.d.
Hoeven gaan ook erg goed. Ze heeft rechts echt flinke steunsels gekregen en wordt haar voet nu van achter meer 'gelift'.. Wouter was er erg trots op en had graag voor en na foto's willen hebben van de voeten. Heb wel de achterijzers er onderuit laten halen, meer last bezorgd dan comfort.

dym_whis2

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 07:46

even een stipje:) mijn pony heeft een beschadeging aan de banden tussen de pees en het hoefbeen aan allebei de voorhoeven, de da heeft hem van voren ingespoten, 4 weken stappen en dan weer terug naar de DA. ik geef hem ook nog pavo mobility, hopen dat het werkt en dat hij verbeterd is na zoveel weken:(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:55

@dym_whis2. Welkom op het topic, hoewel de aanleiding nooit leuk is. :(:) . Hopelijk vind je bij ons informatie, maar je kunt hier ten aller tijden terecht met je vragen of gewoon je hart luchten. Heel veel beterschap voor je pony.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:11

Pff..... tja ja..... ik meld me hier ook maar weer :\

Zoals een enkeling hier wist, is mijn 3-jarige in oktober afgekeurd. Hij heeft een half jaar rust gehad en mocht afgelopen week voor de herkeuring. Weer afgekeurd ;( Te slecht om goed te keuren, te goed om weg te brengen. Het probleem zit in de ondervoet, wat precies? We hebben besloten om met hem niet het hele traject in te gaan. Dus dat durf ik nog niet te zeggen.
Omdat hij op dit moment wel goed is op het zachte, is het advies om hem wel aan het werk te zetten. En dan te kijken wat hij aan kan. Daar gaan we dus komende week mee beginnen. Prognose? Heel onzeker.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:12

Maar ik lees hier ook een hoop positieve berichten! Wat fijn!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:18

Hoi Richtje :wave: . Ik baal er zo van dat je je hier met dit nieuws weer moet melden. Ik gun je zo vreselijk graag een onbekommerd paardenbestaan. Zonder zorgen en ellende :(:) . Vooral jij hebt je portie toch wel gehad. Balder moet gewoon goed komen! Heel veel sterkte en ik duim voor je maar dat weet je.. :* .

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:51

Lief van je, thanks :*

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:36

@Aukelizzy, thanks, nee het is idd niet leuk. vooral omdat ik hem ook nog maar net heb. alleen reageerd de vorige eigenaar helemaal niet meer, en het nadeel voor haar is dat zij egt heel bekend in nederland is, dus als ik een heel negatief verhaal over haar vertel, dan kan dat schadelijk zijn voor haar bekendheid. Ik vertel het niet omdat ik niet zo'n persoon ben, maar het is gewoon jammer dat er zulk soort mensen bestaan die paarden verkopen die verborgen gebreken hebben.

Maar ik hou egt super veel van me pony en ik ga er alles aan doen om hem beter te maken, over anderhalve week moet hij weer naar de kliniek dan laat ik jullie weten hoe het gelopen is. Bij hem is trouwens een echo gemaakt...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:38

Richtje schreef:
Pff..... tja ja..... ik meld me hier ook maar weer :\

Zoals een enkeling hier wist, is mijn 3-jarige in oktober afgekeurd. Hij heeft een half jaar rust gehad en mocht afgelopen week voor de herkeuring. Weer afgekeurd ;( Te slecht om goed te keuren, te goed om weg te brengen. Het probleem zit in de ondervoet, wat precies? We hebben besloten om met hem niet het hele traject in te gaan. Dus dat durf ik nog niet te zeggen.
Omdat hij op dit moment wel goed is op het zachte, is het advies om hem wel aan het werk te zetten. En dan te kijken wat hij aan kan. Daar gaan we dus komende week mee beginnen. Prognose? Heel onzeker.

Heel veel sterkte Richtje! Wat een moeilijk bericht.. Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon goedkomt met je jonge paard en er heerlijk fijn mee aan de slag kan.. :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:39

Jij ook sterkte Dym-wish!

SachaPhantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:51

Hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties. En wat gebeurt er veel in twee weken, zo te lezen! Gelukkig gaat het mijn paard na twee weken rust (overdag paar uurtjes op klein afgezet stukje land en 's avonds stappen aan de hand op het harde) de goede kant op, maar we zijn er nog niet helemaal. Fysio was er gister voor haar rug, en de rug gaat echt super de goede kant op. Ook stapt en draaft ze rechtuit op het harde goed en op de zachte ondergrond helemaal (volte op het harde durfden we niet aan omdat ze zo fris is). Alleen: ze kwam niet helemaal goed uit de buigproef en fysio vond haar hoef rechtsvoor ook wat gevoelig. Dus morgen toch inderdaad maar afspraak maken om op de kliniek verder te laten onderzoeken. Ik hou jullie op de hoogte en veel plezier / sterkte met jullie paardjes.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:55

SP, Wat fijn dat het de goede kant op gaat met jou paardje! Ben benieuwd wat er in de kliniek uit komt. Hou ons maar op de hoogte en ik zal duimen voor goed nieuws! :)

Ik heb vandaag Zhuf weer op wedstrijd gereden en we hebben er weer twee puntjes bij! Gaat lekker zo! :) En dat terwijl ik afgelopen vrijdag waarschijnlijk mijn kniebanden heb gescheurd bij een ongeluk met mijn jonge paard. Dus ik was echt super trots op Zhuf, kon er zelf voor geen meter aan rijden vanwege de pijn, maar toch nog 2 winst. :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:02

Ben benieuwd wat ze op de kliniek zeggen SP, succes!

Wat super AL *D Blijft heel gaaf dat je haar gewoon weer in de sport hebt lopen! Doe je wel voorzichtig met je eigen knie :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:02

SP: Dat klinkt wel goed! :) Ben benieuwd wat ze op de kliniek er van vinden! Succes nog!
AL: Super zeg! Gefeliciteerd! *D Balen van je knie.. Sterkte!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:35

Oh jee ik raak de kluts kwijt
heb natuurlijk niet vanaf pagina 1 meegelezen maar bij deze voor iedereen een hoop sterkte en vooral moed gewenst.
Het is natuurlijk niet leuk en soms ook erg zwaar voor de baasjes

Fayah doet het goed in de paddock ze is weer een stuk rustiger en minder schrikachtig
vandaag tijdens het stappen hoorde ik aan haar ijzers wat anders en ik keek even goed en zag dat ze een stuk ruimer begintte lopen, :D

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:05

Voor de nieuwelingen;welkom, hopelijk vind je hier wat steun.

Richtje,had al zoiets gelezen in het topic van onze sg, ik reageer niet veel maar lees wel mee, vreselijk verhaal!
Wat onwijs balen voor je!na de eerste keuring had ik echt gehoopt dat je baby toch nog zou verbeteren, echt knudde zeg! Heb je al eens aan een second opinion gedacht? Misschien komt er meer uit? jeetje nu gewoon gaan rijden lijkt me ook zo wat, is toch een heel dubbel gevoel lijkt me.... Sterkte meid!

Aukelizzy; wat gaan jullie goed!!!!! echt heel fijn om te horen,na al die jaren knokken heb je dat wel verdient hoor.

Ik ben flo nu ook zelf ah rijden,het voelt heerlijk om na een jaar weer op mijn kuiken te rijden! Paard heeft zoveel potentie dat ik zo hoop dat hij goed blijft! donderdag naar bodegraven, laatste scan en duimen dat het helemaal hersteld is.hij staat nu nog bij de handelsstal maar dan gaat hij mee naar huis. Ik hou jullie op de hoogte !

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:16

Super Am_Vanes!! Heerlijk voor je! :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:02

he bah Richtje.. wat een rotnieuws dat je jonge paard nog niet goed is! Foto´s waren er wel gemaakt toch, van de ondervoet? Of alleen klinisch bekeken?

AL en am-vanes; super allebei! :D Ik ga voor je duimen am_vanes, dat de laatste scan ook goed is.

SashaPhantom; succes in de kliniek. Goed om te horen dat je zelf wel al verbetering ziet.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:05

Spannend donderdag Am_Vanes!! Ik duim mee :j Wel heerlijk dat ie zo fijn gaat!!

Tja second opinion.... ik heb het na de vorige keer wel met de DA thuis besproken en die heeft toen ook de foto's (die zijn dus idd gemaakt Ireen) bekeken. Verder kan ik zelf ook wel zien dat hij op het zachte goed is en op het harde niet. Daar hoeft geen andere DA naar te kijken. Hij gaat gereden worden door een paardenfysio, dus tijdens het opbouwen wordt hij wel nauwlettend in de gaten gehouden :)

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 22:00

heb weer even bijgelezen.....
@ richtje, jee wat balen voor je dat jonge paardje niet gaat zoals je wilt. Dan heb je toch heel anders voor ogen dan zorgen en stress. Duim voor je dat het belasten de oplossing voor jullie kan zijn. Heel veel succes!
@am-Vanes Heel veel succes op de kliniek, is het rijden goed gegaan afgelopen week? Lekker hoor als ie weer mee naar huis kan.
@Aukelizzy, top hoor zo ga je lekker!
@ alle andere veel succes allemaal en ik hoop dat het snel allemaal de goede kant op gaat en blijft gaan

Beau is weer voor het eerst met de hele groep op het land geweest, ze heeft zich gedragen voor wat we gezien hebben :o Nu maar hopen dat dit zo blijft, trainen gaat lekker met haar. Ze blijft steeds wel trucjes bedenken maar het is allemaal goed te hebben. VAnmorgen was ik een rondje alleen naar buiten met haar. Ik reed langs een landje waar een pauw zit en die vond het nodig om al zijn mooie veren omhoog te zetten en daar ook nog eens bij te gaan "trillen"Nou ik kan je zeggen dat is geen goede combi paard en pauw :D Ze wist even van ellende niet waar ze haar voeten neer moest zetten. gelukkig gaat ze dan niet rennen en blijft ze op haar plek heel druk doen maar ze blijft zich wel op mij concentreren en liep ook redelijk snel weer door. de auto die me tegemoet kwam was gelukkig zo vriendelijk om te stoppen zodat we daar even rustig langs konden. Altijd fijn als mensen in de auto even met je mee denken. Verder een lekker buiteritje gemaakt, ze is dan best stoer gaat overal alleen langs, over bruggetjes en onder tunnels door. Super paardje!!

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:42

Hoi allemaal,

lang heb ik sporadisch op het topic gekeken. Had er vnl mee te maken dat ik niet goed wist wat te melden. Immers, de banden van mn merrie zijn hersteld. Daarbij kwam dat er in de hals het een en ander mis bleek te zijn en ik daarover nogal teneer geslagen was.
Mijn merrie is een week of 10 geleden op 8 plaatsen met ontstekingsremmer ingespoten in de hals. Daarna nog enkele manuele behandelingen gehad. Ze werd er steeds slechter door. Ze wilde niet meer lopen. Teugels aannemen en ze ging stilstaan. Zelfs zo erg dat ze ook weer kreupel werd op rechtsvoor. Heb haar even op rust gezet en een afspraak gemaakt in Bodegraven. Terug in Bodegraven liep ze zo mooi! Alleen zonder lengtebuiging op de volte... ;( Na uitvoerig beraad met Bart hebben we besproken dat verdere behandeling geen verbetering zal bieden. Over de benen is Bart niet ontevreden. Alleen de hals is zo vreselijk stijf dat ze niet kan/wil buigen. Bart heeft geadviseerd om mijn verwachtingen over de toekomst van dit paard bij te stellen. Het paard heeft zo'n mooi lijf en vrij loopt ze zo mooi! Ze is weer vrolijk en alert. Ten tijde van haar bandenblessure kon je een feestband naast haar laten springen, maar zou ze deze niet hebben gezien. Nu ziet ze alles! Dat is positief. Dus eigenlijk is voor mij dit topic ten einde. Ik ga door met opbouwen en rij veel rechte stukken en grote voltes. Dat gaat goed.

Toen ik begon met lezen op dit topic dacht ik dat een bandenblessure hopeloos zou zijn. Toch lijkt het erop dat met veel geduld, veel ups en downs het mogelijk is de blessure te overwinnen. Dus iedereen, zet door en geef de moed niet op.

Ik ben echt blij dat het met jullie paarden steeds beter gaat, veel sterkte in het proces!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:43

@emy2009 ik wil jouw ook veel sterkte en positieviteit wensen zo te lezen is jouw paardenleven ook nog niet geheel zonder zorgen al is het dan op een ander vlak. Ik hoop dat ook haar nek weer zo goed komt dat je lekker kan genieten van je paardje want daar hebben we ze tenslotte voor, veel succes!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:11

@Emy2009: Veel sterkte.. Jeetje, wat een vervelend nieuws.. Dikke knuffel voor jou en blijf positief! :(:)

Vandaag de kliniek gebeld om met Bart te overleggen over wat Wolin nu precies mag vanwege het knietje en.. of de bandjes nu wel of niet genezen zijn verklaart :+ .. Handig, dat ik daar niet gelijk helemaal op doorgevraagd heb, maar het was zo'n inspannende dag waarbij we weer kopzorgen hebben gekregen dat dat erbij ingeschoten is..
Wolin is verder heel blij en vrolijk en vind haar alweer een stuk beter lopen. Morgen weer fijn erop en een stukje naar buiten als het weer het toelaat.

Emy2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 01:01

Maar Lotte, wat was nu het antwoord van Bart..?

Mijnzoef: Dank je! Jouw berichtje doet me goed. Ik geniet enorm van dit paard en volgens Bart heeft ze geen pijn, maar is ze gewoon heel stijf in haar hals. Ze is gek op snoepjes, daar doet ze echt alles voor en neemt ze de meest bizarre houdingen voor aan. En op geduld heb ik het afgelopen jaar goed geoefend!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:58

Vergeet ik er helemaal bij te zetten: werd gisteravond teruggebeld, mijn tel deed heel vreemd.. Ik kon Bart wel horen en hij mij niet... Kon ook niet terugbellen, aangezien het om 18.10 uur was en dan de spoedlijn van kracht is..
Met een paar minuten ga ik 'm weer bellen, dus laat jullie weten.